Synth en Reason

Marvin

Nieuwe Titel
Hallo ik ben nieuw hier, maak sinds een jaar of 2 hiphop beats en ben sinds een half jaar met reason aan het werken, ik ben nu wel een beetje uitgekeken op de samples en wil ze zelf gaan maken met synths.
Nu hoorde ik van iemand dat dat via recycle kan, is dit zo?

En ik zit te twijfelen tussen welke synth ik wil kopen:
- Microkorg
- Micron

Jullie hebben dit waarschijnlijk al duizend keer gehoord sorry daarvoor, ik heb al veel gelezen hier en wat ik zeker wil weten is dat ik niet beperkt wordt met de synth.
Ik zou graag willen weten of de Microkorg beperkingen heeft (tuurlijk wel, maar in hoeverre), dus niet dat al mijn beats dezelfde soort geluidjes gaan krijgen. En hetzelfde wil ik eigenlijk weten over de Micron, ik ga ze binnenkort ook testen maar mijn tests zijn meestal niet echt representatief voor het hele product.

Op www.beats.tk staat wat ik tot nu toe heb gemaakt.

En ik zou graag geluiden maken zoals in:
Xzibit - Gt Your Walk On
Rakim - Guess Who's back
Gangstarr - Discipline en Rite Were You Stand (de eerste bas van de loop)

Ik zou graag willen weten met welke ik zulke dingen kan maken. Alvast bedankt.

Recycle is een programma om loops tebewerken en slices toe te kennen aan die loops zodat ze in bijv. dr.rex gespeeld kunnen worden via je midiboard. Reason heeft geen audio in helaas. Je zou dus een microkorg kunnen kopen en die dan samplen en recyclen. De microkorg is een leuk ding. Ik zou echter zelf voor iets analoogs gaan. Bijvoorbeeld een evolver...die is iets duurder maar heb je wel dikke vette bassen. Tis altijd zo dat de sound uit 1 synth gewoon altijd uit die synth komt..dus in zoverre is dat wel altijd soort van hetzelfde...maar met een microkorg maak je bijna alle soorten geluiden die je wil denk ik...

In Reason zelf zitten ook synth's. Ik zou die lekker uitpluizen..Is ten slotte ook Virtueel Analoog net als de microkorg en je kan er veel geluiden uithalen ;)

succes

qua synths: heb je de search al gebruikt? staat vast wel wat over hiphop + microkorg/micron

heb je voor drums al eens naar een 2e hands mpc 1000 gekeken?
Standalone drum sampler + sequencer
en anders gewoon ReDrum gebruiken binnen reason (helemaal gratis aangezien je reason hebt)

Bedankt voor de reply :)

Van die synths in reason, dat weet ik alleen houd ik niet zo van met de muis klikken en uren achter de pc zitten totdat ik de goede sound heb. Ik wil liever gewoon ff kloten met zo'n synth totdat ik een goed geluid heb, dat dan opnemen en met midi inspelen in Reason, zoals ik nu met samples uit nummer doe.

Maar zo'n Microkorg kan je dus echt heel veel geluiden mee maken, want ik zag hier op het forum een refill van de Microkorg met 99 geluiden, dus dacht ik dat zal me wel beperken aangezien veel geluiden daarvan niet bruikbaar zijn voor de muziek die ik wil maken.

ik heb weleens met een microkorg gewerkt (middagje)
vond het in vergelijking met mn microQ (zelfde besturing als een waldorf pulse) niet werken
en de geluiden vond ik zelf ook niks

enne een waldorf Pulse / microQ is dat niks? zo n bak kan je voor minder dan 250 euro (2e hands) makkelijk vinden
houdt je nog wat geld over voor een midi keyboardje, of een akai mpd16

ik kan veel sneller nieuwe geluiden maken met een vst ( gebruikt reason vst's? nuja de ingebouwde synths zullen er wel iets van weg hebben )
dan met een microkorg hoor
microkorg is nu niet mn lieveling om op te gaan klooien
en das wat jij wil
koop je mss beter een midicontroller met veel knoppen voor een softsynth
dan een hardware synth met 4 of 5 knoppen

