afmixen wet/dry signalen via rewire

olaf

Ouwe rot
Hoi! ik heb een vraagje: ik maak op het moment veel gebruik van Reason en vaak wil ik Reason combineren met audio kanalen in Logic. Vaak is het zo dat ik in Reason al een redelijke mix maak waarna ik de audio-sporen opneem en dan voeg ik het samen. nu vroeg ik me af hoe jullie rewire gebruiken... pluggen jullie alle outputs van de elementen in je Reason rack rechtstreeks in de audio-interface? zo ja, hoe doen jullie het dan met de effecten die in Reason zitten? hoe gebruik je die in combinatie met Logic? doen jullie het zoals ik, zoals ik hieronder heb proberen aan te geven:

subtractor ->
audio-splitter -> mixer in Reason
\ \__________> Reverb in Reason
\ \________> audio interface (rewire) -> Logic (wet-signal, afhankelijk van volume in mixer)
\______________________________________>audio interface (rewire) -> Logic (dry-signal, niet afhankelijk van mixer)

zoals duidelijk word uit dit plaatje is het nadeel van deze oplossing dat je volume van je kanaal en het volume van je natte signaal niet meer aan elkaar gekoppeld is in volume. of doe ik het niet goed?

ik zie dat dat schema onduidelijk is :-). maar het gaat er dus om hoe je een signaal dat via de aux send van de mixer in reason ook naar een effect wordt gestuurd in Logic krijgt tewijl je ook het natte signaal in Logic krijgt en de volume verhoudingen bewaard blijven...

Je wilt het droge en het natte geluid per instrument naar aparte kanalen in logic?

Dat kan denk ik alleen als je zo iets doet

substractor - audiosplitter - logic kanaal 1
|- reverb - logic kanaal 2

Hier komt dus helemaal geen mixer in reason aan te pas. Als je de reverb op 100% nat zet kun je het effect in logic bijmixen via kanaal 2.

Als je het droge 'mix' signaal en het natte 'mix' signaal van een hele mixer wilt hebben kun je (denk ik)

mixer - logic kanaal 1
mixer aux send - reverb - logic kanaal 2

dus de reverb niet terug naar de aux return van de mixer

Op 1 of andere manier heb ik het idee dat ik nog niet helemaal de oplossing heb voor je :stupid

succes met kabeltjes leggen verder :D

Back