Extigy of toch nie?

Origin X

8 Bit
Hey synthforumluitjes,

Sindskort heb ik een laptop moeten kopen voor mijn opleiding, ik was eerst van plan gewoon een desktop model te kopen maar om dat nu nog steeds te doen vind ik een beetje te veel van het goede. Mijn punt is eigenlijk dat ik van de computer die ik nu heb wil overstappen op mijn laptop (voor de snelheid, ik werk veel met software) om muziek te maken.
Nu heb ik een probleem want van zo'n AC '97 geluidskaartje word ik niet echt vrolijk. Daarom moet ik iets externs hebben.
Ik heb al vaak gezocht naar zoiets, maar de meeste dingen gaan boven mijn budget, op dit moment, die ik wil spenderen aan zo'n ding, ik wil echter wel op de korte termijn muziek kunnen maken met de laptop. In mijn oude comp zit de ook niet geweldige SBLive, maar ik kan er voor nu ff mee door. Ik zoek dus een kwaliteit/prijs product in de richting van de Live, daarom dacht ik aan de SBExtigy. Nu is mijn vraag kan de Extigy zich wel meten aan een Live of moet ik echt gewoon ff wachten tot ik iets duurders kan/wil aanschaffen?

Als je spelletjes wilt spelen en/of filmpjes wilt kijken is alles van Creative prima geschikt, en ook als je ALLES met software doet, dan kun je je uiteindelijke signaal (je master opname dus) digitaal laten renderen, en heb je helemaal niets te maken met de mindere kwaliteit outputs e.d. van Creative. Maar, zodra je je signaal extern wilt bewerken komen die wel om de hoek kijken en is Creative nauwelijks bruikbaar.

Gebruik ook even de search, er is al zat over geluidskaarten te vinden.

De Extigy is een goedkope DTS decoder. Voor de rest als laptop geluidskaart is hij niet geschikt. Om muziek te maken al helemaal niet. Zelfs ik de diverse testen die ik erover gelezen had waren ze niet enthousiast. (meer gematigd)

Zou zeggen, kijk eens naar de oplossingen van Edirol (Roland) of Egosys. Niet duur maar basic genoeg.

Origineel geplaatst door fuse
Zou zeggen, kijk eens naar de oplossingen van Edirol (Roland) of Egosys. Niet duur maar basic genoeg.

Yep, ik denk dat dat dan toch de enigste oplossing is, ik zal er maar eens serieus voor gaan kijken.

Origineel geplaatst door fuse

Heb op de VST-dagen met Edirol spul zitten prutsen, viel beslist niet tegen.

Greetz,

Yawgmoth

Back