Klein leed in de studio...

Hanz schreef:
... koop je es een dikke nieuwe synth, kom je thuis met oorontsteking...

Ik heb nu net hetzelfde voor.

En dan ook nog een luxeprobleem in de studio: ik heb zoveel synths dat ik mijn top Moog niet kan aansluiten omdat ik geen kabeltje meer over heb. :D

Met jouw postcount zou je toch bijna gaan vermoeden dat de door jou in het forum geïnvesteerde tijd naar schatting dermate veel geweest moet zijn, dat als deze tijd in de muziek zelf gestoken zou zijn, de postcount wellicht de zevenduizend nog niet bereikt zou hebben ten gevolge van het dubbele effect van zowel het meer tijd hebben voor muziekmaken, alsmede het niet meer hoeven te spreken over het kleine lijden in de studio :D

je kan ook posten vanuit een lokatie met inet maar zonder studio :D ?

schroefjes

schroefjes

Een tijd geleden heb ik m'n Alpha Juno 2 opengemaakt voor wat onderhoudswerk. Alle schroefjes zoals dat hoort netjes bij elkaar in een klein bakje bewaard. Maar vreemd genoeg kan ik dat bakje he-le-maal nergens meer terug vinden. :? Nee, het is hier echt geen bende ofzo, ik ben redelijk ordelijk. Ik zal het bakje vast ergens anders in hebben gedaan, maar waar dan toch? 'k Heb alle mogelijke plekken die ik me kan bedenken al doorgespit. Ik zit nu echt te overwegen alternatieve schroefjes te kopen. Het lastige is dat het een paar verschillende maten en schroefdraden betreft.

Da's nog best een aardige tip :), je weet maar nooit, maar nee, net gecheckt en zoals verwacht ook daar niet. Het zullen de kabouters wel weer zijn geweest.

2iku0ea.jpg

De enige logische onlogische plaatsen die ik me nog kan inbeelden zijn:

-op de plaats waar je je gereedschap opruimt, per ongeluk het bakje mee daar gelegd
-ergens in de buurt van je werkbank maar op een plaats waar de kans op omstoten klein is, bv een rek/plank heel wat hogerop

Als je thuis komt je apparatuur aanzetten met de gedachte die dag toch eindelijk eens dat ene nummer af te maken, en er na een paar uur achter komen dat je alleen nog maar hebt zitten synthforumen. Dag vrije tijd! :doei:=(

Haha, dat ken ik :D (en niet alleen met Synthforum :P )

Niet genoeg MIDI kabels. Boo-boo.

En behoorlijk "in de markt" voor 2 Midi2CV converters, maar da's geen klein leed meer.

Groot klein leed in de kleine studio

Groot klein leed in de kleine studio

Eindelijk weer inspiratie om een goede versie van een oud idee te maken (en het in je hoofd al bijna helemaal bedacht hebben) en al bij het eerste spoor de hoop opgeven... ;{

Na weken te hebben gewacht eindelijk het bestelde midi keyboard binnen van Bax.
Had nog zorgvuldig uitgezocht wat de hoogte was voor het bouwen van mijn opstelling...zodat ie net boven de Wurli op een uitschuifbare plank kon staan.
Nog 'n dikke centimeter ruimte gehouden... past het potdomme niet. :frons:

kennelijk meten ze daar bij Novation met 2 maten en nemen ze de potjes niet mee in de hoogte.. :stupid
Nou zit er dus niks anders de boel een centimeter te laten zakken.. :(

attachment.php

attachment.php

Attachments

• P1000845.jpg
    P1000845.jpg
    64,3 KB · Bekeken: 200
  • P1000847.jpg
    P1000847.jpg
    30,4 KB · Bekeken: 192
Ik heb het boze oog met Roland-synths en kabels. Mijn eerste aankoop, een D50, kwam binnen zonder het meegeleverde (C9)-stroomsnoer. Op een zaterdagochtend. Had geen zin om drie dagen op een nieuw snoer te wachten, dus dat uiteindelijk opgelost door een ander snoer direct aan de synth te bevestigen.

Mijn volgende Roland synth was een MKS-80. Hier zat wel een C9-snoer bij. Van 10cm. Kon hem pas in zijn rack hangen na het ophalen van een verlengsnoer.

