creamware minimax ASB vs Alesis Ion?

olafmol

[EXPANSIONS]
Hee,

heeft er iemand al eens de Ion met de minimax ASB kunnen vergelijken? Vooral qua oscillator en filter sound zeg maar, de grond-sound.

tnx, Olaf

die minimax is toch analoog of nie?

zo ja, dan zou ik ze niet vergelijken
zo nee, ook niet :D

Origineel geplaatst door fjoesz

blblblblblbrbrbrbrbrbblrblrblrlbrlbrl :stupid

Dit is echt erg !! Ik bedoel de reactie natuurlijk. De Minimax is DSP als kloon van de Moog. De ION/Micron is tevens DSP maar niet als kloon bedoeld.

Ion kan ik niet maar de minimax wel...

Minimax klinkt aardig als een echte moog, zodra je met cutoff en reso speelt hoor je dit direct.
Droge OSCs klinken ook lekker en ook weer onmiskenbaar met een moog sausje.

Van de Ion weet ik alleen dat er verschillende filters gemodellerd zijn maar niet de enveloppes en de osc, vca etc

Kortom zoek je een hele goede imitatie (met midi en polyfoon)van een Minimoog dan zou ik een minimax nemen. Zoek je iets met wat meer sonische mogelijkheden qua filtertypes etc, dan is de ion een betere keus

Ik heb ze allebei gehad en weer door verkocht .
Als ik er nu een terug moet kopen dan zou ik voor de ION gaan .
De MiniMax heeft iets doods .
Er gaat niks boven echt analoog .

als je er een behringer virtualizer achter hangt, hoor je geen verschil tussen de ion en de minimax.

Origineel geplaatst door Leo
als je er een behringer virtualizer achter hangt, hoor je geen verschil tussen de ion en de minimax.

Daar kan ik volledig mee instemmen. Dan is de sound van beide toestellen voorgoed om zeep.
8o)

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Daar kan ik volledig mee instemmen. Dan is de sound van beide toestellen voorgoed om zeep.
8o)

hahaha :D

ow niet analoog dus :D

najaaaaahh

nee niet belgie, nog veel erger

ik vind gewoon dat soort vergelijkingen zooo onzinnig.. .ken de minimax verder niet ook

waarom toch vergelijken?

als je de moog sound wil moet je een moog kopen.. zo moeilijk is t toch niet?

de ION is gaaf, maar niet omdat ie een beetje op een moog kan lijken

je koopt toch een synth vanwege de synth zelf, niet vanwege wat t had moeten zijn

maarre als ie nou eenmaal niet zo'n fokking dure minimoog wil kopen??

en toch een vette moog sound wil??

ja, dan heb je toch ECHT een emulatie nodig...

het is goedkoper, betrouwbaarder, gebruiksvriendelijker...

nah, je snapt wat ik bedoel ;)

nee niet echt

want je haalt die sound niet uit een emulatie

ow tip: de moog concertmate mg-1
dat tandy ding

dikke moogsound!

en kost geen drol

je koopt toch een synth vanwege de synth zelf, niet vanwege wat t had moeten zijn

dat is niet helemaal waar, maar je hebt natuurlijk wel gelijk. (dat soort vergelijkingen is lastig en schiet niet op.)
als je geen ouwe rommel wil en een voyager te duur is, en je wil toch graag de moog sound, dan ga je op zoek naar iets dat er op lijkt. of je wacht op de little phatty. of je koopt een moogerfooger.

Origineel geplaatst door bliepbliep
het is goedkoper, betrouwbaarder, gebruiksvriendelijker...

moog source.

een keer of 5 gehad, nooit problemen mee, vette moog sound, gebruiksvriendelijk. rond 700 euro en die gaat nog flink zakken deze zomer enin het najaar, let maar op.

nee niet echt

want je haalt die sound niet uit een emulatie

ja, maar "in the mix" hoor je dat niet zo snel. en het is ook heeeeel veeeeeeeeel goedkoper dan zo'n antieke minimoog.

er zijn maar weinig mensen die het verschil kunnen horen tussen die 2 als ze verwerkt zijn in een track. solo is het al wat duidelijker.

tis maar net wat je er voor over hebt, sommige mensen willen een echte en daar gruwelijk veel geld voor uitgeven. voor anderen volstaat een emulatie. voor weer anderen een gratis vst...

:doei:

bliepbliep

okee, nou dan zal ik t volgende zeggen

IONNNNNNNN!!!!!!

als je vandaag de dag een goede minimoog emu wilt, dan zou ik voor de minimax gaan.
de ion kan het ook benaderen, maar de minimax doet het beter.
de ion is meer een uitgebreide VA met o.a. moog emu filters.

Origineel geplaatst door bliepbliep
ja, maar "in the mix" hoor je dat niet zo snel. en het is ook heeeeel veeeeeeeeel goedkoper dan zo'n antieke minimoog.

er zijn maar weinig mensen die het verschil kunnen horen tussen die 2 als ze verwerkt zijn in een track. solo is het al wat duidelijker.

Idd en de kans dat iemand het ook opvalt dat er een Moog (achtig) geluid in een nummer zit is ook niehiel op een paar synth freaks na misschien.

Back