Origineel geplaatst door Maanstraal
ik kan veel sneller nieuwe geluiden maken met een vst ( gebruikt reason vst's? nuja de ingebouwde synths zullen er wel iets van weg hebben )
reason gebruikt vsts? dan heb je de enige reason ter wereld die dat kan

midi keyboard + softsynth is toch anders dan hardware

nja tis daarom datk et vraag ik ben niet vertrouwd met reason
wat ik gewoon lees is dat ie wil klooien
en vin de microkorg en de micron
zelf niet de beste klooisynths
omdat ze maar 4 en 5 knoppen hebben

als ie in reason al uren nodig heeft die sound te bekomen
hoe lang ga je dan niet achter je microkorg zitten

nja tis daarom datk et vraag ik ben niet vertrouwd met reason
wat ik gewoon lees is dat ie wil klooien
en vin de microkorg en de micron
zelf niet de beste klooisynths
omdat ze maar 4 en 5 knoppen hebben

als ie in reason al uren nodig heeft die sound te bekomen
hoe lang ga je dan niet achter je microkorg zitten
nee daar ben ik het mee eens
maar iets van een behringer BCR erbij of een midi keyboardtje met wat extra knoppen en je bent klaar

is de ms2000 dan geen beter idee
2e hands vallen ze goed mee van prijs
en je kan lekker klooien

is de ms2000 dan geen beter idee
2e hands vallen ze goed mee van prijs
en je kan lekker klooien
kan je net zo goed 2e hands ion roepe

maaare meneer zoekt dus een synthje tot zo ongeveer max. 400 euro
waar je hiphop / R&B synth lijntjes mee kan maken

novation nova laptop zou ook nog kunnen
novation K, A, KS kan ook

Juist daar ben ik naar op zoek. En ik heb niet veel ruimte meer op mijn kamer, vandaar dat het compact moet zijn, bovendien kan die microkorg ook gebruiken als midicontroller voor softsynths die ik later kan kopen.

Waar kan ik die novation K, A of AS eigenlijk kopen?

En ik kan via ReWire mijn beats dan in een ander programma eventueel afmaken met (soft)synth geluiden. Of opnemen en dan in Reason in de sampler inladen.

Laatst gewijzigd:
Ik heb veel naar die sounds uit de synths die hierboven genoemd worden geluisterd, maar dat was niet echt hipop. Heeft iemand een audio van geluiden die gemaakt zijn met die synths die neerkomen op de geluiden uit de liedjes boven aan?
Dat zou mooi zijn.

En een MPC 1000, ja lijkt me wel vet, maar voor nu overbodig en te duur voor mij. Drums zijn het probleem niet, he gaat meer op de sounds en in een MPC moet je toch ook je sounds stoppen dus kom ik dan weer bij een synth terecht.

Origineel geplaatst door Marvin
Juist daar ben ik naar op zoek. En ik heb niet veel ruimte meer op mijn kamer, vandaar dat het compact moet zijn, bovendien kan die microkorg ook gebruiken als midicontroller voor softsynths die ik later kan kopen.

Waar kan ik die novation K, A of AS eigenlijk kopen?

En ik kan via ReWire mijn beats dan in een ander programma eventueel afmaken met (soft)synth geluiden. Of opnemen en dan in Reason in de sampler inladen.
die novations kan je oa. bij de feedback kope

rewire is een soort code om audio/midi van het ene programma in het andere LIVE(direct) te pompen
er zijn softsynths die je dmv rewire in reason kan gebruiken
maar opnemen dmv reason kan niet

Origineel geplaatst door Ramoonus
die novations kan je oa. bij de feedback kope

rewire is een soort code om audio/midi van het ene programma in het andere LIVE(direct) te pompen
er zijn softsynths die je dmv rewire in reason kan gebruiken
maar opnemen dmv reason kan niet

Ik vond op de feedback site alleen de x-station en die is me net iets te duur.

Origineel geplaatst door Ramoonus
je hebt gelijk
raar dat ze die niet meer verkopen

Jup, jammer ik denk dat ik die microkorg ff ga testen wat ik er van hoorde vond ik wel goed. En die heeft ook gewoon midi toch? Dan kan ik hem later voor softsynths gebruiken.
En met de polyfonie kom ik ook niet in de knoei denk ik, want ik heb haasty nooit 4 toetsen tegelijk ingedrukt laat staan 5. Ik heb altijd accoorden van 3 en melodieën van 1 toets tegelijk. Dus dat moet kunnen en ik sample het toch dus dan maakt dat inprinciepe ook niet uit.
En dan later misschien een MPC tweedehands :) . Maar voorlopig heb ik genoeg aan een synth, snel naar feedback hehe.

Thanks allemaal.

Back