Wat bepaald dit effect

divinio

Starting Up...
In dit stukje heb ik gewoon 1 noot aangeslagen.

Als ik hem ingedrukt houd dan hoor je die typische op en neer gaande effecten spelen.

Nu vraag ik me af wat dat is. Want ik wil dit zelf controleren hoe lang en hoe hoog hij gaat bijvoorbeeld.

Ik ga er vanuit dat dit voor jullie een peace of cake zal worden dus ik hoor het wel.

:geslaagd:

Attachments

• effect.mp3
    394,9 KB · Bekeken: 107
lowpass filter waarvan cutoff frequentie open/dicht gedraaid wordt

Ok bedankt

Maar hoe doe ik dat op dit voorbeeld?

Dit is de SuperWave P8

Attachments

• superwave-p8-full.jpg
    superwave-p8-full.jpg
    81,6 KB · Bekeken: 116
in dat blok met lfo erbij, staat dat er n sinus golfje je filter 1 en 2 aanstuurt (dat is dus die cutoff)

Origineel geplaatst door ttdom
in dat blok met lfo erbij, staat dat er n sinus golfje je filter 1 en 2 aanstuurt (dat is dus die cutoff)

Ok dat snap ik nu. Maar het gekke is dat als ik die verander naar iets anders dan sinus, verandert er niets. Ik dacht dat je die dan op een andere manier zou kunnen laten bewegen.

In ieder geval, ik heb iets bijgeleerd!

Ga naar het blokje LFO 1 zet de ''wave'' op sine(of een andere golfvorm) de depth schuif naar - of + destination op filter 1
en in blokje FILTER 1 de cutoff schuif wat naar beneden...speel wat met al die schuiven en luister maar wat het doet.

Origineel geplaatst door divinio
Want ik zet helemaal geen cut off open of dicht
open en dicht moet je ook zelf doen met het schuifje van de cutoff :D

Origineel geplaatst door divinio
Ik dacht dat je die dan op een andere manier zou kunnen laten bewegen.

Is ook. Maar hoe goed je dat hoort hangt af van depth en rate. Zet de rate heel laag (trage LFO dus), de depth heel groot (veel effect op modulatiedoel): dan hoor je echt het verschil wel tussen verschillende waveforms. Als je dan nog niet hoort wanneer je een square (aan-uit-effect) neemt in plaats van een sinus, dan moet je je oren laten uitspuiten... ;)

en vergeet de frequency ook niet, naast je depth.

Back