Bassen en Kicks Tweaken

Mastermuk

Nieuwkomer
:doei:

Ik ben op zoek naar effecten om mn bassen en kicks uit mn Jomox Airbase 99 vol, zwaar en rauw te krijgen. Ik wil guitaareffectenpedaaltjes gaan kopen maar mischien is er wat beters.

Er zijn al enkele threads maar die gaan niet specifiek over het producere in de stylen; hardcore, gabber, hardstyle, jump, techno. Dus specifiek de hardere stylen.

Tevens zoek ik effecten om de synth-geluiden van mn JP8000 en Alesis Ion meer "touch" te geven.

Ik zit te denken aan verscheidene pedaaltjes van Boss, Ibanez, Proco en meer.

Heeft iemand suggesties :eureka: ???

Tevens schijn ik een gate nodig te hebben om ongewenste geluiden weg te werken. Weet iemand hoe ik dit moet toepassen/gebruiken? Ik heb een MX9000 mixer van behringer.

:biertje:

Heee Mastermuk

Ja ik maak mn bassen niet met een drumsynth.
Maar met audobe audition.
Maar ik krijg ze wel ruig.
Ik zet eerst bijv 5 (kunnen er ook minder of meer zijn)basedrums onder elkaar in multitrack en dan stel ik per basedrumsample de distortion in.
Dan ga ik de basedrumsamples t.o.v. elkaar afstemmen in volume.
Als dit goed is ga ik alle samples nog t.o.v. elkaar equalizen.
Dan heb ik al vaak een behoorlijke basedrum.
Als het dan nog niet goed is dan kun je aan de eindmixsample nog eventueel wat reverb toevoegen voor een ruimtelijk effect.

Je hebt hier natuurlijk alleen iets aan als je echt met drumsamples werkt.

Succes ermee

om je kicks vol en zwaar te krijgen: Compressors, Focusrite Compounder met bass expander helpt je hier goed bij..

om je kicks rauw te krijgen: idd gitaar pedaaltjes of een sherman filterbank o.i.d.

zoek eens op t forum naar: pedaaltjes

pedaaltjes die ik zelf heb en tevreden mee ben:

Boss - OS2 (dun maar je kan er zeker wel lekkere kicks mee maken)
Proco - Deucetone RAT (zeer vet geluid)

met de rest geen ervaring, als ik eens geld over heb ga ik zeker eens een ibanez tube screamer proberen

persoonlijk vindt ik t niet lekker klinken om synths door gitaar pedalen te routen tenzij je echt t geluid wilt verkrachten..

maar zoals je zelf zegt: Iets meer touch, dan ben je misschien beter af met digitale distortion en effecten (Lexicon / TC Electronics etc.) maar jah, smaken verschillen natuurlijk.. als je toch al van plan was gitaar pedaaltjes te kopen kun je er altijd eens een synth doorheen sturen en kijken of t bevalt.. de deucetone rat kun je in stereo mode gebruiken omdat t 2 pedalen in 1 zijn.. dus evt. ook geschikt om er je synth aan te hangen

Back