[TRACK] Lubricant Funk

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Ik heb weer wat zitten kutten
en ik wilde deze keer 2 dingen proberen

teneerste
het dubbel compressen van de basslijn met op de 2 compressor de kick als sidechain in te prikken
(is wel oke gelukt alleen had een wat tamme kick)

Met me nieuwe juno 60 *D
kijken of ik in de buurt kon komen van een minimoog kwa geluid. En ik ben er erg tevreden over , al zal ie niet zo laag gaan als een mini natuurlijk.

Style is een beetje gebroken funk

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden

Download Hier

En ik heb nog een probeerseltje van 3 weken geleden geupload. heeft een viewlex inslagje maar dat zal wel komen door het feit dat de kick helemaal verzuipt ;)

Download Hier

2e trackie is wel lekker. Misschien dat je met compressie de snare wat kunt temmen.

Ik vind het grappig hoe je de hihat er in laat glijden.

Ik heb ff geen tijd om de 1e nog te luisteren.

Re: [TRACK] Lubricant Funk

Origineel geplaatst door MadR
Ik heb weer wat zitten kutten

beter zitten kutten dan lullen :D

dit is wel cool idd voor een probeersel, heel wat anders dan de gemiddelde track die men ter download beschikbaar maakt!
in het 1ste nummer kun je echt horen dat je behoorlijk in een freaky bui was... right? :biertje:
2e nummer, 80's bassline (de juno-60?) niets mis mee qua test tracky... grappig :peukie:

Lekkah! :)

Gaaf nummer en die bas is lekker strak. Misschien dat er nog een orgeltje bij kan. En die kick valt een beetje weg zo.

Die 2e is niet zo m'n ding.

txs !!!!

2de nummer is mks80 als main synth, sp1200 voor standaard beats (echt te ielug, maar vond het wel wat hebben)

en eerste nummer is niet echt freaky in mijn optiek :D

Re: [TRACK] Lubricant Funk

Origineel geplaatst door MadR

Met me nieuwe juno 60 *D
kijken of ik in de buurt kon komen van een minimoog kwa geluid.

de Ju-60 is wel beestachtig in het laag maar om nou te zeggen dat ie in de buurt komt van minimoog...?! 1 digi osc+sub of 3 ana. oscs is nog al een verschil nutuurlijk *D

Die eerste is Vet!
Nog een kleine opfrisser aan de drums zodat ie net wat meer swingt (tambourines ofzo? )

De tweede track, achja...wel geinig, maar het mist iets; hij verveelt snel. En over de laatste 20 seconden zal ik maar nietz zeggen.;)

Ik vind de productie wel OK. Maar de nummers swingen niet genoeg. Misschien de drums wat vetter maken (snare omlaag etc.)

Je hebt een gaafe stijl MadR! Althans das mijn mening natuurlijk ;) Lekker vernieuwend en toch wat goede oude herkenbare dingen erbij... het Minder is Meer principe...

Ik denk dat als je deze stijl wat verder door ontwikkeld zo..je best wel iets erg interessants in handen hebt !!!!

Re: Re: [TRACK] Lubricant Funk

Re: Re: [TRACK] Lubricant Funk

Origineel geplaatst door 6 trak

de Ju-60 is wel beestachtig in het laag maar om nou te zeggen dat ie in de buurt komt van minimoog...?! 1 digi osc+sub of 3 ana. oscs is nog al een verschil nutuurlijk *D

en een mini is 5 leer zo duur *D
en dan zit er nog geen midi op :)

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Die eerste is Vet!
Nog een kleine opfrisser aan de drums zodat ie net wat meer swingt (tambourines ofzo? )

* ja vind ik geen slecht idee
maar ik heb de drums een beetje links laten liggen

De tweede track, achja...wel geinig, maar het mist iets; hij verveelt snel. En over de laatste 20 seconden zal ik maar nietz zeggen.;)
* ja is te kaal, saai ja

en nee zeg maar niks over die laatste 20 seconden ;)

Origineel geplaatst door Toon
Ik vind de productie wel OK. Maar de nummers swingen niet genoeg. Misschien de drums wat vetter maken (snare omlaag etc.)

ik vond de snaar wel oke zo in het hoog (originele pitch btw)_
misschien kan ik er wel een snare onderzetten want hij mist wel wat diepte waardoor ie blikkerig klinkt !

Origineel geplaatst door Almeros
Je hebt een gaafe stijl MadR! Althans das mijn mening natuurlijk ;) Lekker vernieuwend en toch wat goede oude herkenbare dingen erbij... het Minder is Meer principe...

Ik denk dat als je deze stijl wat verder door ontwikkeld zo..je best wel iets erg interessants in handen hebt !!!!

txs !!!

ik denk ook dat dit wel een beetje de kant is die ik wil uitdiepen.
En al ben ik heel breed. Het beviel me wel erg goed

Back