Melodie thread

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
misschien kan ik beter vragen wie er een grote bus met peper heeft, een trechter heb ik zelf wel :kont:

Nu alleen nog wat kennis van de menselijke anatomie? :)

Wout

Ik snap het probleem eigenlijk niet zo echt.. Vooral omdat het hier hardcore betreft, daar zijn (laten we eerlijk zijn) de melodieën echt niet zo ingewikkeld in als vele andere muziek... Ze klinken misschien op het gehoor best ingewikkeld maar als je ze naspeelt zijn het vaak maar een paar noten die aangeslagen worden.. Probeer je melodieën niet te ingewikkeld te maken... Gebruik iets van 5 noten ofzo en ga spelen met het ritme van die noten aanslaan, en als je een beetje gevoel voor muziek hebt dan komt daar zo een keer een leuke melodie uitrollen die in je kop blijft hangen.. Belangrijkste bij een hardcore-melodie is dat hij pakkend is en in je kop blijft hangen, en toch ook weer niet al te vrolijk klinkt... gewoon pielen, pielen, en nog eens.. Net zoals bij je kick-topic, en je vage geluidjes topic ;)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Direct zo na spelen? of met een beetje gepuzzel? als ik een melodie hoor en wil na spelen dan lukt dat mij UITEINDELIJK
maar niet dat ik zo iets hoor en gelijk ff kan naspelen..

nou....een paar minuutjes werk is het wel...maar geen uren...:erm:

Origineel geplaatst door dione
nou....een paar minuutjes werk is het wel...maar geen uren...:erm:

Dat hangt er van af hoe bekwaam je er in bent.
Alleen als je toondoof bent (het niet kunnen horen of een toon hoger of lager is dan een andere) heb je een groot probleem.
Laurens Hammond, de uitvinder van het beroemde toonwielorgel, was toondoof en kon zijn eigen orgel niet bespelen :)
Op zich geen probleem, want de goede man was uitvinder, zoals Edison en Tesla, en geen muzikant, dus hij kon er mee leven en nog in zeer grote welstand ook. Hij is niet rijk geworden aan het orgel, maar aan zijn automatische bridge-kaarten uitdeler.

Wout

Origineel geplaatst door Leendert
Jah. maar ik kan ook wel bijvoorbeeld (van een vriend gehoord) via magix musicmaker die kun je gebruiken om de tonen te zien alleen snap ik der neit zo veel van. Het gaat er meer om dat ik dat snap en zelf de melodie dan in elkaar kan zetten, of heel goed kan luisteren maar dat zal nog wel een tijd duren voordat ik dat snap.

Ik denk dat ik het wel begrijp, ik had dat metname toen ik begon met muziek maken ook; de logica van de noten zat er bij mij niet zo in. Met name bij programma's als Cubase klonk alles wat ik deed wel errug raar en random... Ik gebruik echter altijd een tracker programma, waar noten niet zozeer stipjes en streepjes op een matrix zijn, maar echt noten (c3, c#3, d3, d#3, etc). Dat maakte het voor mij een stuk eenvoudiger om het overzicht te zien, ook omdat bij een tracker al de instrumenten en de geprogrammeerde noten in één overzicht te zien zijn, wat cubase niet zo was. Nu hoor ik het ook, maar dat is gewenning ofzo... Het is moeilijk uit te leggen :D

Ik heb niet de hele thread gelezen, maar als ik het goed begrepen heb gebruik je alleen maar computer programma's als emagix en fruity loops.
Ik zou eens een keyboard aanschaffen, want noten inkloppen met de muis schiet niet echt op, denk ik.
Het kan wel, dat weet ik.... maar om het gevoel voor melodien een beetje te krijgen lijkt het me toch een betere oplossing om met een keyboard aan de slag te gaan.

zozo een nosferatu fan, mail m anders gewoon yo, misschien heeft hij de midi files nog wel voor je... :D

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Dat hangt er van af hoe bekwaam je er in bent.

We hebben het hier wel over hardcore-melodietjes hè ? zijn meestal maar hooguit 4 maatjes...

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Nu alleen nog wat kennis van de menselijke anatomie? :)

Wout

HUH :confused: :D

Daarvoor ga je best naar de tekenschool.. Leuk hoor! Vrouwelijke modellekes tekenen en schilderen :luv:

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Daarvoor ga je best naar de tekenschool.. Leuk hoor! Vrouwelijke modellekes tekenen en schilderen :luv:

Wat!
Bij mij op de akademie waren het fatsige, dikke mannen, zoiets als ik nu ben :D
Was toen de mode.
Mooi vrouwelijk schoon zagen we zelden...

Wout

PS vooral de vrouwelijke studenten hadden werkelijk de pest aan die mannelijke modellen :)

was wat aant oefenen met melodietjes ... kom ik uiteraard weer met iets wat al bestaat :(

weet iemand ook welke hardcore track dit is ? ik kan er zo niet opkomen .... tis iig een hele vette track
schande als je dit melodietje nog nooit gehoord heb :smeris:

Attachments

• distortion.mp3
    411,3 KB · Bekeken: 111
Back