creamware minimax ASB vs Alesis Ion?

Origineel geplaatst door dextah
Ik heb ze allebei gehad en weer door verkocht .
Als ik er nu een terug moet kopen dan zou ik voor de ION gaan .
De MiniMax heeft iets doods .
Er gaat niks boven echt analoog .

aangezien jij de enige bent die ze allebei heeft kunnen beluisteren ;)
vind je de Ion niet "doods" ?

denk dat de topicstarter vernamelijk de ION erbij heeft gehaald, omdat deze moog-filters bevat...
en daarom een vergelijking zoekt.

Over 15 a 25 jaar krijgen we Access Emulatoren gevraagd !!

Origineel geplaatst door jaccis
denk dat de topicstarter vernamelijk de ION erbij heeft gehaald, omdat deze moog-filters bevat...
en daarom een vergelijking zoekt.

Over 15 a 25 jaar krijgen we Access Emulatoren gevraagd !!

nee de moog klank kan me niet zo veel schelen..... ik ken de Ion redelijk, en wat me bij de Ion opvalt is dat de oscillatoren zo lekker vol en rond klinken, geen aliasing enzo..zelfde geldt voor de filters op de Ion ... vroeg me af of de minimax ASB dat ook zo heeft, of misschien nog beter?

Origineel geplaatst door jaccis
de ION erbij heeft gehaald, omdat deze moog-filters bevat...

ik heb het even nagevraagd bij moog, maar eh, de ion bevat geen moogfilters.

ik kan wel wat geluidjes uit de minimax plugin posten binnenkort, die klinkt als het goed is hetzelfde als de ASB versie.
Op 't moment ligt m'n computer even te wachten op een nieuwe harddisk maar als het goed is moet het morgen of overmorgen allemaal weer werken...

Origineel geplaatst door olafmol
nee de moog klank kan me niet zo veel schelen..... ik ken de Ion redelijk, en wat me bij de Ion opvalt is dat de oscillatoren zo lekker vol en rond klinken, geen aliasing enzo..zelfde geldt voor de filters op de Ion ... vroeg me af of de minimax ASB dat ook zo heeft, of misschien nog beter?

ow okee
dan zal ik mijn nutteloze reply-en maar staken

ik ging er van uit dat je wilde weten welke de beste emulatie is..
had ik niet mogen doen, toch gedaan, sorry

:biertje:

ps: hoe en wat is die ASB? :D

Vreemd... ik las op een ander synthesizerforum dat de ion juist een synth is die flink last heeft van aliasing.

fjoesz, dat zeg ik niet om jou te pesten....of toch...

op het internet staan genoeg minimax ASB samples.... maar bedankt voor het aanbod ;)
wil gewoon ff handson ervaringen van mensen die ze *allebei* hebben gehad of naast mekaar hebben gehoord

aangezien jij de enige bent die ze allebei heeft kunnen beluisteren ;)
vind je de Ion niet "doods" ?

De MiniMAx is wel vet hoor ..
Maar na een tijdje vond ik hem echt tja .. dood klinken .. kan het niet anders uitleggen .
Vond de ION minder dood idd maar is idd geen Mini Emu .
Maar ik heb zoiets van ik pak de MiniMonsta en haal hem door een Moogerfooger ( echt Danny ik kom hem halen )
En dan heb je een veel dikkere klank dan die hele MiniMax ..
Kan je natuurlijk ook met de Max doen en knoppen zijn veel fijner .
Wat ook wel mee speelde is dat Creamware een kutbedrijf is .
Ik kreeg echt 0 support van die gasten .
Ik was er in het begin wel enthousiast over maar ik heb nu zoiets als ik digi wil pak ik wel een VSTI of de Microkorg ..
De meeste goedkopere analoge synths klinken dikker dan de MiniMax .. de Pulse bv of the Rogue(veel vetter) en zelfs de Poly800 dat weet ik uit ervaring .
En Olaf .. de Ion klinkt idd " ronder" de MiniMax is vooral erg rauw en heeft hele snelle envelopes

Kun je niet beter dikke moog samples door een Moogerfoger echt analoog filter halen?

aangezien het allebij vrij nieuwe bakken zijn...
GA GEWOON EENS NAAR DE WINKEL EN BELUISTER DE KRENGEN!!!
;)

Origineel geplaatst door chielos
aangezien het allebij vrij nieuwe bakken zijn...
GA GEWOON EENS NAAR DE WINKEL EN BELUISTER DE KRENGEN!!!
;)

goed plan :D

Origineel geplaatst door metatron
Idd en de kans dat iemand het ook opvalt dat er een Moog (achtig) geluid in een nummer zit is ook niehiel op een paar synth freaks na misschien.

