instrumenten in nederlandstalige muziek (bijlage)

VWpolo94

Lid
weet iemand misschien met welke instrumenten het nummer in de bijlage is gemaakt? (dus waar die mee begint, niet de percussie geluiden) ik vraag me dat namelijk al een geruime tijd af. het is typisch het nederlandstalige geluid.

Attachments

• audio 01-01.mp3
    171 KB · Bekeken: 164
In ieder geval het koor (backing), wat padsounds en de onvermijdelijke d50 stack sound.
Waarom wil je dit weten?

Ik hoor toch ook een poging om mandoline's te laten klinken (waarschijnlijk via samples, of is dat die d50 stack sound?)

Trouwens, de Duitsers gebruiken dit soundje ook veel, hoor.

Wout

IK heb ook zeer veel intresse in het producen van dergelijke tracks.. Het is echt een goede sound.Behoorlijk gerafineerd. Heeft iemand nog tips?

Origineel geplaatst door xpanded stereo
IK heb ook zeer veel intresse in het producen van dergelijke tracks.. Het is echt een goede sound.Behoorlijk gerafineerd. Heeft iemand nog tips?

Een keyboard met een grote intro knop, een grote bridge knop en een grote end knop.

Serieus: een deftige galm bak is noodzakelijk. Ook een (echt) gitaar rifje mag niet ontbreken.
Verder kun je die sounds uit iedere synth draaien.

Origineel geplaatst door kareltje
Je gaat jezelf toch niet verlagen door dit soort muziek te maken?

Ieder zijn ding hè. ;) Ik hou er ook niet zo van, maar productietechnisch zit het meestal wel snor.

ik ga binnenkort maar weer es wat smurfentrance maken, is al weer te lang geleden. Oh, en het wordt ook weer es tijd dat ik mijn gabberpolka ga uitwerken tot een volwaardige hype ;)

Mooie billen heb je Hazes, hoe krijg je ze zo lekker strak? :D

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Mooie billen heb je Hazes, hoe krijg je ze zo lekker strak? :D

Veel dansen op nederlandstalige muziek :D

maar ff serieus: zo' n elitaire opmerking trek ik slecht. 't Is zoals jij het zegt: ieder zijn ding.

Even terzijde: Wat is de artiest en naam van dit nummer? :D

Origineel geplaatst door DJBob
Even terzijde: Wat is de artiest en naam van dit nummer? :D

frans bauer - samen met jou naar dromenland

en, weet je genoeg over die sounds?

khoop het zo'n beetje. metname de roland d50. heb er info over gezocht en geluiden geluisterd. niet het preciese geluid gehoord, maar dat had ik ook niet verwacht
wordt een korg m1 ook wel eens gebruikt voor zulke sounds?
Overigens is het maken van deze muziek nu niet van de orde. maar vaak als ik het hoorde was ik er wel nieuwsgierig naar.

Als je even hier kijkt vind je een lijst met mp3'tjes van presets van beide bakken. Misschien herken je dan wat? :)

http://synthmania.com/d-50.htm
http://synthmania.com/m1.htm

Overigens lijkt het me dat er ook goed geput wordt uit keyboards van Technics (KN-serie) of GEM. Wersi misschien ook nog? Er is volgens mij een hele markt apart van de reguliere Yamaha's en Rolands voor die dingen :).

Errugh lagge hoor!
Helaas is ie niet geschikt voor Nationaal FM vrees ik

Back