Waarom een atari?

Ach de commodore-amiga, wat een kak-spelcomputertje in tegenstelling tot de Atari ST(e)-TT of Falcon. Atari was een standaard in opname-studio's destijds(atari ondersteunde als één van de eersten hard-disc-recording) "trash-can amiga?" never mind...8o)

About Amiga "game consoles?" No thanks, I'm not so stupid for ugly amiga crap.

Typisch voor commodore was ook het zielig na-lopen van Atari. Was echt iets typisch voor commodore or whatever bullshit-crap.

Laatst gewijzigd:
enige Atari voordelen waren de midi poorten en de flickerfree 640x400 resolutie.
grote nadelen: toetsenbord was wiggly-wobbly en te plat, de standaard muis was een ergonomische ramp!
geluid was een no-go, soundchip was erg basic en samples afspelen was gewoon prut met een rietje...

toch werd Atari meer gezien als de wat serieuzere als het ging om 'zakelijke' applicaties... Amiga was absoluut wel superieur als compleet systeem maar ging een beetje de boot in toen de PC kwam opzetten en veel mensen, vooral 30+ers destijds, die dus meer vertrouwen hadden in de PC (die in vergelijk met Amiga nog geen vuk voorstelde) de Amiga meer als spelcomputer gingen zien...

maar kubrick is ook geen stomme belg nutuulk...

En uiteindelijk was het toch Atari die overeind is gebleven destijds. Amiga was al falliet aan het gaan met zijn eeuwen voorbijgestreefde technologie. Atari had toen destijds haar DSP chip(falcon). En Pc was toen(1992) nog altijd een trage saaie spreadsheet en "tekstverwerking-suf ding"(die eigenlijk daar ook niet zo goed in was). PC heeft zich eigenlijk dan achteraf opgedrongen als "multi-media systeem" maar uiteindelijk moest je meer kaarten componenten,etc... bij steken op de PC destijds om een beetje in de buurt te komen van de Falcon. En het lulligste van al was, zelfs toen met je PC opgefokt, kon PC nog altijd niet tippen aan een atari Falcon.(belachelijke tijden waren dit voor PC). De betere computers destijds waren: Apple, en Atari. Pc-rommel was een lachertje destijds. Trouwens PC is nog altijd een lachertje in vergelijk met een MAC. Eigenlijk jammer dat atari niet meer bestaat. ATARI an APPLE nice. PC euh Personal Crap or something?Bwahahaha. PC=Buggy shit.

Voor Amiga had je turbo-kaarten (oa blizzard, phase5), ik heb zelfs een tijdje een 68060 op 50 Mhz in mijn A1200 gehad, Amiga was zeker niet achterhaald qua hardware en al helemaal niet door Atari. :dubbel:

Maar op de Atari kon je fijn cubasen idd, dus ik had ze beide. :)

Voor Amiga had je turbo-kaarten (oa blizzard, phase5), ik heb zelfs een tijdje een 68060 op 50 Mhz in mijn A1200 gehad, Amiga was zeker niet achterhaald qua hardware en al helemaal niet door Atari. :dubbel:

Maar op de Atari kon je fijn cubasen idd, dus ik had ze beide. :)

OMG ben je een achterlijke vent ofzo? Als je een amiga met een falcon gaat vergelijken, dan weet je gewoon niet waar over je spreekt. ik vermoed dat je ooit een atari 2600 ofzo hebt gehad. :Z

PS. de aansluiting aan uw atari is voor een televisie-toestel, niet voor uw casio.(handige tip als je niet zoveel weet van computers en electronische instrumenten enzo) Raar mens.

Laatst gewijzigd:
?

format a: /t:80 /n:9

en je hebt gewoon een 720kb flop, lukt dat niet? dan zou ik eens een andere drive proberen.

je bedoeld dat je van een nieuwe flop een 720 floppy maakt?

@neuromancer ..dat word dan als dit niet lukt 98 op een oude pc :)
ben niet zo handig op de computer=(

@ 6 trak.. de pc kan geen op de atari geformatteerde floppy's aan.
(ook geen grotere dan 720)

maar wat ik niet begrijp is , waarom moet dit een 720 kb flop zijn?
atari kan toch overweg met grotere floppys.. tenminste, ik werk gewoon op de atari met moderne floppys!

allen al bedankt zover!!!

een woord , makkelijk

geen updates , geen drivers rotzooi , lage resoutie wat voor pattern bassed midi fijn is ,en hij is stil:D

?

format a: /t:80 /n:9

en je hebt gewoon een 720kb flop, lukt dat niet? dan zou ik eens een andere drive proberen.

het is gelukt!!

heb de (enige die ik heb) 720 kb flop op deze manier kunnen formatteren en de editor werkt op mijn atari!! maar kan dit ook met andere floppys? dat begreep ik in eerste instantie.. heb t geprobeerd maar dan doet ie t niet? of ligt dat aan mijn drive?

mensen kinderen er gaat een hele nieuwe wereld voor me open op een antieke computer:)

het is gelukt!!

heb de (enige die ik heb) 720 kb flop op deze manier kunnen formatteren en de editor werkt op mijn atari!! maar kan dit ook met andere floppys?

