SCSI settings

analogicbear

LSD Flesh of the devil
Ik probeer een plextor cd brander op m'n Akai DPS12i aan te sluiten maar vraag me af hoe ik de dip switches moet zetten zodat de Akai DPS 12i de brander ziet.

Alvast bedankt!!

op blz 7 van de handleiding staat hoe je externe SCSI apparatuur aansluit. Kom je er niet uit met die info?

Origineel geplaatst door Hazes
op blz 7 van de handleiding staat hoe je externe SCSI apparatuur aansluit. Kom je er niet uit met die info?

Ik weet alleen niet hoe die dipswitches gezet moeten worden.

Staat er niks in de manual over?
Meestal is het zo dat je de CD-ROM een ID geeft, bv 2
vanuit de Akai kan je dan via ID2 de CD-ROM drive benaderen.

Ik weet niet op welk nummer ik de scsi id moet zetten op de Plextor brander, dit kan zijn 0 t/m 7 en dan zit ik nog hoe ik de switches moet zetten.

Alvast bedankt!!!

Akai dps 12i Hard diskrecorder

Akai dps 12i Hard diskrecorder

Ik wil mijn Akai DPS 12I weer eens gaan gebruiken, allee zit ik met het probleem als ik opnames gemaakt heb op de Akai DPS 12I op zijn interne hardeschijf. Als ik de opnames wil weg schrijven op een cd/rw via de externe Plextor cd/rw brander dan wordt de cd niet beschreven.

Heeft iemand ervaring met het branden met een externe plextor cd brander, hoe moet ik de switches zetten en hoe moet de SCSI ID staan op b.v. 6,7,0,1,2,3 en de switches op b.v. 1,2,3,4,5, naar BLOCK , TEST, TERM, PRTY,

Ik ben in het bezit van de handleiding, Alleen kom ik er niet uit hoe ik de switches moet zetten en de SCSI ID om zo de Akai DPS 12I te laten communiceren met de cd/rw brander.

Alvast bedankt,

Gino

waarschijnlijk 3 switchen? desnoods moet je een foto posten, want ik begrijp het laatste niet zo goed.

als het er drie zijn zal het waarsch. gewoon binair zijn:

000 -> 0
001 -> 1
010 -> 2
011 -> 3
100 -> 4
101 -> 5
110 -> 6
111 -> 7

als dit chinees is voor je: een 1tje staat respectievelijk voor (4,2,1)
1 is bvb schakelaar naar boven

waar heb je die BLOCK , TEST, TERM, PRTY, ?

kies gewoon een ander adres dan dat van je akai. zie akai OS of handleiding

Okay,

Ik ga het vanmiddag eens proberen. Ieder geval bedankt

Gino

De Akai DPS 12I wil het project op de hardeschijf niet wegschrijven naar de plextor externe brander. De brander is het type PX-W4220TE.

De dipswitches kunnen als volgt gezet worden.

1 = PRTY of OFF
2 = TERM of OFF
3 = TEST of OFF
4 = BLOCK of OFF
5 = bij 5 staat er niks is denk de switch zetten op maken of op OFF

Mischien dat dit zo duidelijk is. wie weet hoe de switches gezet moeten worden.

Gino

dipswitch 2 is termination

die moet aanstaan in uw geval (elk toestel op het eind van een keten moet terminated zijn)

test vermoed ik moet afstaan

de rest geen flauw idee, gewoon proberen.

Back