Klein leed in de studio...

de kat die over de mixer met doek loopt en vervolgens allemaal knopjes in gedrukt zijn dat je uren zit te zoeken waarom die synth niks op de mixer geeft

Briljant topic. :)

* Een geluid in je synth saven over een factory preset....een week later erachter komen dat de "factory preset'' een zelfgemaakt geluidje was.

* De eerste dag toen ik mijn evolver had: Mooi geluidje en sequence gemaakt, gesaved....later erachter komen dat de sequence niet is meegesaved (lock seq stond uit).

Het ordenen van je gemaakte geluiden is altijd wel een debacle. Meestal save je het over een preset wat je toch nooit gebruikt, maar na 40 geluiden....................... hmmm, wat is wat. Ik begin tegenwoordig gewoon achteraan met saven en presets die ik wil bewaren schuif ik maar ergens naar voren toe.

De bassdrum in de sequencer van de Fantom Xa even strak quantizen op 1/16, daarna het volume een beetje aanpassen en tot de ontdekking komen dat je alle sporen ge-quantized hebt en er maar één undo stap op de fantom zit.
f*ck =(

dae error -9060... wtf Ga ik ook weer eens wat doen. In mijn studio is geen internet. Later thuis blijkt het waarschijnlijk de virusscanner te zijn... Deed die anders nooit.

Klein leed in mn studiotje wanneer ik:

* geluiden aan het programmeren bent, en me opvalt dat er overbodig een hoop andere apparatuur aan staat ...
ik een knop omzet op een stekkerblok om het overbodige wat aan staat uit te zetten, en er dan achterkom dat de stekker van de synth waar ik op bezig was in het blok zat die ik net uitgooide, en ik niet gesaved had =(

* een opname aan het maken ben van de geluidskaart out naar de mixer en dan weer terug naar de in van de geluidskaart, en ergens aan het eind, windows weer zonodig geluid moet maken omdat er een update beschikbaar is voor iets

* als ik in cubase de boel heb ge-equalized, en er vervolgens achterkom dat de EQ op mn hardware mixer niet neutraal stond =(

* dagen ben bezig geweest op geluid uit mn pc naar buiten te krijgen via mn adat, en er vervolgens achterkom dat de toslink kabel in de input zat ipv de output :stupid

* mn midex8 regelmatig uitvalt en ik weer moet stoppen met waar ik mee bezig was omdat ik cubase weer uit moet en mn midex moet resetten ..

aangezien ik nog steeds een redelijke noob ben kan ik deze hele thread pagina wel vullen ....
maar goed, daar zit vast niemand op te wachten :)

wat in iig goed helpt om weer wat klein leed te voorkomen is handleidingen lezen,
zodat je achteraf gezien geen domme dingen heb gedaan of juist dingen niet gedaan had maar had moeten doen ..
dat is iig iets wat ik heb opgestoken tijdens mn klein leed :)

maar toch blijft 'klein leed' 1 van mn beste teachers :geslaagd:

Net gebeurd, ben ik na tijden weer eens aan een track bezig, eentje voor de kutnummers tread:D , installeer ik toch weer die VST die in het verleden problemen gaf( kutnummer dus gebruik je ook kut VST's natuulk), maak ik een mixdown, en ja hoor cubbie crasht, geen mixdown en nog kutter...vergeten te saven natuulk laatste halfuur ofzo....:frons: :bekdicht:

Dagen lang gekut met pc periekelen zonder een noot muziek gemaakt te hebben is mijn grootste struikelblok in de studio. Maar hier spreek ik niet meer over klein leed maar over groot leid, aaaaaaaaaaaaaaarghhhhhhhhhhhhhh

Oooh jaaaa,
Op deze thread zit ik al heel lang te wachten.

Bij mij gaat alles altijd goed, dus ik herken helemaal niks van wat er hier geschreven wordt
}:| }:| }:|

Geld hebben maar er is niks interessants te koop. }:|

Nog eentje; veel geld in handen hebben, er is veel moois te koop, maar je mag het geld niet uitgeven :duivels:

Andersom;

Totaal geen geld hebben en constateren dat de mooiste spullen 2dehands aan je neus voorbij gaan voor schitterende prijzen :erm:

Thuis komen van je werk....heel de dag vet veel zin gehad om muziek te maken en 's avonds te moe/suf/duf om iets concreets te maken of je hebt nog een paar huishoudelijke taken te doen die je echt niet meer uit kunt stellen.

Music is all about time.......

- Elke week weer diezelfde kabelspaghetti met tig knopen als ik m'n synths inpak, hoe netjes alles ook neergelegd is; uiteraard meestal te wijten aan nét de verkeerde kabel eerst pakken bij het opruimen.
- Dat briljante thema waar je al zo lang naar zocht bedenken als je net in bed ligt. Toch maar even snel opnemen dan? Maar morgen vroeg eruit! Maar anders is het morgen weer vergeten natuurlijk! (en dus toch 'even' snel opnemen en net zo uiteraard blijkt het de dag erop toch niet zó briljant te zijn...)

De kabels in je studio zijn zo warrig dat je maar besluit om het allemaal opnieuw aan te sluiten, maar dan geordender. Na 100 problemen opgelost te hebben erachter komen dat het nog steeds dezelfde warboel is.

Oke oke ook ik heb wel eens probleempjes:

Inspiratie
Je moet gewoon tijd met je spullen doorbrengen en pielen en zweten en vloeken en kabels verkeerd aansluiten en balen en steeds beter leren hoe je fouten vermijdt, en dan komt de rest vanzelf. De tijd ontbreekt te vaak. Toch jammer dat je van je hobby niet altijd je beroep kunt maken.