Probeer eens een van de 2 gaatjes van een hd-floppy met plakband dicht te plakken (wel de juiste natuurlijk) en hem dan op dezelfde manier op 720 kb te formatteren. Dat werkte bij mij in het verleden wel eens. Maar ook niet altijd.

je bedoeld dat je van een nieuwe flop een 720 floppy maakt?

maar wat ik niet begrijp is , waarom moet dit een 720 kb flop zijn?
atari kan toch overweg met grotere floppys.. tenminste, ik werk gewoon op de atari met moderne floppys!

allen al bedankt zover!!!

Ja, je kunt ook 1.44 mb flops gebruiken als 720kb, dan moet je alleen dat ene gaatje zonder schuif dichtplakken. De originele Atari ST had 720 kb floppies, de latere Mega STe/ Falcon en TT's hadden 1.44 mb flops.

Huh? Volgens mij zit er in mijn MegaSTe gewoon een 720 kb Drive...
Er kon wel een externe HD drive aan...maar als wat jij zegt waar is dan moet ik dat toch eens proberen.

OMG ben je een achterlijke vent ofzo? Als je een amiga met een falcon gaat vergelijken, dan weet je gewoon niet waar over je spreekt. ik vermoed dat je ooit een atari 2600 ofzo hebt gehad. :Z

PS. de aansluiting aan uw atari is voor een televisie-toestel, niet voor uw casio.(handige tip als je niet zoveel weet van computers en electronische instrumenten enzo) Raar mens.
ey doe es ff rustique...
je moet wel de juiste Amiga types met de juiste Atari types vergelijken...
een 2600 vergelijken met een Amiga slaat nergens op...

A500 zou je wel kunnen vergelijken met een ST
of een A4000 met een Falcon

en dan ben ik bang dat de Amiga toch wat hoger scoort... misschien niet op alle punten maar toch wel het meerendeel...

de 2600 kan je beter vergelijken met de C64... en die laatste wint het op zijn sloffen!

Atari is niet superieur aan Commodore maar gewoon een eigen soort :okdan:

Pffff....snap eigenlijk niet waarom er hier een hele discussie onstaat over Atari vs Amiga. Kom op mensen we leven in 2008 en in vergelijking met een tegenwoordige computer zijn ze allebei niets meer waard.
De tijd om fanboy discussies te houden over Atari vs Amiga ligt achter ons. Bovendien is het een soort van "pissing contest" die nergens op slaat.
Enuh...dit topic ging over de Atari..

Kom eens kijken hoe een TT030 in mijn studio loopt....... Serieus, dit systeem is een van de mooiste MIDI die er is, met de lekkerste drive en timing... je bent uitgenodigd.
Een vriend van me werkt op Protools MIDI, dat klinkt ook okee, maar een andere vriend van me werkt met Nuendo, en ik kan niet anders zeggen dan dat zijn muziek, ondanks dat melodie en sounds best goed zijn ernstig gebrek aan "lekker" heeft.

Zijn sound klinkt nu ten opzichte van wat hij vroeger maakte met zijn S3000, Nordlead en Juno spul aan Atari ST, op die huidige PC ijzig steriel en vooral "rechthoekig"....
.

Ik begrijp dit niet he, aan de ene kant zeg je Atari is retestrak en aan de andere kant is een Protools midi te rechthoekig, dat spreekt mekaar tegen want strak is rechthoekig...

Dan heeft juist die Atari een interne "groove" en dat is niet vanwege de strakheid denk ik dan, net zogoed las een TR808 een supergroove heeft maar alle kanten uit zwabbert hehe.

De Atari Midi poort (met z'n 'drivers') is voor mij dé referentie!
Daar kan ook de amiga niet aan rieken!
(en zeker ni met dienen camd library)
Ik bedoelde dat SoundStudio op Amiga 'Superieur' is tov al die Atari trackers...
(voor zover IK trackers heb bekeken op de atari)
't Is zoals een Tracker vergelijken met een Piano Roll a la cubase en Notator... Da Gaat toch ni !!???

pffffff whahahaaa
http://www.youtube.com/watch?v=nrA4Kp9ASn4
atharrie.jpg

Kan het me nog als de dag van gisteren herinneren

pffffff whahahaaa
http://www.youtube.com/watch?v=nrA4Kp9ASn4
Kan het me nog als de dag van gisteren herinneren
op Atari zijn ze begonnen met bashen qua tegenpartij (Commodore dus), bijv F.A.C. (Federation Against Commodore) of bepaalde intro's waarbij je eerst 10 Amiga logo's moest schieten voordat je verder kon... kinderachtig...

maar goed... let's talk Atari!

Back