Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door sander
0
nou ja ik heb er wel 1, maar das alleen opvulling voor m'n rack.

Origineel geplaatst door Tactic
Oh ja, de Klark Teknik kost bij feedback 1500 euro. Gedeelt door 8 is dat dus best voordelig!
)Origineel geplaatst door Tactic
Wat wel klote is, is dat de knoppen 'verkeerd om ' werken. En dat is wel lastig met even snel instellen. Ik heb heb live gebruikt , en in opname, en ik blijf het voor het geld absoluut de beste compressor vinden.
(hoewel de 1176 het op snare en bas ook erg leuk doet live)
Origineel geplaatst door Stage73
ik zou graag eens voorbeelden horen van wat jullie "pompen" noemen, en van compresse op vocals. Ik gebruik compressie alleen om iets luider te krijgen en pieken in te dammen, op vocals, en soms op de snare van Battery2, om die meer "lengte" te geven zodat ie rock-achtiger klinkt in plaats van kort en funky.
De term pompen&zuigen&knijpen (mbv compressors geen vunzige dingen) je moet je dan voorstellen dat je de muziek als ware in een storm hoort.....de compressor begint te werken bij de harde passages die hij dan naar beneden drukt en de zachte weer omhoog de volume is dan de hele tijd aan 't fluctueren ......maar dit gebeurd pas als je al behoorlijk de comp. extreem hebt ingesteld .......de DBX-en doet dit al heel gauw.
Het wordt meestal toegepast als een soort effect vooral op de drums.
ieder duidelijk zijn eigen karakter.
ik zit veel minder te zoeken en te klooien naar precies die klank dat de geluidjes nodig hebben maar kan lekker verder werken en doe de rest van de fx / details van de klankvorming gaandeweg of tijdens het afmixen. vroeger zat ik vaak al heel vroeg in de track al alle geluiden te mixen aan en op elkaar anders kon ik niet verder werken voor mijn gevoel omdat de geluiden nog net niet klinken zoals ik wil. en het nog een onsamenhangend geheel was (software euvel waar ik vele uren aan kwijt ben geweest die ik beter aan het produceren had kunnen besteden) als ik de kick en de synth eventueel en bv de snare en clap heb gecompresst kan ik nu vaak al verder werken
niet iedere synth / sampler / drummachine is megadik van zijn eigen en heeft daar dus soms wat hulp bij nodig. meeste van de goedkopere gear kunnen ineens heel erg tot leven komen met een goede compressor erachter van een paar honderd euro...