arpeggio's

Rob

Nieuwkomer
Goedenavond !

Ik zal wel de zoveelste zijn die het vraagt, maar hoe maak ik nou van die vette arpeggio's voor trance ?
Ik heb al met de arp van cubase en logic lopen klooien maar wordt treurig van het resultaat. Weet iemand een goede manier om ze te maken ?

idd wat krz zet...zelf lekker inkloppen (alleen denk ik dan eerder aan balkjes schuiven als op je keyboard gaan liggen spelen)

Ik heb ook een tijd lopen experimenteren met goede trance arpeggiators. Ben erg tevreden met de arpeggiator die in mijn Waldorf XT zit. Als je een beetje weet hoe arp's zijn opgebouwd kun je ze relatief makkelijk zelf inkloppen.
Succes

Origineel geplaatst door Marcel D
Heb je al eens wat zitten spelen met die Interactive Phrase Synthesizer in Cubase? Als ik vette arpeiggio's nodig heb gebruik ik die altijd.
is loik idd... een part copieren naar de phrase synth maar dan... als ik hem aan zet kan ie op een of andere manier niet meer uit... vaag

Je kan ook de Newtronics kant-en klare arpeggio gebruiken ( midi): even met de muis aanpassen aan wat jij nodig hebt.

Newtronic.Construction.Kits.Trance Kit

Trance Kit

An outstanding collection of Trance bass, drum and phrase loops. By arranging these expertly programmed Midifiles you can craft your own mystical Trance masterpieces.

The fine application of controller data and effects makes full use of XG-based systems to deliver exciting TB-303 style acidic effects. Filter sweeps and sliding portamento lines abound alongside a massive collection of blissed-out Trance beats and fills.

Over 240 different four bar phrases are grouped under four straightforward headings. Ideal for anyone seeking to style original brain-burning Trance anthems.

Technical Specification:

Demo: A song made up entirely from the phrases on these disks to give you an idea of what is possible using this product.

Drums: 2 directories of 50 beats and 20 fills. All of the drum loops are one pattern to a file. Sounds are named and arranged on separate tracks for ease of muting and mixing. Also included are some effective SFX kit loops and fills.

Bass: There are 4 files of bass loops on the bass disk. Each file has 16 separate 4 bar bass phrases giving you 64 bass loops in total.

bass-1: General trance bass patterns.

bass-2: More of the above.

bas-filt: Bass patterns with opening and closing filter sweeps.

bas-porta: Bass patterns with added portamento effects.

Riffs: 64 loops in 4 files. Each file has 16 separate 4 bar phrases categorised as follows:

riffs-1: General trance synth riffs.

riff-2: More of the above.

rif-filt: Riffs with opening and closing filters.

rif-porta: Riffs with added portamento effects.

Misc: Supplementary files to complete this powerful Trance composition tool.

Chords: Various chord effects.

Gates: Midi gates with programmed chords.

Panning: Riffs on two channels with added panning effects.

Hier is een link: http://www.newtronic.com/

Take care

EF

Een arpegiator is toch gewoon een sequence in de toonsoort van een accoord?

Ik heb geen arpegiator, maar je kan toch eenvoudig zelf een hele loop inprogrameren die ook op een toonsoort van en acooord mee gaat?

Of is het resultaat iets heel anders?!?:)

Origineel geplaatst door Shivah
veel van die trance dingentjes zijn volgens mij gewoon preset sequences uit de virus

Aangezien die leads vaak uit een JP 8080 komen zal die arp wel gebruikt worden, ik vind 'm iig erg vet klinken !
(zowel de arp als de sounds)

In de praktijk teken ik ze liever zelf in, nav accoorden idd .... beetje luisteren wat ritmisch lekker klinkt ...

als je eenmaal doorhebt hoe de cubase arp werkt kun je er fantastische dingen mee doen. Het is namelijk mogelijk om je cubase arp pattern in te spelen (akkoorden). zodra je klaar bent render je de midi insert gewoon naar midi toe. Resultaat is dan alle nootjes uit de arp volledig voor je geprogrammeerd zijn in een pattern in cubase. hierna kun je er weer van alles mee doen.

dus ja, inspelen of intekenen van je volledige arp patroon kan. maar dat kost erg veel tijd. Via de arp render methode in cubase heb je in een paar seconden al die nootjes los in je pattern staan :D

bijgevoegd is een bestandje die dit laat horen. Deze is gemaakt met de arp in cubase gekoppeld aan superwave. vervolgens heb ik de nootjes door cubase laten renderen. Dus in plaats van akkoorden staan er nu 10-tallen nootjes in mijn pattern waar ik bijvoorbeeld , swing quantitize op los kan laten, of velocity layers, panning, etc... En dat alles in echt maar een paar seconden. (en het scheelt een hoop klikwerk met de muis, dus rsi vriendelijk :D)

Heel leuk ja.....
Ik gebruik ook nog wel de proggie's van Technotoys, ARP-X8 of SEQ-303. De proggie's zijn overigens niet meer te downloaden op de site van Technotoys. Mensen die ze wél willen hebben moeten het even laten weten, dan zet ik ze even ergens neer zodat ze te downloaden zijn (ik heb XG-909 ook).

We hadden laatst al deze DSF thread.
Ik heb daar de nog werkende linkjes van TechnoToys neergezet.
Gek genoeg werkt het niet bij mij, behalve één keer. Toen opeens wel... rare wereld! :confused:

Voor een kant en klare trance VSTi moet je eens kijken naar de reFX Vanguard. Trance arpeggio's + Trancegate, makkelijker kan 't volgens mij niet.:D

Origineel geplaatst door Rino
Voor een kant en klare trance VSTi moet je eens kijken naar de reFX Vanguard. Trance arpeggio's + Trancegate, makkelijker kan 't volgens mij niet.:D
ja, dat is wel makkelijk,

maar via de cubase arp kun je elk instrument bedienen, dat is nog makkelijker :)

Back