Roland SH-201

Geef mij dan echt maar de jp-8080. die straalt ten minste coolheid uit.
Zal me niks verbazen als deze ook binnenkort bij een pak cornflakes wordt weg gegeven.
In tegenstelling tot de TB-303 zal dit vast niet zo'n duur collectors item worden 20 jaar later.

Als je de SH101 in dat filmpie ziet en dan de sh201, dan weet ik weer waarom ik Roland haat....

Wat een kut bedrijf is het geworden zeg, de John de Mol van de muziekindustrie.
Weg met die oppervlakkige afgeraffelde prullaria die het kapotschoppen nog niet waard is.

Die SH201 is misschien op zich wel aardig, maar als je dat toch vergelijk met de sh101 van 20 jaar eerder, dan is het toch maar een triste bedoeling geworden in het land van de rijzende drol.

Groeten van de voorzitter van het AnitRO fonds.

Origineel geplaatst door Septic
dan is het toch maar een triste bedoeling geworden in het land van de rijzende drol.

en dan hebben we het nog neit eens over die burgemeester die door een mafiabaas wordt omgelegd voor het gemeentehuis en dat gedoe rond de ontkenning van de troostmeisjes.

gisteren was ik bij verspuy en daan zag ik de sh201 voor het eerst in het echt. ik heb m niet beluisterd of bespeeld, want de kinderen kwamen uit school en ik had weinig tijd, maar hij zag er niet uit vond ik, lijkt beter op zijn plaats bij Bart Smit of Intertoys, dan bij een muziekwinkel. Ik vond het er allemaal erg goedkoop uitzien.
maar goed, eerlijk is eerlijk,de sh101 had ook nogal een speelgoed uiterlijk vergeleken met de echte synths uit die tijd.

Origineel geplaatst door Leo
en dan hebben we het nog neit eens over die burgemeester die door een mafiabaas wordt omgelegd voor het gemeentehuis en dat gedoe rond de ontkenning van de troostmeisjes.

gisteren was ik bij verspuy en daan zag ik de sh201 voor het eerst in het echt. ik heb m niet beluisterd of bespeeld, want de kinderen kwamen uit school en ik had weinig tijd, maar hij zag er niet uit vond ik, lijkt beter op zijn plaats bij Bart Smit of Intertoys, dan bij een muziekwinkel. Ik vond het er allemaal erg goedkoop uitzien.
maar goed, eerlijk is eerlijk,de sh101 had ook nogal een speelgoed uiterlijk vergeleken met de echte synths uit die tijd.

klopt wat betreft de hele serie destijds van roland de SH101-TR606-TB303 daar werdt toen heel hard om gelachen en nu betalen ze er meer voor dan wat het koste in hun laatste dagen. Dit is en discussie van alle tijd.
Het is wel zo dat vooral de Juno G een zeer matige synth is die ik nog niet gratis zou willen.
De SH201 vind ik voor het geld nog niet zo slecht wat klank betreft. De bouw is erg plastic en cheap.
Maar dat is bijna alles in die klasse.

Qua vuile was moeten we zeker niet ons eigen landje vergeten.
Zelfs in schijnbaar rustige oorden worden apotheekmedewerksters vermoord.
En onze (voor)ouders hebben natuurlijk ook niet echt een schone lei op gebied van overzeesche gebieden...

Origineel geplaatst door Grooveron
klopt wat betreft de hele serie destijds van roland de SH101-TR606-TB303 daar werdt toen heel hard om gelachen en nu betalen ze er meer voor dan wat het koste in hun laatste dagen. Dit is en discussie van alle tijd.
Het is wel zo dat vooral de Juno G een zeer matige synth is die ik nog niet gratis zou willen.
De SH201 vind ik voor het geld nog niet zo slecht wat klank betreft. De bouw is erg plastic en cheap.
Maar dat is bijna alles in die klasse.

Oh, ik had een tijdje geleden bijna de Juno G aangeschaft, leek me een fijne bak omdat er een vier sporen opnamestudio ook inzit. Maar blijkt dus geen goede synth te zijn. Gelukkig dat ik hem niet heb aangeschaft.

Phochos:D

Origineel geplaatst door Heine
En onze (voor)ouders hebben natuurlijk ook niet echt een schone lei op gebied van overzeesche gebieden...

zeker weten.