Vorige week kreeg ik een klein System 100 setje binnen, met een enkele 191-J kabinet en een los 181 CV-keyboard. Hiervan ontbrak de 6-polige DIN-kabel die het keyboard met de kast verbond. Kabeltje te weten bestellen bij System J synths in de UK.

Bovengenoemde DIN-kabel kwam vandaag binnen. Ik sluit hem aan op het keyboard. Sluit hem aan op de kast. Onmiddellijk houden alle modules op met werken. Ik schrik me rot, maar haal de kabel er weer uit. Alle ledjes gaan weer aan. Ik probeer het voor alle zekerheid nog een keer. Same deal.

Ik was net klaar met het sturen van wat boze mailtjes toen ik nog eens goed naar de connector keek. DIN6 bestaat uit 1 pin in het midden en 5 pinnen in een perfecte cirkel eromheen. Er zijn dus 5 verschillende manieren om zo'n stekker er in te steken, waarvan er 4 fout zijn. Kabel opnieuw aangesloten, nu goed oplettend op de inkeping. Problem solved.

Woah.. wees maar blij dat ie het nog goed doet Exel :) Wel een beetje ondoordacht van Roland..

Heb zelf ooit es een sampler gekocht van Korg. Zat die uberhandige tweepolige aansluiting ook op.. en ja hoor.. kabel niet bijgeleverd door de muziekwinkel. Heb em toen ook opengehaald en er gewoon een draad aangezet.

Mijn opstelling heeft na een kleine aanpassing genoeg hoogte. Dus... ik besloten dat ie kan blijven, plastic verpakking erom vandaan... diepe, lelijke scratch op de bovenzijde.
Ook zitten er krasjes aan de onderkant.. pfff... eerst maar es afwachten wat Bax erover te zeggen heeft.. maar voorlopig dus nog geen midiklavier op het daarvoor bestemde plekkie..

Laatst gewijzigd:
Woah.. wees maar blij dat ie het nog goed doet Exel :) Wel een beetje ondoordacht van Roland..

Vermoedelijk dat deze after-market kabel zich iets makkelijker in het gaatje laat proppen met de inkeping aan de verkeerde kant. Wat niet helpt is dat "inkeping boven" niet de juiste orientatie was voor de 181. Inderdaad gelukkig dat ik niet 12V op het verkeerde gaatje heb gezet.

Mijn opstelling heeft na een kleine aanpassing genoeg hoogte. Dus... ik besloten dat ie kan blijven, plastic verpakking erom vandaan... diepe, lelijke scratch op de bovenzijde.
Ook zitten er krasjes aan de onderkant.. pfff... eerst maar es afwachten wat Bax erover te zeggen heeft.. maar voorlopig dus nog geen midiklavier op het daarvoor bestemde plekkie..

Ben je dan mooi klaar mee. Even los van je krasjes, ik begirjp dat je die potmeters uiteindelijk onder de plank wou hebben in je foto? Was de potjes erafschroeven dan geen optie? Heb ik indertijd met mijn masterklavier ook gedaan, ik gebruikte die dingen nooit.

Idd.. hij was gepland om onder de mixer en boven de Wurli naar binnen te kunnen schuiven.
Heb em deels voor de controls gekocht.. potjes eraf had misschien ook een optie geweest.. maar heb nu de plank laten zakken waardoor ie wel past.
Moet alleen nog wat anders verzinnen voor de Wurli.. maar die is toch nog even onder behandeling..

Net contact gehad met Bax.. deze was rechtstreeks van Novation gekomen werd mij verteld.. en er staan er nog 2 in backorder bij Bax.. Hij wordt nageleverd in de eerste week van 2015 en deze gaat zo retour.

Kan door de aanpassing nu iig mijn Alesis Ion kwijt op die plank.. da's dan weer het goeie nieuws :)

Nou,

Grote verassing vandaag.. kreeg een berichtje van Post.nl dat er een pakket bezorgd zou worden. Ik check de track 'n trace vanmorgen.. pakket van Bax.. :) da's nou lief dacht ik, dat ik de eerst binnengekomen Novation SLMKII toebedeeld krijg :)

Pakket net aangekomen dus.,. doos opengemaakt... Hebben ze gewoon hetzelfde beschadigde exemplaar naar mij retour gestuurd!!???. Erg lekker geregeld allemaal..

Ben er nu ook gelijk klaar mee..;{

Laatst gewijzigd:
Back