Klein leed in de studio...

In de categorie pijnlijk:

Je bandlid die in een andere ruimte iets staat in te spelen de meest enge ziektes toewensen en er achter komen dat je vergeten bent om de talkback dicht te draaien. Dat levert altijd leuke situaties op.

In de categorie irritant:

Iets tekenen in je midi track en het niet kunnen terug horen, terwijl je het er wel ziet staan en er na een half uur achter komen dat je het verkeerde instrument in solo hebt staan.

Of in een sessie van 60 tracks dat een kleine kut geluidje niet kunnen vinden die het hele nummer onderuit haalt. In combinatie met slaap tekort, goed voor uren lang zoek plezier.

Of iets te gretig zijn met de undo functie in combinatie met niet structureel saven, waardoor je net die waanzinnige take naar de eeuwige jachtvelden stuurt.

De Naut

oei
heb hier een keer gehad dat de talkbackpedaal bleef hangen. niet fijn nee

Origineel geplaatst door Bass
Of je coole muziekje per ongeluk saven als mp3 omdat je die middag nog wat muziek had gemp3d...

:duivels:
Of het 'delete source after compression' vinkje in Razorlame vergeten weg te halen.....:stupid

Origineel geplaatst door Hooihuis
Tsja, dat klinkt goed….helaas zit ik al dusdanig verankerd binnen mijn vakgebied dat ik niet zo snel meer iets totaal anders kan doen. Voor mij blijft het voorlopig kantoorwerk dus, maar ik zou gewoon weer eens wat dichterbij moeten zoeken.

Sja, voor mij geldt een beetje hetzelfde. ZIt nu zo'n 4,5 jaar in de ICT. Muziek maken in de avonduren en weekenden schiet gewoon niet genoeg op.
Soms overweeg ik om helemaal te kappen in de IT en iets te gaan doen wat ik echt leuk vind (muziek). Maarja, gaat allemaal niet zo makkelijk.

Origineel geplaatst door Hanz
#8: Het Windows Afsluit Geluidje met 100 dB over je monitors als je een paar minuten geleden nog op "studio volume" aan het afmixen was, en vergeten bent je volume terug te draaien... :bloeduitdeorendruipendsmiley:

Controlpanel -> Sound and Audio devices -> current soundscheme -> delete :D

---

# Even sleutelen aan een oud project (gemaakt met een andere geluidskaart): GRRrr! weer opnieuw alle VST-connections aanmaken ;{

Weet iemand of daar een maniertje voor bestaat?? Dus in no time alle in's en out's configureren van je huidige geluidskaart?

Origineel geplaatst door sten
Sja, voor mij geldt een beetje hetzelfde. ZIt nu zo'n 4,5 jaar in de ICT. Muziek maken in de avonduren en weekenden schiet gewoon niet genoeg op.
Soms overweeg ik om helemaal te kappen in de IT en iets te gaan doen wat ik echt leuk vind (muziek). Maarja, gaat allemaal niet zo makkelijk.

Ik zit in EXACT dezelfde situatie. Ik wil eigenlijk 4 dagen gaan werken tegen hetzelfde loon. Dan hoef ik geen salarisverhoging......:D

Helemaal stoppen met werken vind ik een te groot risico.....

:D Dat van die 4 dagen werken....

Gewoon aan je baas vragen. Uitleggen waarom, en genoegen nemen met wat minder salaris en vakantiedagen. Dat van geen salarisverhoging slaat imho nergens op. Dat is vastgelegd in je CAO. Dat moet je elk jaar gewoon krijgen.

Ik heb dat toen ik mn contract tekende gevraagd ('k ben 27, dus echt geen ouwe lul die niet meer kan werken ofzo) Maar ik vind/vond mn privé en mn hobbies gewoon belangrijk.