Integratie
Hoe laat je je synths en je computer het beste samenwerken, gebruik je MIDI, of toch alles gewoon via audiosporen. Hoe maak je je cubase setup (en hoe waar vind je je standaardtemplate eigenlijk terug op je harde schijf). Ik wil gvd gewoon niet dat mijn synth steeds terugspringt naar de basisinstelling, maar ik ben steeds te lui om de patch lists in te kloppen in de midi device manager (ik heb het eindelijk gedaan, toch reuzehandig maar ik heb wel RSI nu).

poepaanmegaatsie
Denken dat je andere hardware moet hebben om lekkere muziek te maken (een van DE valkuilen van newbies zoals ik), terwijl je gewoon synthese moet leren en muziek moet blijven maken.

Origineel geplaatst door Acidfever
Thuis komen van je werk....heel de dag vet veel zin gehad om muziek te maken en 's avonds te moe/suf/duf om iets concreets te maken of je hebt nog een paar huishoudelijke taken te doen die je echt niet meer uit kunt stellen.

Music is all about time.......

100% herkenbaar en een van de grotere frustraties wat mij betreft…..kantoorwerk sucks big time in combinatie met muziek want is gewoon killing voor je inspiratie (voor mij althans). Zeker als je ook nog eens 2 keer per dag met de bus, de trein en de tram moet.

Dus komt het bij mij met name op het weekend aan, maar dat is ook vaak gevuld met van alles en nog wat. Tijd, en met name tijd voor je zelf, is het kostbaarste bezit. Nou ja, het is niet echt bezit natuurlijk maar ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoel.

Misschien toch maar eens uit gaan kijken naar een andere baan; zou best van invloed kunnen zijn op mijn output qua muziek……

Die paasbrunch kostte toch wel veel geld. Shit, een maandje doorsparen voor die synth.....

Blijken de prijzen weer omhoog te zijn gegaan. Shit, nog een maandje doorsparen.....

Eindelijk dan de auto in om die synth op te halen. Halverwege gaat de koppeling kaduuk. Shit, halve set-up verkopen......

Origineel geplaatst door Hooihuis
100% herkenbaar en een van de grotere frustraties wat mij betreft…..kantoorwerk sucks big time in combinatie met muziek want is gewoon killing voor je inspiratie (voor mij althans). Zeker als je ook nog eens 2 keer per dag met de bus, de trein en de tram moet.

Dus komt het bij mij met name op het weekend aan, maar dat is ook vaak gevuld met van alles en nog wat. Tijd, en met name tijd voor je zelf, is het kostbaarste bezit. Nou ja, het is niet echt bezit natuurlijk maar ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoel.

Misschien toch maar eens uit gaan kijken naar een andere baan; zou best van invloed kunnen zijn op mijn output qua muziek……

Ik werk sinds een jaar of 6 á 7 niet meer op kantoor, en ik kan zeggen, het is een ver-a-de-ming.
Ik ben nu een kleine zelfstandige, ik kan net rondkomen, maar ik kan helemaal mijn eigen tijd indelen en dat is geweldig.
Door de weeks heb ik meestal wel 1 of meer dagen vrij en soms werk ik in het weekend als iedereen druk in de stad aan het doen is. Heerlijk om al die drukte zo mis te lopen. Ik zou zeggen, als je eenmaal beseft wat echt belangrijk voor je is is er maar 1 ding wat je te doen staat en dat is, zorgen dat je het krijgt zoals jij het wil.

Oja, nadeel van te veel vrije tijd, alles uitstellen.. hehe.. ik ben veel efficiënter als ik het druk heb, ik produceer de meeste muziek terwijl ik eigenlijk iets anders moet doen..
zzzz.gif

Soundforge lekker laten opnemen en na 10 minuten cool jammen erachter komen dat het linker plugje er niet
helemaal goed in zat

:duivels:

Of je coole muziekje per ongeluk saven als mp3 omdat je die middag nog wat muziek had gemp3d...

:duivels:

Origineel geplaatst door demian
Ik werk sinds een jaar of 6 á 7 niet meer op kantoor, en ik kan zeggen, het is een ver-a-de-ming.
Ik ben nu een kleine zelfstandige, ik kan net rondkomen, maar ik kan helemaal mijn eigen tijd indelen en dat is geweldig.
Door de weeks heb ik meestal wel 1 of meer dagen vrij en soms werk ik in het weekend als iedereen druk in de stad aan het doen is. Heerlijk om al die drukte zo mis te lopen. Ik zou zeggen, als je eenmaal beseft wat echt belangrijk voor je is is er maar 1 ding wat je te doen staat en dat is, zorgen dat je het krijgt zoals jij het wil.

Oja, nadeel van te veel vrije tijd, alles uitstellen.. hehe.. ik ben veel efficiënter als ik het druk heb, ik produceer de meeste muziek terwijl ik eigenlijk iets anders moet doen..
zzzz.gif

Tsja, dat klinkt goed….helaas zit ik al dusdanig verankerd binnen mijn vakgebied dat ik niet zo snel meer iets totaal anders kan doen. Voor mij blijft het voorlopig kantoorwerk dus, maar ik zou gewoon weer eens wat dichterbij moeten zoeken.

Of een grote (miljoenen)prijs in de loterij natuurlijk! Materiele wensen heb ik niet echt denk ik, maar je kunt er wel vrijheid van kopen.

Keep on dreaming………..8) :)

Back