Korg ms10

Waarom niet, voor 250 piekies kun je hem altijd weer doorverkopen als het niet bevalt. Anders wil ik je er wel vanaf helpen. :)

Een MS20 zou ik best wel willen kopen(1400,-?), maar een klein broertje moet toch ook lukken.

Ik neem aan dat hij ook hier op one marktplaats komt... Toch?

hier is ie dan.

ms10.jpg

Leuk apparaat, goed geluid en 250 piek is een erg goede prijs voor dat ding.
Je kunt hem gemakkelijk voor 400,= doorverkopen.

Is een superleuk bakkie man! als ik 'm voor 250 kon kopen dan wist ik 't wel. Maar ja, nu moet ik tegen Fuse op gaan bieden. :(

jep

jep

Jongens ik heb zo'n bakkie staan.
1 VCO is weinig (heeft eigenlijk van alles één), maar het filter is ontzettend zwaar. De externe ingang maakt hem een vrij goeie distortionbak.
Hij is goed in de bassen, analoge drumklanken en leuke special efx. Hij blijft wel wat beperkt in zijn sound. Is wel superstabiel, klinkt goed en heeft een eigen karakter. Je kan hem triggeren met je tr's bijvoorbeeld, wat wel leuk is.
Ms20 is wel een aantal keer beter (alles dubbel).

250 piek zeker doen!!

Het filter

Het filter

Ik hoor vaak dat het vooral om het filter van de MS20 gaat. Niet zozeer om de klank-opwekking of modulatie mogelijkheden.

Verder zijn die MS bakken gebouwd als een tank.. waardoor ze meestal nog in goede staat zijn.

Re: Het filter

Re: Het filter

Orgineel geplaatst door CraZ
Ik hoor vaak dat het vooral om het filter van de MS20 gaat.

Vandaar: http://www.frostwave.com/index.html

De resonator is een 99,9% kopie van het MS20 filter. Alleen dan splinter nieuw, blauw en voor zo'n 500 piek bij je thuis bezorgd.

Ik dacht, dat dit bakkie toch wel bekend was bij de heren :o

Frostwave Analog Effects

Frostwave Analog Effects

Jup.. dat wist ik. Vandaar ook mijn post.

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

... was ik eens aan het rondkijken en zag ik deze draad. Ik stond versteld dat ze nog in gulden (of iets dergelijks dat er zeer op lijkt) praten. Dus ben ik eens gaan wiki'en:

De gulden was vanaf de middeleeuwen tot januari 2002, een Nederlandse munteenheid en wettig betaalmiddel. Op 1 januari 2002 werd de munt vervangen door de munteenheid van de EU, de euro. De waarde van de gulden was ongeveer 0,45378 euro.

Het muntgeld (dubbeltjes, kwartjes, vijfjes, etc.) verloor op 1 januari 2007 alle waarde. Na de invoering van de Euro kon het oude muntgeld worden ingeleverd bij de banken, gedurende een periode van 5 jaar. Papiergeld in guldens blijft nog tot 1 januari 2032 inwisselbaar bij De Nederlandsche Bank.

Blijkt dus een munteenheid te zijn.
Voor 300 van deze dingen kon je een MS10 kopen, hadden ze toen geweten wat wij wisten, hadden ze (de nog steeds actieve forumleden uit deze thread) er zo wel honderd gekocht.

Gagarin

Ja maar dat is met alles. Als ik 15 jaar geleden geweten had wat de huizen nu kosten had ik een hele straat gekocht of een heel huizenblok..

Frostwave ff eruit?

Frostwave ff eruit?

Jup.. dat wist ik. Vandaar ook mijn post.

Dit stond op de site van Frostwave....

A MESSAGE FROM PAUL PERRY OF FROSTWAVE:
Wednesday April 18, 2008

I can’t remember how long I’ve been making Frostwave gear. At least twelve years.
And I don’t know how much of it I’ve made – but it certainly feels like a lot.

As a one-man business, I haven’t had a break during that time. And, with the exception
of a couple of minor glitches, I have managed to keep most of the Frostwave favourites
in stock all that time.

Unfortunately, a few external forces – family commitments & so on – have caught up
with me, and I haven’t been able to keep up with demand.

I don’t want to take orders when there is nothing on the shelf, so I have asked Ben who
operates the www.frostwave.com webshop to suspend operations for a couple of months,
to give me a chance to catch up.

I will still be able to answer any technical questions at pfperry@melbpc.org.au .

If you want to be notified when Frostwave is ready to take orders again, send an email to
here and I’ll let you know when I’m back in action.

Paul Perry

http://www.frostwave.com/index.html

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...
Papiergeld in guldens blijft nog tot 1 januari 2032 inwisselbaar bij De Nederlandsche Bank.[/I]
Gagarin

Is dit serieus ? ik heb nog 75 gulden liggen in papier geld (goh wat was dat toen nog veel geld) dus dat komt nu neer op een 30 euro (goh wat weinig geld :D )

Back