Inderdaad, hellemaal mee eens!!!

Origineel geplaatst door dextah
De MiniMAx is wel vet hoor ..
Maar na een tijdje vond ik hem echt tja .. dood klinken .. kan het niet anders uitleggen .
Vond de ION minder dood idd maar is idd geen Mini Emu .
Maar ik heb zoiets van ik pak de MiniMonsta en haal hem door een Moogerfooger ( echt Danny ik kom hem halen )
En dan heb je een veel dikkere klank dan die hele MiniMax ..
Kan je natuurlijk ook met de Max doen en knoppen zijn veel fijner .
Wat ook wel mee speelde is dat Creamware een kutbedrijf is .
Ik kreeg echt 0 support van die gasten .
Ik was er in het begin wel enthousiast over maar ik heb nu zoiets als ik digi wil pak ik wel een VSTI of de Microkorg ..
De meeste goedkopere analoge synths klinken dikker dan de MiniMax .. de Pulse bv of the Rogue(veel vetter) en zelfs de Poly800 dat weet ik uit ervaring .
En Olaf .. de Ion klinkt idd " ronder" de MiniMax is vooral erg rauw en heeft hele snelle envelopes

Support van de creamware gasten is idd kut. Je moet even de weg weten naar wie je moet hebben dan gaat het al een stuk sneller. Je zat waarschijnlijk nog steeds met die poly/mono problemen zeker? Je weet dat je lo note prio uit moet en retrigger env aan in sysmenu? Dan heb je die problemen met stuck notes niet meer. Alleen de bug dat als je een zelfde noot speelt die ook al in de sequence staat dat ie dan stuck raakt, omdat ie niet 2 x dezelfde noot kan triggeren. Dat is idd kut, maar heel goed mee te leven.

Voor bassen en sequencelijntjes is die minimax echt heel lekker hoor vind ik... Ik heb ook de macbeth m3X gehad en dat vond ik persoonlijk weer minder (vooral de spartaanse bediening en bijv, het niet los kunnenkoppelen van keyboardtracking 3e OSC zodat je die niet echt als een LFO kan gebruiken. Persoonlijk vind ik de minimax beter in de omgang. De Pro12 is weer stukker veelzijdiger dan de minimax en ik adviseer mensen de Pro12 echt eens te gaan testen ergens want ik vind hem behoorlijk retro klinken.

Ik denk dat je beter de Ion tegenover de Pro12 kan zetten dan tegenover de Minimax, wel zo eerlijk want een minimoog is nu eenmaal een beperkte synth

dsp blues

dsp blues

hoi

ik heb ze beide en de minimax wint, klink vetter en autentieker, tis een mooi stel die twee!

von haulshoven

Re: dsp blues

Re: dsp blues

Origineel geplaatst door von haulshoven
hoi

ik heb ze beide en de minimax wint, klink vetter en autentieker, tis een mooi stel die twee!

von haulshoven

tnx!

is die minimax ASB nog een beetje prettig polyfoon te gebruiken voor pads en accoorden? of wordt het dan zo'n vette bende dat alles in een grote vette soep verdwijnt?

dikke vedde bende

dikke vedde bende

polyfoon vraagt enig getweak op de minimax zodat het niet gaat blubberen, maar de knoppen zitten er niet voor niks op he! het is een leuk toestel, toch wil ik straks ook de nieuwe moog phatty gaan proberen en misschien aanschaffen.

von haulshoven

Re: Re: dsp blues

Re: Re: dsp blues

tnx!

is die minimax ASB nog een beetje prettig polyfoon te gebruiken voor pads en accoorden? of wordt het dan zo'n vette bende dat alles in een grote vette soep verdwijnt?

Ja hoor dat gaat best....

Beetje het Studio electronix Omega8 principe ;)

Back