KORG Radias

de rackoren zitten vast
valt niet uit zichzelf schuin neer te zetten zonder keyboard, ivm die beugel
tis wel idd een feestbak, maar naar mijn mening genoeg andere sounds

Maar kan ik hem wel gewoon plat neerleggen op m'n bureau of op een andere synth zetten?

'k Heb er zojuist ook maar eentje gekocht. Moet er nog helemala induiken, maar de presets alleen al vind ik best wel oke.

Het leuke is ook nog eens dat je dat gedeelte wat rechtop staat bij de Korg M3, ernaast kan zetten.

Heb er nu even twee dagen mee gespeeld. Ben erg enthousiast. Super gave synth, maar wel eentje met een heel duidelijk eigen Korg geluid.
Hij klinkt heel sprankelend en helder. Echte moddervette diepe lage en rommelende bassen haal ik er niet uit. Niet zo'n drama, daar heb ik m'n mono/poly voor.
Ik heb in ieder geval het hele weekend gespeeld met de Radias en heb absoluut geen spijt van m'n aankoop.

Wellicht ten overvloede: De Nederlandse handleiding voor de Radias kun je hier downloaden

http://www.voerman.nl/text/RADIAS.pdf

Na er een nu een paar daagjes mee gespeeld te hebben heb ik alle presets zo'n beetje wel gehoord. Vooral die motion category is erg fraai.
Ik kwam ook hier en daar een emulatie tegen van de klassieke oude analoogjes, zoals de preset "Jumper" die tracht de van Halen jump sound te emuleren uit de Oberheim. Goed geslaagd allemaal !!

Helaas krijg ik de applicatie voor op de pc niet goed aan de gang. Ik gebruik Windows XP en de nieuwste Korg USB driver (1.10), maar de applicatie wil niet communiceren met mijn Radias over USB (wel over traditionele midi, maar dan wel erg traag) Ik krijg steeds de foutmelding: Device inquiry error
Het maffe is dat ik de Radias wel gewoon via USB van het nieuwste OS (1.07) heb kunnen voorzien.
Dus waar dit nou weer aan ligt...... Tips zijn welkom.

Ik was eigenlijk ook wel nieuwsgierig of er mensen zijn die al eigen patches hebben gemaakt. Overal op het internet vind ik de presets wel, maar ik hoor niemand over de eigen sounds. Dat de Radias van die tranceachtige sounds kan maken geloof ik nu wel, maar ik ben benieuwd naar emulaties van de klassiekers. Kan ie dat ook?

Origineel geplaatst door renepela
Helaas krijg ik de applicatie voor op de pc niet goed aan de gang. Ik gebruik Windows XP en de nieuwste Korg USB driver (1.10), maar de applicatie wil niet communiceren met mijn Radias over USB (wel over traditionele midi, maar dan wel erg traag) Ik krijg steeds de foutmelding: Device inquiry error
Het maffe is dat ik de Radias wel gewoon via USB van het nieuwste OS (1.07) heb kunnen voorzien.
Dus waar dit nou weer aan ligt...... Tips zijn welkom.

Heb je geverifieerd of de juiste driver ook in je apparatenlijst staat? Dat was bij mij na installatie niet het geval namelijk.

Even kijken in configuratiescherm -> geluiden en audioapparaten -> hardware

Daar moet de USB driver van Korg tussen staan. De oudere driver werd daar bij mij in ieder geval niet automatisch vervangen door de nieuwe.

Ja heb ik gecheckt. Echt overal staat nu dat 1.10 gebruik. Echt vaag probleem. Alle andere Korg apparaten die ik heb (de Legacy collection MS20 controller) en de Micro-X werken ook met versie 1.10 en die doen het wel goed.

Ik heb in mijn configuratiescherm ook een extra icoon met de naam "Korg USB midi Driver"
Als ik daar op klik zie ik het volgende:

User Mode driver: 1.10.007
Kernel Mode Driver: 1.04.001

Due user mode driver kan ik wel begrijpen, dat is de USB driver versie die ik net van Korg heb geinstalleerd, maar wat is die kernel mode driver?

't Is wel een tijdje geleden maar de meest recente USB-driver die ik had voor de Radias was 1.08, dus misschien is er iets met die v1.10 i.c.m. de Radias aan de hand ;)

Op korg.co.jp / .de zie ik ook alleen 1.08 staan...

Heeft iemand al de R3 in zijn/haar bezit? Ben erg benieuwd naar de ervaringen met dit apparaatje. :)

Origineel geplaatst door Ethereal
Errr... Al speel je met al je vingers, tenen EN je piet, dan nog kom je maar aan 21 stemmen.. ;) Ghehe...
Dus ik weet niet watvoor waanzinnige akkoorden je wil sequencen, maar 24 lijkt me toch meer dan zat? Weet niet in hoeverre deze multitimbraal is, maar als de unison zelfs al geen stemmen kost, lijkt me 24 toch zeker acceptabel! :biertje:

inderdaad, ik heb ooit een supernova pro x gekocht ( dus 48 stemmen ipv 24, ) maar ik kan me niet herinneren dat er ooit dat overload lampje ging branden.... dus 24 stemmen is volgens mij ook genoeg zolang het geen workstation is waar je alles mee moet doen..

Inmiddels heb ik iets meer succes geboekt met het USB deel van de Radias. Ik heb m'n USB kabel even in een andere USB poort gestopt en toen ging het allemaal iets beter werken.
Ik kan nog steeds geen "receive all" doen, dan gaat het mis, maar individuele programs naar binnen halen gaat wel en dat is voor mij redelijk accebtabel. De factory sounds heb ik toch al in een los bestand staan. Er zijn overigens ook files met de MS2000 en microkorg sounds voor de Radias. Die vind je hier:

http://www.korgforums.com/support/radias/ms2k_radias_conv.zip

http://www.korgforums.com/support/radias/mk_radias_conv.zip

Er ook nog wel handige tips in het radias forum.

Laatst gewijzigd:
heb er nu al flink wat mee gestoeid en geaaid, maar het is een verukkelijk machientje, ben er erg blij mee.
als ik dan al die problemen met zon virus lees, hoewel dat denk ik geen bak voor mij is, ik moet ouderwets klinkende "smoking" machines 8)

Back