fx teleport/delay compensation SL2/3

mansher

Vintage Voltage
Hoi mensjes,

Ik heb net een netwerkje geinstaleerd om fx teleport te gebruiken,werkt allemaal mooi,behalve dan dat ik niet onder een latency van +- 44 ms raak...:confused: Mijn netwerk is vogens mijn beperkte netwerk kennis in orde,filetransfers etc gaan snel...

Nu was mijn vraag omdat ik nog met cubase SL1 werk die geen latency compensation bevat,zou ik dit probleem kunnen oplossen met up te graden naar SL2 of 3? Misschien kan iemand ook es uitleggen wat die latency compensation juist inhoud?

Misschien nog wat bijkomende info; één pc heeft gigalan de andere 100mb ethernet,maar ik heb ze allebei op 100mb ingesteld,ik vermoed niet dat het probleem hier ligt,maar zou dit voor de vertaging kunnen zorgen en zou ik beter met 2 maal gigalan werken?

Zijn er trouwens nog fx teleport gebruikers hier op het forum?

Alvastbedankt voor jullie tijd en moeite!

:halleluja

Hou er rekening mee dat fx-teleport de latency van je geluidskaart erbij optelt. Het is dus niet je netwerklatency zelf, maar de netwerklatency + de latency van je geluidskaart. Daar kwam ik ook achter dat toen ik opeens een latency van 300ms had :)

Door in cubase m'n asio driver te kiezen had ik weer 5ms.

100Mbit op een Gbit kaart moet geen probleem zijn.

Vanuit een command prompt kun je : ping <naam van andere pc> in tikken en dan zie je je netwerk latency.

Problem solved!!! Heb in mijn taskmanager de priority voor de server op high gezet en voila ;)

Thanx for the help!!!:biertje:

FX Teleport is echt een godsgeschenk,een manier om uit die mallemolen van upgraden en upgraden en meer dsp en meer dspkaarten te raken,ik ben er zeker van dat 50% van de mensen hier thuis nog een ouwe pc heeft staan die toch maar stof staat te happen....dus bij deze,blaas je ouwe beesjes terug wat leven in,want je kan tot 8 pc's in een FX Teleport netwerk opnemen....En voor de prijs hoef je't helemaal ook niet te laten vinnik....

Heerlijk die extra horsepower,net of er eenkilozware last van je schouders valt en je vrolijk terug in het (virtuele) veld kan gaan huppelen....en dat dus voor geen geld en een ouwe pc....

:halleluja :halleluja :halleluja

Back