de mouthesizer

VlEen

Ouwe rot
Met je kunstgebit of je vullingen controllerdata versturen via een mini cameraatje:

http://www.mis.atr.co.jp/~mlyons/mouthesizer.html

(kost wel een beetje, maar dan kan je met je vingers ergens anders aan zitten)

vowels.jpg

:peukie:

wahahaha hoe ontzettend drie dagen te laat is dit... tis al 4 april heur... :)

aaaaargh wel doop bedacht btw :)

1 april is toch al geweest? Als het echt een functionerend apparaat is, dan lijkt het me verdomde moeilijk om daar een toonladdertje mee te spelen 8)

Je hebt gelijk, had ik niet gezien...eerst ff de databaas checken..sorry Hanz, weer je nieuws ingepikt...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Vl1
Je hebt gelijk, had ik niet gezien...eerst ff de databaas checken..sorry Hanz, weer je nieuws ingepikt...

Het zij U vergeven, mijn vrind! :biertje:

de mouthesizer

The mouthesizer is a new interface for musical expression (NIME) which uses a video camera to capture action of the mouth and map it to audio effects control. In this video movements of the mouth control a synthesizer patch. More information and video clips are available at:

link ]

en hier de video

weird, leuk, maar beperkt!

Attachments

• vowels.jpg
    vowels.jpg
    23,9 KB · Bekeken: 81
Bericht door een moderator:
samengevoegd

Hmm leuk idee, maar je hoort alleen de de normale cutoff freq veranderen. Het zou leuker zijn geweest als de vowels (a, e, o, u, i klanken) kon creëren aand de hand van de vorm van je mond...

edit: ik zie nu pas dat de cutoff freq in het filmpje maar een voorbeeld was en dat je ook andere parameters zou kunnen aansturen... (maar vowels lijken me toch moeilijker te controllen, gezien je meerdere parameters realtime moet veranderen om van bijvoorbeeld een "a" naar "e" te gaan)

Reeds 30 jaar geleden, op de De Tweede Langspeelplaat van het Simplisties Verbond introduceerden Koot en Bie de mondsynthesizer. de heer Nico Bronsgeest had m uitgevonden en al wat platen gelanceerd o.a. "nico bronsgeest goes classic".

"mijn oormembranen fungeren als speakeruitgangen....een soort natural stereo dus":D :halleluja

Origineel geplaatst door VanHeckis
Reeds 30 jaar geleden, op de De Tweede Langspeelplaat van het Simplisties Verbond introduceerden Koot en Bie de mondsynthesizer. de heer Nico Bronsgeest had m uitgevonden en al wat platen gelanceerd o.a. "nico bronsgeest goes classic".

HAIL to the kings of humor!!!!!

Back