Baas ging accoord, en ik heb nu een 33 urige werkweek. Perfect!
Het kost me wel wat per maand aan salaris, maar voor de rest gelden gewone voorwaarden.
Vakantiedagen worden evenredig gekort, Salaris ook. Dit kun je dus zelf uitrekenen. 4 dagen vrij per maand kost mij zo rond de €350 bruto... 't is best een hoop, maar het is het mij meer dan waard! 4 dagen werken 3 dagen weekend !! lekker hoor!

Ok, nu zal dit niet bij elke baas kunnen, maar dat is iets wat je zelf kunt uitzoeken. Je weet vaak zelf wel hoe hard je nodig bent op het werk. Het zal dus niet zomaar voor iedereen gelden.

Ik heb er ook over nagedacht om minder te gaan werken. Nog niet uitgerekend wat mij dat netto kost maar je moet idd rekening houden met loon, vakantiedagen, pensioen, etc. wat allemaal minder wordt. Daarnaast rijd ik auto v/d zaak, dus mijn leasebudget gaat ook omlaag.

Persoonlijk vind ik vrije tijd erg belangrijk. Het zou iig wel een overweging zijn om ergens anders te gaan werken waar een (bijvoorbeeld) 32 urige werkweek wel mogelijk is.

:D wat alleen erg jammer is... En daar kan ik me weer erg goed vinden in wat Demian al schreef...

Ik merk ook vaak dat ik dingen uitstel, en dat ik vaak heel erg productief wordt als er eigenlijk geen vrije tijd lijkt te zijn! Raar, maar waar....

Blijft een feit dat die 33 uur werken op den duur net zolang duurt als gewoon 38 of 40 uur. Je stelt je erop in, en het went heel erg snel! Stel dat ik nu weer 40 uur zou moeten gaan werken, dan zou me dat best zwaar vallen...

oke.. sorry voor het off-topic verhaal....

Origineel geplaatst door GeeEs
:D Dat van die 4 dagen werken....

Gewoon aan je baas vragen. Uitleggen waarom, en genoegen nemen met wat minder salaris en vakantiedagen. Dat van geen salarisverhoging slaat imho nergens op. Dat is vastgelegd in je CAO. Dat moet je elk jaar gewoon krijgen.

Ik heb dat toen ik mn contract tekende gevraagd ('k ben 27, dus echt geen ouwe lul die niet meer kan werken ofzo) Maar ik vind/vond mn privé en mn hobbies gewoon belangrijk.

Baas ging accoord, en ik heb nu een 33 urige werkweek. Perfect!
Het kost me wel wat per maand aan salaris, maar voor de rest gelden gewone voorwaarden.
Vakantiedagen worden evenredig gekort, Salaris ook. Dit kun je dus zelf uitrekenen. 4 dagen vrij per maand kost mij zo rond de €350 bruto... 't is best een hoop, maar het is het mij meer dan waard! 4 dagen werken 3 dagen weekend !! lekker hoor!

Ok, nu zal dit niet bij elke baas kunnen, maar dat is iets wat je zelf kunt uitzoeken. Je weet vaak zelf wel hoe hard je nodig bent op het werk. Het zal dus niet zomaar voor iedereen gelden.

Ik weet niet hoeveel jij per maand verdient maar ik heb de luxe niet echt loon in te leveren en m'n hypotheek nog te betalen. Bovendien heb ik een leaseauto en veranderd deze regeling ook als je een dag minder gaat werken wat resulteerd in meer betalen voor m'n leaseauto.

Ik heb voorheen een tijd in Brussel gewerkt en daar 11 uur per dag gewerkt en dus elke vrijdag vrij gehad. Dat was echt heerlijk gewoon.....maar loon inleveren is gewoon geen optie.

Eneuh.....CAO? In de IT?....grapjas...... De IT branche kent geen CAO!

en daarbij leent heel veel werk zich niet voor 4 dagen werken
ik kan dat gewoon echt niet doen helaas
misschien met nog een studio erbij en een paar jaar verder en een technicus en een stagiair dr bij.. wie weet
maar voor fjoesz voorlopig geen 4 dagen. hoe vriendelijk mn baas ook is

...

