Arp Axxe

OK maar compleet restaureren kost veel meer dan ik nu kan uitgeven.

Ik zal zien of ik hem voor een zachte prijs in de huidige staat kan kopen, en dan zie ik wel wat ik er later mee doe. In ieder geval niet kapot prutsen, daarvoor heb ik veel te veel respect voor zo'n toestellen!

Bedankt voor de link naar de samples!!

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Contact spray reinigt niet..hij moet daadwerkelijk gewassen worden door een Professional met kennis...Daarna moet ie gesmeerd worden met de juiste smering...als je ze beweegd als ze stroef zijn heb je het risico om de koolstofbaan die contact geeft verder kapot te trekken...Het zou me niets verbazen als er functies kapot zijn die je niet opgevallen zijn....
Ik vind dat je hem compleet moet laten restaureren want hij is het waard en het is een klassieker die alleen maar in waarde gaat stijgen...

Ik heb het zelf niet gedaan (dus ik ga me niet aandingen wagen waar ik geen ervaring mee heb op zo'n apparaat) maar ken inderdaad verhalen van mensen die potmeters een badje onder de lopende kraan geven enzo, en daarna zijn ze weer fris :)

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
OK maar compleet restaureren kost veel meer dan ik nu kan uitgeven.

Ik zal zien of ik hem voor een zachte prijs in de huidige staat kan kopen, en dan zie ik wel wat ik er later mee doe. In ieder geval niet kapot prutsen, daarvoor heb ik veel te veel respect voor zo'n toestellen!

Mail saint eric even (zoeken op dit forum naar leden).....zacht prijsje is 200eu en dan moet je op 150 a 200 eu restauratie rekenen..ben je 350 a 400 kwijt voor een Axxe...is een goede prijs voor een Axxe

Ja die zijn mooi man...kopen zou ik zeggen

als bij aankoop van 2 de derde gratis is, komen we op een prijsniveau dat ik nèt de moeite waard vind. ;)

het lijkt er trouwens op dat alleen de aankondiging van de little phatty al zorgt voor het loskomen van sources. dat wordt nog wat, van de zomer. ik hoop dat de source-prijs net zo'n beweging laat zien als de mini-prijs na introductie van de voyager. (en ik verwacht het ook wel, nog sterker zelfs, vanwege de betaalbaarheid van de phatty t.o.v. de voyager).

Mail saint eric even (zoeken op dit forum naar leden).....zacht prijsje is 200eu en dan moet je op 150 a 200 eu restauratie rekenen..ben je 350 a 400 kwijt voor een Axxe...is een goede prijs voor een Axxe

Veel te veel voor mijn budget echter =(

Verder dacht ik dat hij ook optisch niet zo mooi was...weet je wat ik wacht even af en ik hoor het wel als ik meer info over de verkoop heb :).

Origineel geplaatst door mono-poly
Ja ik zit aan een Source te denken maar je gaat nu toch bijna zo een nieuwe Moog kopen voor die centjes he.

op eay kont er nu bijna dagelijks een te koop bij....

Ik zie niet zo veel Sources voorbijkomen...anyway...3 voor de prijs van 2 is wel erg over de schreef...de prijsstelling is ook niet geschikt voor mensen zoals jij Leo...Jij bent prijsbewust..Het verkoopt toch wel..

Origineel geplaatst door mono-poly
1 voor de prijs van 2 dan :)

Ok jij krijgt ze voor 100 eu alledrie...omdat je echt een liefhebber bent...:D

ff voor het idee:

Ik heb een Axxe (1e versie met draaiknop) voor Euri 300,- gekocht. Zag er als nieuw uit. Had wel twee problemen: noise werkte niet en de Release bleef open staan. Je hoorde continu een toon.

Deze heb ik bij st.Eric gebracht en hij heeft hem gerepareerd, sliders schoongemaakt, nieuwe VCA, toetscontacten gepolijst voor een lousy Euri 230,-. Een aantal modificaties waren optioneel maar voor de reparatie moet je toch rekenen op zo'n Euri 100. Hij ziet er uit als nieuw en speelt ook als nieuw dus zou ik deze verkopen moetie toch minstens 450 opbrengen, wellicht meer (als de gek het er voor wil geven).

Tegenwoordig moet je voor spul dat 100% goed is toch diep in de buidel tasten en het wordt alleen maar erger.

Origineel geplaatst door P-Five
ff voor het idee:

Ik heb een Axxe (1e versie met draaiknop) voor Euri 300,- gekocht. Zag er als nieuw uit.

Hij was idd mooi...heb hem gezien bij Eric...Mijn ervaring met Arp is dat er altijd wel iets kapot is...valt niet te vermijden

Hij was idd mooi...heb hem gezien bij Eric...Mijn ervaring met Arp is dat er altijd wel iets kapot is...valt niet te vermijden

Jou oude ProSoloist ziet er ook weer als nieuw uit ;-) Heb zelfs de originele schuifknopjes gevonden. Het blijven pietlutten die verzamelaars...

Jou oude ProSoloist ziet er ook weer als nieuw uit ;-) Heb zelfs de originele schuifknopjes gevonden. Het blijven pietlutten die verzamelaars...

O te gek...vind ik ook het leukste om alles op en top bij elkaar te zoeken...Ik heb er gisteren een weg gedaan in zeer goede staat met gouden opdruk....Bijna als nieuw...Mooie Quadra heb je......

O te gek...vind ik ook het leukste om alles op en top bij elkaar te zoeken...Ik heb er gisteren een verkocht in zeer goede staat me gouden opdruk....Bijna als nieuw...Mooie Quadra heb je......

Woon je tegenwoordig bij Eric? ;-) hehe...

Als je op je zoektocht nog knoppen voor de Roland SH serie of de Korg MS serie tegenkomt...
dan hoor ik dat graag.

Woon je tegenwoordig bij Eric? ;-) hehe...

Als je op je zoektocht nog knoppen voor de Roland SH serie of de Korg MS serie tegenkomt...
dan hoor ik dat graag.

Nou ik woon niet bij Eric maar ik heb wel wat reparaties gehad de laatste tijd vandaar...Welke knoppen zoek je??? Ik heb een Juno 106 in onderdelen, CS60 80 parts en nog wat grut....

Origineel geplaatst door KAOSKAOS
moet je ook niet de hele tijd aan all die schuiven zitten fieperen

Dat is een scheve uitspraak want Arpjes doen het beter en blijven beter goed als je ze intensief gebruikt...als je ze jaren laat niksen gaan ze kapot.....8o)

There is a real shortage of arp pots,Contact spray is a real no no and cleaning these should be left to the experts.
You have been warned....:)

Back