OK. Maak jullie in mijn geval dus geen zorgen: tenzij het iets is waarvan ik perfect weet wat ik doe en (dus) ervaring mee heb, ga ik het niet uitproberen op een mooi apparaat. Dat geldt ook voor mijn Eminent 2000GT orgel trouwens, ook daar doe ik enkel de reparaties die ik beheers.
Maar ik leer wel heel graag bij over andere reparaties. Gewoon voor de weet (techniek blijft me boeien), en je weet nooit wanneer je het later in je leven ooit wél kan toepassen als je veel bijgeleerd hebt via andere wegen he.
Tot zover bedankt voor alle info en hulp. Ik weet nu welke synth het hoogstwaarschijnlijk is, wat de problemen en hun gevolgen zijn én waarom het problematisch is.
Als de synth voor verkoop beschikbaar wordt zal ik me dus nog goed beraden wat ik ga doen, en afhankelijk van de prijs kijken of ik koop of niet.
Maar als ik de prijs van een echt goede bekijk, en daar reparatie, vervoer en mindere optische staat (dacht ik) van aftrek, begrijp ik wel dat deze nu ongeveer meer waarde in reparatie tot norminale conditie heeft, dan in het apparaat zelf in huidige toestand

Nuja ik bedoel maar, ik moet de gevolgen van de huidige staat goed in overweging nemen bij de aankoop, zeker gezien mijn budget. Als deze synth niet ongebruikt blijft en een goede thuis krijgt ben ik gelukkig, of dat nu bij mij is of niet (maar uiteraard liefst bij mij

). Maar zoals hij daar nu staat in een quasi onbruikbare toestand zonder enig vooruitzicht op goede reparatie, nee dan zeg ik (vanuit mijn enorm subjectieve positie van kandidaat-koper) dat ze dat ding beter van de hand doen dan het opslagruimte in te laten nemen.