Roland SH-201

Origineel geplaatst door Control
Hoe is-ie in vergelijking met de Alesis Ion (zijn die te vergelijken , ben totaal nieuw hier :d)
Niet. De Ion heeft meer filtertypes en een hele uitgebreide modulatiematrix, en is wat beter bedeeld qua multitimbraliteit. De Ion is in die zin wel een "performance"-apparaat wat je mee op stage kunt nemen, maar als je wilt kun je er heel diep induiken. Dat heeft de SH-201 niet zozeer; er is geen modulatiematrix en je kunt maar 2 stemmen naast elkaar gebruiken.

Ik Wil namenlijk in ene bandje beginnen spelen en Live optredens doen , welke is dan het beste om mee te beginnen?
Ook al eens een Nord Lead 2 overwogen? :) Die's makkelijker dan een Ion.

ik wil er zowel scherpe sounds als diepe bassen uitkrijgen als dat mogenlijk is.)
Moet je ook realistische geluiden hebben?

Kheb em bij de Feedback zien staan, maar mn vingers gingen niet bepaald jeuken om er kennis mee te gaan maken. De plaatjes zijn gewoon mooier dan het ding zelf :P En een synth moet toch wel een beetje smoelen om er een band mee aan te gaan 8o)

de Sh201 is een speelgoed ding, de Ion is heel wat gaver.
De Nordleads staan erom bekend dat het lekkere performance (live) bakken zijn.

Nord lead kost ook al weer veel meer , niet? Van plan om iets met punk en rock te maken ofzo, dipe bassen enzo..Mijn budget is ongeveer 650 euro , dus ik denk niet dat die nord lead 2 erin zit ;{

Er MOETEN geen realistische geluiden opzitten (heb hier keyboard en piano staan) maar is wel mooi meegenomen als je die er bv kunt op-patchen ( kweetni of dit de juiste term is)

Alvast bedankt voor jullie commentaar!!

Hmm een punk rag synth ;)

650 euros.... word het gauw een 2e handsje denk ik.

Een Roland Alpha Juno ofzo
Een Ion lijkt me ook wel geschikt.
Of anders een Korg MS2000

al dan niet door een distortion/overdrive pedaal getrokken

Heb je al een midiklavier? Dan zou je er een module aan kunnen hangen.

Jah , Die Ion , wat kost die tegenwoordig mss?

Kheb roland Em-15 :o: (kweetni of dat als controller kan dienen) Heb je voor 650 al een module (of rack of hoe dat ook noemt?)

Ben ik dan niet beter af met Ion of toch niet?(Heb namelijk gehoord dat de Nord lead erg koud is en geen bassen kan spelen)

...Of de SH-201..
Pff..

:) als er 1 bak heerlijke bassen / lompe bassen kan maken dan is het de NL2 wel.
de sh201 is meer voor het lichtere dunne werk

Dus voor die NL2 dan gaan 2dehands? Het is nog niet voor nu maar om tegen nieuwjaar toch enen te hebben..Veel mogelijk heden?Live performances?

Alvast bedankt!!

Koop dan wel een externe effectenbak bij de NL2. Clavia vond het niet nodig een paar
interne effecten bij haar synths mee te leveren. verder is het een vette bak.

Maar voor nieuwjaar kun je nog genoeg info inwinnen. Je zou echt eens bij mensen/winkels
langs moeten gaan om te testen. Gewoon vragen! Bij mij mag je de TI wel ff uitproberen
maarja... die is wee 2250 euri :) Ik weet zeker dat veel synthforumlui niet te beroerd zijn
om hun apparaten te demonstreren.

Je kunt immers het beste oordelen of een synth bij je past als je Ʃm zelf hoort en voelt.

Jah , dat is juist , kzal nog ies bij de Key music langsgaan , (heb geen evrvoer om te komen testen = 15 jaar =/= auto :( , en beetje te duur :d , die TI :d )

Effectenbak , heeft clavia zo'n bak speciaal of zijn er fabrikanten , merken die hierin erg goed zijn of maakt het allemaal gene zak uit? (en hoeveel kost dat 'bakje :d')

Oeps ge zijt me voor....

"Temse is mss maar zo'n 20 minuten van Sint Niklaas
Effe tot bij Key Music rijden zou ik zeggen,"

'k ga daar ook geregeld synths beluisteren en mij laten ze toch gerust,
geen slechte ervaringen daar met opdringerige verkopers!

Jah , is te zien..Hoe oud ben je? Bij mij zien ze zo een +/- puber aankomen en denken dat ik alleen kwijl op de knopjes en wat wil prutsen maar geen zak interesse heb om te kopen , NIET dus!!(15 j..)

Toch ga ik ze eens gaan testen :d.

Is rock en punk eigenluk te combineren met Synth? (is het al voorgedaan of zijn we=bandje origineel :p ?)

Ja, ben al over de 30, en 'k heb daar al wel wat gekocht in't verleden,
Mij kennen ze wel, (of toch sommige)
'k kom daar ook al langer dan dat het meeste personeel daar gewerkt heeft.

'k kan wel begrijpen dat ze niet al te happy zijn met <20 jarige,
maar als je er voorzichtig mee omspringt,...

Trouwens wat jezelf denkt, denkt een ander daarvoor nog niet.
'k ben ook als schoolgaande begonnen,
en 'k heb me ook niks aangetrokken van verkopers.
Maar 'k was wel echt van zin om vroeg of laat iets te kopen.

ALs je daar zit te jammeren over het feit dat nieuw alles veel duurder is dan 2de hands...
ja, dan zoekt ge zelf miserie heb ik al ervaren.

Bedankt voor de goede raad :d ..Kzal er met ne maat naartoegaan die die der allemaal bena kent :d(de Lenny , drummer van Untouchable , HET groepke van Temse :d , anybody? 8) )

Om nog even op terug te komen..Die effectenbak..hoe ziet zoiets eruit , welk merk/fabrikant/...

Effecten...

Ge hebt van die 'goedkope' gitaar pedalen die mss ook wel werken op synths,
maar ik gebruik vooral m'n mengtafel, DJ effecten zoals de EFX500 en EF-303
en nog wat Alesis en lexicon EffectenRacks

gitaar effecten zijn zeker te gebruiken.
Ik kan mij best voorstellen dat verkopers niet zo happig zijn op "kinderen" maar laat voor
hun gemoedstoestand maar weten dat je serieuis bent en laat je zeker niets aansmeren.
waar je later spijt van krijgt.

probeer zoveel mogelijk synths en kies zelf, want jij moet er op spelen.
- Dr. Phill 2006

Back