Origineel geplaatst door Heine

Zeker weten, maar ik bedoelde er mee te zeggen dat die Japanners ook hard zijn afgegleden na de 2e Electronische Revolutie ;)
Het waren voor de rest altijd zeer beschaafde en ontwikkelende mensen....maar ze zijn verworden tot prut-wegwerp apparatuur producenten (op instrumentgebied etc, rest heb ik geen kijk op). En ook hier zie je dat doelloosheid, oppervlakkigheid en leegte uitmondt in moord en brandstichting ;)

Japanse producenten hebben ook last van de concurrentie uit China/Taiwan.
Je ziet het aan een merk als Sony, die heeft het zwaar, glans is er ook
een beetje van af.

uit japan komt tenminste nog IETS

en die sh201 voor 399 euroo? ik koop hem niet maar kan niet inzien waarom dit verkeerd is.

die domme workstations met onder elke button tig menuus en 8 keer zo duur vind ik persoonlijk een veel mindere deal.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Septic
Zeker weten, maar ik bedoelde er mee te zeggen dat die Japanners ook hard zijn afgegleden na de 2e Electronische Revolutie ;)
Het waren voor de rest altijd zeer beschaafde en ontwikkelende mensen....maar ze zijn verworden tot prut-wegwerp apparatuur producenten (op instrumentgebied etc, rest heb ik geen kijk op). En ook hier zie je dat doelloosheid, oppervlakkigheid en leegte uitmondt in moord en brandstichting ;)

Het schijnt dat die V-synth serie ook helemaal ruk is 8o) , kompleet fanatsieloos. En wie wil er nou een Fantom.. Of een Yamaha Motif .. Of een Korg .. Nee, dan liever een degelijke 101/202/303/606/707/106 , schijnen mensen een moord voor te doen.

Heb de 201 ook geprobeerd. Fantastisch apparaat voor de beginner, 499 is een goede prijs. Kocht je 20 jaar geleden misschien een DX27 of een AX73 voor (na inflatiecorrectie).

Origineel geplaatst door mikemix
Japanse producenten hebben ook last van de concurrentie uit China/Taiwan.
Je ziet het aan een merk als Sony, die heeft het zwaar, glans is er ook
een beetje van af.

denk dat de meeste japanse bedrijven allang hun produktie verzet hebben naar lage loon landen.
alleen het dure spul wordt nog in japan gemaakt , de rest komt denk ik uit china of taiwan .

:)

Origineel geplaatst door turtel
denk dat de meeste japanse bedrijven allang hun produktie verzet hebben naar lage loon landen.
alleen het dure spul wordt nog in japan gemaakt , de rest komt denk ik uit china of taiwan .

:)

Klopt, echter je stuurt je know-how ook die richting op.
Dus, eerst staan ze daar al die laptopjes in elkaar ter schroeven, jaar erop
kunnen ze die producten zelf maken onder eigen naam.

Je ziet nu steeds vaker dat iets Assembled is in bv China and designed in California (Apple, MBP).
Het komt op mij altijd wat arrogant over, kennis is daar zeker ook al aanwezig.

Met muziek apparatuur zal het niet anders gaan, naar verwachting....

De mpc1000 is ook in china gemaakt, om maar iets te noemen.

correctie taiwan ? raar ik zou zweren dat me vorige in china was gemaakt, nouja foutje van mij denk ik.

Origineel geplaatst door vinnieq
Het schijnt dat die V-synth serie ook helemaal ruk is 8o) , kompleet fanatsieloos. En wie wil er nou een Fantom.. Of een Yamaha Motif .. Of een Korg ..
Wie ? Nou, ik ! Ik gebruik al jaren workstations en het bevalt me uitstekend ! Ik verdien er namelijk ook nog eens (een deel van) m'n brood mee. De Yamaha Motif is een uitstekende synth : helemaal top voor een allround toetsenist.
En fantasieloos ? Mwa...fantasie komt uit mezelf, niet uit m'n apparaten. Als je zelf niet creatief bent, dan helpt zo'n draaiknoppenbak je echt niet...
Ik geniet ook van apparaten zoals de JP8000 en de Nordleads, maar ik ben niet zo'n purist dat alles analoog moet en veel knoppen moet hebben. Best of both worlds, zou ik zeggen.

Origineel geplaatst door JHR
Wie ? Nou, ik ! Ik gebruik al jaren workstations en het bevalt me uitstekend ! Ik verdien er namelijk ook nog eens (een deel van) m'n brood mee. De Yamaha Motif is een uitstekende synth : helemaal top voor een allround toetsenist.
En fantasieloos ? Mwa...fantasie komt uit mezelf, niet uit m'n apparaten. Als je zelf niet creatief bent, dan helpt zo'n draaiknoppenbak je echt niet...
Ik geniet ook van apparaten zoals de JP8000 en de Nordleads, maar ik ben niet zo'n purist dat alles analoog moet en veel knoppen moet hebben. Best of both worlds, zou ik zeggen.

Zit in het verhaal van vinnieq niet een cynische ondertoon? ;)

Ik weet nou nog steeds niet of hij EXACT hetzelfde klinkt als JP8000/JP8080 ...

Weet iemand dit?

Back