Midi en audio opnemen!?

Auxillary

Ouwe rot
overleden lid
Ok, een vraag! Voor ik de vraag stel even wat uitleg. Ik heb een vrij becheiden set up, zie me als een beginner alsnog. Vandaar dat ik dus nog met een Creative Live geluidskaart zit te K*TTEN.
Ik maak mijn tracks met Cubase. Maak een arrangement, zet alles scherp qua volumes etc. Echter ik kan geen samples (audio) gebruiken want uiteindelijk neemt hij alleen het midi gedeelte op in Cubase. De audio stukken vallen weg (geen geluid). Dat heeft dus te maken met de geluidskaart (toch)? Iets met duplex en stuff!?
Zijn er mogelijkheden/instellingen in de settings in Cubase of de geluidskaart om toch alles op te nemen in één keer. Dus om toch gebruik te kunnen maken van samples.

Alvast bedankt.

Eric

De meeste creative geluidskaarten (welke heb je eigenlijk? SB Live?) hebben in de mixerinstellingen een mogelijkheid om in te stellen welke bron je wilt opnemen (alleen line in, mic, midi, wave etc.) Daarbij zit als het goed is ook een instelling om op te nemen 'wat u hoort'. Hierbij neemt hij dus alle bronnen op die op dat moment niet zijn gemute.
Verder ken ik Cubase niet zo goed, maar voor veel sequencer geldt ook nog dat je de audiotracks moet 'armen' (scherpstellen), zodat ze ook opnemen. In Cakewalk is dat in ieder geval wel zo, ik moet de gewenste audiotrack (doel) op scherp stellen, anders neemt hij niks op.

Thanks guys! Ik zal het gaan checken in de instellingen. Kan ik tenminste voorlopig toch gebruik maken van samples in mijn tracks, tot ik een ´echte´ geluidskaart kan kopen!

Eric

Back