;) check...

ennuh.. dat van die geen CAO in de IT is nieuw voor me... Dat hangt er denk ik vanaf waar je werkt. Ik heb een heel normaal inkomen volgens mij (modaal+beetje). Ik huur 2 kamertjes als woonruimte + een studio/atelier en dat kost me meer dan een hypotheek per maand. Wat je voor de rest tegenwoordig kwijt bent aan verzekeringen etc. hoef ik denk ik niet te vertellen. (over "klein" leed gesproken :D)

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik weet niet hoeveel jij per maand verdient maar ik heb de luxe niet echt loon in te leveren en m'n hypotheek nog te betalen. Bovendien heb ik een leaseauto en veranderd deze regeling ook als je een dag minder gaat werken wat resulteerd in meer betalen voor m'n leaseauto.

Dat probleem heb ik ook.
Mijn volgende job wordt er iig een met een 36 urige werkweek.

jeetje.. ik dacht dat de IT zo waanzinnig verdiende...
Beetje tegenvallertje zo te horen :).. en niet eens een CAO... tsongejonge.. en op je 40e een burnout zeker, van dat vele werken... ? Nou.. ik ben ook IT gerelateerd bezig (programmeur, CAO Metalectro)

Wat ik wel grappig vind, is dat jullie wel minder willen werken, maar er niets voor willen opgeven... :D.

Leasauto => is iets wat je zelf neemt toch? Kan nodig zijn, maar is vette luxe.
(ik heb niet eens een rijbewijs)

Loon inleveren kan niet, want ik heb een hypotheek... => Tsja... iedereen betaalt hypotheek of huur. (Ik neem genoegen met 2 kamertjes + apart atelier). Huis kopen kan altijd nog wel... jatoch. Zie de noodzaak daar echt niet van in op het moment. Ben ik veel te wispelturig voor.

Ik bespaar bv op kleding (vet duur als ik om me heen kijk wat mensen allemaal niet denken nodig te hebben om goed voor de dag te komen....) en uitgaan. Boodschappen hoeven voor mij ook niet zo luxe te zijn.

Ik rook wel hou van een blowtje en ik drink ook best veel bier eigenlijk... en dus 3 dagen weekend ;) Zo slecht heb ik het eigenlijk niet eens...

jeetje.. ik dacht dat de IT zo waanzinnig verdiende...
Beetje tegenvallertje zo te horen :).. en niet eens een CAO... tsongejonge.. en op je 40e een burnout zeker, van dat vele werken... ? Nou.. ik ben ook IT gerelateerd bezig (programmeur, CAO Metalectro)

De meeste ITers zijn wel op de hoogte van de markt. De markt trekt nu weer iets bij maar dat zieje niet ala minuut terug in je loon. Dat je een CAO hebt komt omdat je waarschijnlijk voor een bedrijf werkt dat in Metaal/Elektrotechnische materialen doet. Er is voor IT als branche gewoon nooit een CAO vastgelegd.

Een 40 urige werkweek betekend voor mij meestal zo rond de 48 - 50 uur werken.....prik jij gewoon uit op de klok na 8 uurtjes?

Leasauto => is iets wat je zelf neemt toch? Kan nodig zijn, maar is vette luxe.
(ik heb niet eens een rijbewijs)

Je bent nogal op de hoogte geloof ik......ik rij heel nederland af om bij klanten te komen aangezien ik in de consultancy zit. Dus een leaseauto is voor mij wel degelijk noodzaak, dat jouw baan dat niet vereist zegt helemaal niets over anderen natuulk/

Loon inleveren kan niet, want ik heb een hypotheek... => Tsja... iedereen betaalt hypotheek of huur. (Ik neem genoegen met 2 kamertjes + apart atelier). Huis kopen kan altijd nog wel... jatoch. Zie de noodzaak daar echt niet van in op het moment. Ben ik veel te wispelturig voor.

