Acidlab MIDI

Origineel geplaatst door rvooh
modificeren wordt moeilijk.... smd.

Modificeren is inderdaad moeilijk, maar dat heeft weinig te maken met het feit dat het merendeel van de componenten SMD zijn. Natuurlijk ga ik hier niet lopen te verkondigen dat SMD componenten vervangen gemakkelijk is, maar het is zeker niet onmogelijk als je wat ervaring in het solderen/desolderen hebt.

De reden dat een modificatie moeilijk en vrijwel onmogelijk maakt is te wijten aan het feit dat, om de Acidlab met MIDI aan te kunnen sturen, de software die op de microcontroller draait aangepast (en fiks aangepast) moet worden.

Als je een MIDI aanstuurbare 303 clone wilt kun je dan beter naar wat anders kijken denk ik.

syncen met midi clock werkt uitstekend
het programmeren is inderdaad spartaans te noemen , ik programmeer de patterns in ar bassline en dan gewoon in de bassline ...beetje omslachtig en tijdrovend maar het werkt .
Sound is lekker .....check wel de potmeters even na ,want ik heb er al 2 die beginnen te kraken .

Misschien is dit (ook) wat voor je:

De Bombass. Zou officieel toch al een keer uit moeten zijn, dacht ik.. Weinig meer van gehoord.. Is uit de zelfde fabriek/woonkamer als de Bassline, alleen zonder sequencer, maar weer met wat andere extra's.

:)

Attachments

• bombass.gif
    bombass.gif
    37,7 KB · Bekeken: 83
Back