piano geluid rd 700 sx

all

Nieuwkomer
Ben sinds kort de bezitter van een rd 700 sx. Bevalt goed qua bespeelbaarheid. Ben echter niet helemaal tevreden over de piano-geluiden ( yamaha p200 gewend)
Is een srx board een oplossing, zo ja welk ? Of moet ik gewoon aan de parameters sleutelen ? Welke ?

Wie weet raad ?

SRX-11 schijnt goed te zijn, maar ik ben eerder bang dat je de Rolandklank niet lekker vindt. omdat de RD700SX al een behoorlijk goede piano aan boord heeft.

(Probeer de pianoklank van de Yamaha S90ES eens :D daar ben ik momenteel aan verslaafd)

Ga toch fietsen man.
Als Strawinsky nog geleefd had, zou een Roland piano op zijn priority list hebben gestaan.
En Yamaha? Die maakten toch auto's?

Origineel geplaatst door Ensemble
Ga toch fietsen man.
Als Strawinsky nog geleefd had, zou een Roland piano onderaan zijn priority list hebben gestaan.

Echt waar Ensemble, ik heb niet onder een andere username dit topic gestart! :)

Als Strawinsky nog geleefd had, zou een Roland piano op zijn priority list hebben gestaan.

Vast wel...

...ergens onderaan of zo... 8o)

De samples van het SRX-11 expansionboard zitten reeds in de RD-700sx (dit i.t.t. de RD-700, deze heeft die samples niet). De SRX-11 (dus ook de RD-700sx) is op dit moment de beste pianosound die Roland heeft.

Persoonlijke mening: ik vind de SRX-11 piano een van de beste piano sounds die er op dit moment te krijgen is, beter dan de P-series van Yamaha. Het is maar net welke sound je beter vindt, Roland heeft een andere sound dan Yamaha. Ik vind
de Roland sound meer natuurgetrouw en expressief, minder blikkerig.
Wil je beter? Dan moet je naar de peperdure digitale vleugels van Yamaha of Roland toe.

Tweaken van de sound in de RD-700sx heeft denk ik weinig zin. Misschien dat je nog wat kunt bereiken met chorus/reverb, maar dat is naar eigen smaak.

Ga toch fietsen man.

:gaap:

Ik heb een yamaha p60,p90,p250, motif8, yamaha clavinova cvp 207
roland rd600, rd700 gehad, en dan nu de roland rd700sx
en deze vind ik persoonlijk nog het beste.
als het gaat gaat vervelen kan je altijd nog kijken naar
de srx boards.
Belangrijk is ook wat je gebruikt aan monitors
koptelefoon pa mixer enz
als ik de 700sx luister met koptelefoon
klinkt het gewoon mega goed
luister ik via mijn mackie dfx naar de alesis m1 mk2 monitors
klinkt ie ook lekker, maar toch weer iets minder
wat gebruik je nu voor afluistering?

Ha, iemand die genoeg verschillende merken heeft geprobeerd die dus een goede vergelijking kan maken.
Ik gebruik een eurorack mixer/lem procon eindtrap en 2 kleine PA boxen HK audio. Setje waarmee ik tevens repeteer.
Over deze set speel ik al een tijdje o.a. ook met motif. Naar tevredenheid overigens, mogelijk dat een set actieve monitors wellicht beter is. Maar ook met koptelefoon vind ik de piano sounds van de 700 sx in het algemeen niet helder vooral in het middengebied beter gezegd "dof". Het zijn wel natuurlijke piano's moet ik zeggen. Ik ben de p200 gewend en deze vind ik erg open en helder (vaak iets teveel). Die sprankelende, open en heldere sound mis ik in de 700 sx.
Ook heb ik geprobeerd 2 piano's te combineren vaak kom ik dan wel in de buurt maar deze hebben ook de neiging om met "elkaar te resoneren". Ook al met de equalizer geprobeerd maar dat gaat tot nu toe ten koste van het geluid !

Ik denk eerder (als ik het zo allemaal lees) dat de piano's van Roland en Yamaha gewoon ver uit elkaar liggen en dat ik eigenlijk een combi zoek van beide. Overigens vind ik de 700 sx verder qua geluid erg goed ook ep's.
We gaan voorlopig gewoon verder sleutelen. Mogelijk dat het meer tussen mijn oren zit en dat ik nog ff moet wennen...........uiteindelijk moet die 700 sx gewoon goed zijn !

toch alvast bedankt voor de tips

Zelf gebruik ik een AKG K240 monitor koptelefoon,
zonder meer te gek:)
Ik neem aan dat je het setje (en ook de koptelefoon) rechtstreeks
(dus buiten je mixer om) een keer hebt aangesloten op de roland?
dat kan een stuk schelen.
inderdaad, gewoon lekker expirimenteren
jullie worden vast goede vrienden
:luv:

excuus

excuus

excuus voor mijn reply. Ik dacht dat iemand anders een geintje uithaalde door de Roland piano's af te zeiken.

Dat was dus niet het geval.

Heel veel succes met je Roland, hoop dat je er toch blij van gaat worden.

Groeten,
ens

Re: excuus

Re: excuus

excuus voor mijn reply. Ik dacht dat iemand anders een geintje uithaalde door de Roland piano's af te zeiken.

Dat was dus niet het geval.

Heel veel succes met je Roland, hoop dat je er toch blij van gaat worden.

Groeten,
ens

Ik zeker? :D

... nou... dat doe ik niet, afzeiken

Origineel geplaatst door all
..
Ik denk eerder (als ik het zo allemaal lees) dat de piano's van Roland en Yamaha gewoon ver uit elkaar liggen en dat ik eigenlijk een combi zoek van beide. Overigens vind ik de 700 sx verder qua geluid erg goed ook ep's.
We gaan voorlopig gewoon verder sleutelen. Mogelijk dat het meer tussen mijn oren zit en dat ik nog ff moet wennen...........uiteindelijk moet die 700 sx gewoon goed zijn !

:D Misschien een iets minder kostbare oplossing dan een Yamaha erbij te kopen:
je zou misschien eens een EQ of een efx-apparaatje ertussen kunnen zetten, en daar een beetje mee kunnen vogelen totdat je een 'lekkerder' geluid naar je zin hebt?

Back