Mja leuk.....maar ik denk niet dat mijn vriendin daarmee akkoord gaat. Is misschien voor jou nu geen noodzaak maar daar schieten andere niets mee op. Maar ik wens je veel succes om met je vriendin in een 2 kamer appartement te gaan wonen......kijken hoe snel er 1 van jullie in het behangt hangt. Bovendien wonen we niet allemaal in goedkope regio's om te wonen.

Ik bespaar bv op kleding (vet duur als ik om me heen kijk wat mensen allemaal niet denken nodig te hebben om goed voor de dag te komen....) en uitgaan. Boodschappen hoeven voor mij ook niet zo luxe te zijn.

Tjah.....maar andere mensen worden gacht om in nette kleding (lees : soms in pak) bij een klant te komen. Dan is besparen niet aan de orde. Je kunt een minder duur pak kopen maar het blijft duur.

Ik rook wel hou van een blowtje en ik drink ook best veel bier eigenlijk... en dus 3 dagen weekend ;) Zo slecht heb ik het eigenlijk niet eens... [/B]

Moet je zelf weten. Ik rook niet meer en drink vrij weinig.

Dude.. neem het allemaal niet zo serieus.

Als je ff tussen de regels doorleest, zou je kunnen merken dat ik helemaal niet pretendeer dat iedereen in dezelfde situatie zit als ik. Of dat zou moeten gaan doen. Dat is ieder voor zich.

Ik kan nu wel gaan vertellen dat ik inderdaad met vriendin daar woon. 2 jaar nu, 't is inderdaad behelpen, maar dat noem ik prioriteiten stellen. Beetje geven en nemen zegmaar.
Gaat heel goed tot nu toe.
Over de leaseauto zeg ik dat het waarschijnlijk soms noodzaak kan zijn, maar dan nog. Je zou ook werk kunnen zoeken waarvoor dat niet nodig is toch? Ik heb 1 inkomen. Probeer daar maar eens een hypotheek op te krijgen in de randstad. (Ik weet wat je bedoelt met de hoge prijzen namelijk, ik woon er zelf midden in)
Over dure kleding... OK, pak is duur, maar ik weet uit betrouwbare bron dat je met 2 pakken al heel ver komt ;). Ook ik moet eraan geloven zo nu en dan. (En ik haat pakken)

Wist je trouwens dat je voor de prijs van een "merk jeans" ongeveer een half pak kunt kopen ?
Je hoeft echt geen maatpakken of merken te dragen als consultant.

Maargoed... ik hap.. ik weet het... excuse me for that.

nu weer ontopic .. het is inderdaad een klaagtopic... kom ik de boel weer relativeren :stupid .....
Tijd om uit te klokken inderdaad ;)

Even los van alle persoonlijke situaties zit er natuurlijk absoluut een kern van waarheid in hetgeen GeeEs zegt. Het komt allemaal neer op keuzes maken - wat heeft prioriteit? Ik ken mensen die een zeer goede (maar drukke) baan hadden en die hebben opgezegd om een iets rustiger leven te kunnen leiden. Daar staat natuurlijk tegenover dat er minder binnenkomt elke maand.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik niet heel snel zo'n keuze zou maken (trouwens, zo'n goede baan heb ik niet eens :D). Ik denk dat minder salaris altijd wel went op den duur, maar om echt vrijwillig zo'n keuze te maken......

:eureka: De oplossing voor alle problemen: ga bij een bank werken. Een paar vrienden doen dat. Krijgen giga korting op hun hypotheek en hebben 36 urige werkweek. In het bankwezen is dat allemaal prima geregeld.

Origineel geplaatst door Pinquin
In het bankwezen is dat allemaal prima geregeld.

Ga toch weg man, die gasten zien er allemaal het zelfde uit incl. zelfde stropdas....

Back