Hoover sound

Origineel geplaatst door THM
Enige minpuntje: je moet de Roland PG-300 erbij hebben om je sounds makkelijk te kunnen editen. Maar zelfs dan nog betaal je onder de EUR 500 (synth + programmer inbegrepen) voor toch wel een vette bak.
behringer bcr moet dat vast ook wel kunnen

Origineel geplaatst door THM
Enige minpuntje: je moet de Roland PG-300 erbij hebben om je sounds makkelijk te kunnen editen. Maar zelfs dan nog betaal je onder de EUR 500 (synth + programmer inbegrepen) voor toch wel een vette bak.
Met software kan et ook check ze maar eens uit er staan 2 patcheditors en een PG-300 emulator op Alphadail.org (ook voor de mac). En idd de alphajuno's en mks50 zijn belachelijk goedkoop voor wat je ermee kunt en hoe ze klinken. Hoe komt dat eigenlijk? :confused:

Origineel geplaatst door Loki
Met software kan et ook check ze maar eens uit er staan 2 patcheditors en een PG-300 emulator op Alphadail.org (ook voor de mac). En idd de alphajuno's en mks50 zijn belachelijk goedkoop voor wat je ermee kunt en hoe ze klinken. Hoe komt dat eigenlijk? :confused:
niet iedereen houd van dat specifieke geluid

Origineel geplaatst door Ramoonus
niet iedereen houd van dat specifieke geluid
Ik krijg er veel meer uit dan alleen maar hoovers ook hele warme pads en strings analoge belletjes etc........
Een mks-50 is toch geluidstechnisch hetzelfde als een AlphaJuno?

Ik krijg er veel meer uit dan alleen maar hoovers ook hele warme pads en strings analoge belletjes etc........
Een mks-50 is toch geluidstechnisch hetzelfde als een AlphaJuno?
Klopt.

Met software kan et ook check ze maar eens uit er staan 2 patcheditors en een PG-300 emulator op Alphadail.org (ook voor de mac).
Klopt maar als je via software moet gaan editen is dat weerom een geklooi, niet !?
Ik draai wel graag eens aan verschillende knoppen tegelijk bvb.

En idd de alphajuno's en mks50 zijn belachelijk goedkoop voor wat je ermee kunt en hoe ze klinken. Hoe komt dat eigenlijk? :confused:
Hoogstwaarschijnlijk aan het feit dat op een gegeven opgenblik (begin- tot mid-90ies) gewoonweg de meeste house-producers een hoover-sound wilden gebruiken (een beetje zoals we de afgelopen jaren ook zagen met het supersaw geluid) - wat uiteindelijk leidde tot een oversaturatie en zelfs een afkeer van elk hoover-minded geluid, zodat iedereen al even vlug dacht :"Weg met de hoover-synths !!". Ik zie anders geen verklaring want ie is idd belachelijk goedkoop geworden (EUR 150-200 - afhankelijk van versie en uiterlijke staat) én ie klinkt goed (hoover sounds ff achterwege gelaten). Je hoort m.i. zelfs bij bepaalde geluiden dat het een verre afstammeling is van de JP-8 (heb ik ook staan hier) en Juno-60 (idem).

Alhoewel het dan nog een mysterie blijft waarom de TB-303 nog steeds EUR 1.000 gaat.. :erm:

Je kan elke midi controller die je maar wilt op die pg300 emulator aansluiten van drehbank phatboy tot bcf2000 etc.
De mks50 en alpha juno werkt met sysex dus met een controller die sysex uitstuurt heb je geeneens een pg300 of computer nodig :) Mischien komt de prijs ook wel doordat er nu zoveel alpha juno's te koop zijn. Dat zal over een paar jaar mischien wel anders zijn dan hebben we een klassieker in huis :D Ik heb mijn mks50 gelukkig voor een appel en een ei gekocht en ik doe m zelfs niet weg als ie strax tb303 prijzen waard is :kroon: leve de Alpha Juno:halleluja

Origineel geplaatst door Kevin
Zoek ff op het forum.....DE Hoover (dus die Mentasm,Dominator etc.) komt gewoon uit de Alpha Juno (1,2) en nergens anders uit en is ook niet 100% na te maken (en dan heb ik het niet over karakter geluid maar geluid op zich) komt omdat je op de Alpha Juno de PWM (tsja eigenlijk SWM) op de Zaag kunt moduleren en dit kan simpelweg niet op een andere synth.
Benaderen kan maar de Real thing nope....

Op de Yamaha An1x heb je PWM op de Saw, en ook natuurlijk op de Pulse. Neem je deze PWM op de Saw als basis en bewerk je hem verder met de An1x kan je een veel dikkere, vettere Hoover krijgen dan je ooit uit een Alpha Juno haalt.

OK manne' jullie hebben idd gelijk wat betreft het aansturen via een controller. In dat geval is die PG-300 niet vereist maar gaat alles via MIDI. Eenmaal de knoppen instellen waarschijnlijk en dan de setup opslaan, en daar ga je dan maar lekker tweaken... :biertje:

Origineel geplaatst door BvdB
een veel dikkere, vettere Hoover krijgen dan je ooit uit een Alpha Juno haalt.
Yeah right!:dubbel: In iedergeval een veel digitalere nepanaloge namaak........ Het enige vette aan die bak is dat ie vet overpriced is en das niet virtual....:kont:

Hier een snippet van een hoover sound uit een waldorf pulse.
Wat vinden jullie ervan?

Origineel geplaatst door anoniempje
hier hoover

Wat trilt die zeg... :-)

Origineel geplaatst door klausito
Hier een snippet van een hoover sound uit een waldorf pulse.
Wat vinden jullie ervan?

het lijkt er best wel op zou dat gepitchbend in elk geval niet doen en overlaten aan een envelope :)

Origineel geplaatst door BvdB
Op de Yamaha An1x heb je PWM op de Saw, en ook natuurlijk op de Pulse. Neem je deze PWM op de Saw als basis en bewerk je hem verder met de An1x kan je een veel dikkere, vettere Hoover krijgen dan je ooit uit een Alpha Juno haalt.

Hmmm dit wist ik dus niet heb wel eens met de AN1x gespeeld maar is me toen niet opgevallen is ook al een hele tijd geleden..

Origineel geplaatst door Kevin
Hmmm dit wist ik dus niet heb wel eens met de AN1x gespeeld maar is me toen niet opgevallen is ook al een hele tijd geleden..

Het gaat nog verder joh, de PWM op de Pulse-golfvorm van de Alpha Juno is exact na te maken met de An1x d.m.v. zijn uitgebreidere LFO-golfvormen. Je moet dan wel die LFO van PWM in de Juno doorhebben... Met de mogelijkheden die de An1x bezit kan je dus ook met deze PWM als basis veel verder gaan dan de Alpha Juno.

Back