Roland SH-201

Origineel geplaatst door Absynth
hier een filmpje, ze verglijken de sh-201 met een sh-101...erg leuk om naar te kijken

http://www.youtube.com/watch?v=dQamMU8CmpY

Schandalig.. die commentator bakt er echt niks van!:o: :bekdicht:
(die met de witte shirt)
EDIT:
de speler: "it has a lowpass filter"
de commentator: "well its more of a bandpass filter cause its got resonance"
de speler: "a lowpass filter can have resonance too."
de commentator: "oh well i suppose"

Zou hij hiervoor betaald worden?

Anders wel een leuke baan synths testen.

Met synths als deze, snap ik sommige mensen wel dat ze voor plugins gaan :D

Origineel geplaatst door Terra Pee
de speler: "it has a lowpass filter"
de commentator: "well its more of a bandpass filter cause its got resonance"
de speler: "a lowpass filter can have resonance too."
de commentator: "oh well i suppose"
en direct daarna:

speler: can we mod the filter?
commentator: mod the filter? yes you can actually... no you can pulsewidth the filter itself
andere gast met pet: or is it this thing?
commentator: yeah

godsallejeuz... lowlevel :D

en nutuulk op 9:43 min:

gast met pet: there really is no control over portamento time...
there might be something... in the manual... but... I don't read manuals...

:dubbel: :bekdicht:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
en direct daarna:

speler: can we mod the filter?
commentator: mod the filter? yes you can actually... no you can pulsewidth the filter itself
andere gast met pet: or is it this thing?
commentator: yeah

godsallejeuz... lowlevel :D

en nutuulk op 9:43 min:

gast met pet: there really is no control over portamento time...
there might be something... in the manual... but... I don't read manuals...

:dubbel: :bekdicht:

grote LOL :dj:

jammer dat ie er in het echt blijkbaar plastic uit ziet, op de foto's vind ik m best mooi :)

maar ja, volgens mij kun je beter voor een tweedehands jp80x0 gaan..of gewoon ff een jaartje wachten tot dit bakkie voor een appel en een ei op de tweedehandsmarkt gedumpt wordt :W

is die usb aansluiting op de sh-201 alleen om een programma van de roland aan te sturen of kun je er ook vele andere vst's mee aansturen?

persoonlijk heb ik nog nooit met midi gewerkt!altijd maar met een usb controller.

Is met midi werken dan niet omslachtig,met een usb controller word alles bijna automati gedaan.

In ken er namelijk niet veel van!!!!

Origineel geplaatst door jeetn
persoonlijk heb ik nog nooit met midi gewerkt!altijd maar met een usb controller.

Is met midi werken dan niet omslachtig,met een usb controller word alles bijna automati gedaan.

In ken er namelijk niet veel van!!!!

Jou usb controller is een veredelde midi interface. zal precies hetzelfde werken.

Als ik dus om het even welke synth die midi ondersteund aansluit op mijn pc zullen de controllers op mijn synth zich automatisch verdelen op mijn vst of zo.

IK weet dat mijn vragen wat belachelijk klinken mijn excuses daarvoor.

Leuk ding.. heb um al als demo gehad in m'n studio ;) leuke scheur bak voor de hardcore etc maar ook vette pads! eigenlijk een hele vette synth.. maar toch een beetje simpel.. beschikt ook over een USB interface, maar audio hier over heen sturen werkt nog niet 100%....

Ik zag dat hij nu is afgesprijsd naar 499 euro bij feedback, voor dat geld klinkt hij lekker (voor zover ik hem getest heb)

Origineel geplaatst door Venturi
sweeeeeeeeet
dude sweeeeeeeeeeet
sweeeeeeeeeeeeetttttttttt

Nu ik die gasten gezien heb, moet ik toch bekennen dat er een markt voor deze synths is.
Enige kritiek naar Roland toe. Het onderschrift had nog iets duidelijker gekund.

Laatst gewijzigd:
Ja, ik ben ook nog steeds aan het nadenken of ik hem ook niet nog moet nemen.:D

Heb de mijne laatst verkocht had hem voor 700euries gekocht, dus dacht dat deze nog wel 500euro waard was tot dat iemand zei dat hij nu nieuw 499 kost.. ik dacht damn, heb hem uiteindelijk voor 350 de deur uit gedaan. Heb er dus wel in een paar maanden veel verlies op geleden.. achja, is iemand anders er weer blij mee.

Maar ik vind die prijs 499. echt een lage prijs en dat is de synth zeker waard. veel grove geluiden, voor techno, trance, schranz enzo.
Het is wel een simpele synth, dat kan een voordeel maar ook een nadeel zijn, filters zijn niet optimaal, echt roland jp8000 geluid, ik kan de verklaring (sh201) alleen niet vinden, dit is niet echt een opvolger van sh101 kwa geluid.
Het bleek overigens geen aanvulling voor mij te zijn, daarom heb ik hem dus ook verkocht.

die gasten :D tering wat een domme makrelen. die setting ook, hoe ze met elkaar er serieus cool over zitten te doen en de plank mis slaan.

500 voor een sh201 lijkt me 500 euro te veel
wat voor toevoeging is die bak nou. trieste geld uit de zak klopperij marketing synths. echt rukroland, ook die juno Getver. die pisvingers zouden moeten fuseren met arturia en dan emigreren naar een andere planeet

zonde want roland heeft zich al lang bewezen natuurlijk

Origineel geplaatst door fjoesz
die gasten :D tering wat een domme makrelen. die setting ook, hoe ze met elkaar er serieus cool over zitten te doen en de plank mis slaan.

500 voor een sh201 lijkt me 500 euro te veel
wat voor toevoeging is die bak nou. trieste geld uit de zak klopperij marketing synths. echt rukroland, ook die juno Getver. die pisvingers zouden moeten fuseren met arturia en dan emigreren naar een andere planeet

zonde want roland heeft zich al lang bewezen natuurlijk

Is die muziek van jou ook zo genuanceerd ?

Back