Op zoek naar een niet al te groot mixertje

Bob1991

Ouwe rot
Ik ben opzoek naar een klein PA mixertje voor een paar synth's, pc enz. Aangezien ik de kanalen met de aux send's naar effectenmodules wil routen, hoeft er geen ingebouwde (crappy) fx dsp in te zitten. Ik wil er niet meer dan €150 aan uit geven, en het moet wel een beetje redelijke kwaliteit zijn, dus niet dat het na een maandje begint te kraken.

Voor €89 heb ik al een Omnitronic mixertje, LINK , maar klinken deze een beetje goed? Want het is natuurlijk erg goedkoop..

Dan is er ook nog 1tje van Samson, wel wat duurder (€149), maar met 2 aux sends per kanaal. LINK

Ik kan maar erg weinig op het internet vinden, vooral weinig van de Omnitronic, hopen weten jullie meer..

Mijn vraag is: Zijn dit een beetje degelijke apparaten om mee te beginnen, of kan ik beter voor een duurdere doorsparen? Ik weet dat het allemaal niet de beste kwaliteit is, maar je moet er wel mee kunnen werken zonder veel kwaliteitsverlies..

Laatst gewijzigd:
Die Xenyxen, zijn dat een soort verbetere UB euroracks? (Met Britisch EQ's dan)

Want ik weet niet wat de kwaliteit is van zo'n Behringer dingetje: Op dj gebied hebben ze namelijk ooit een mixer uitgebracht (djx-700) die zeer slecht was, gammel, bak die uit elkaar valt, krakende faders en ga zo maar door.. En heb liever niet dat dat straks ook bij een Behringer pa'tje gebeurd.. ;)

Is er naast de kleur en de eq's een verschil tussen de UB1204-pro en de Xenyx 1204?

ik kan niet voor jou beslissen maar een yamaha mengtafel of een mackie is wel stukken duurder

ik zou zeggen loop eens een muziekzaak binnen en vraag eens om advies...

:)

Origineel geplaatst door DJBob
Want ik weet niet wat de kwaliteit is van zo'n Behringer dingetje: Op dj gebied hebben ze namelijk ooit een mixer uitgebracht (djx-700) die zeer slecht was, gammel, bak die uit elkaar valt, krakende faders en ga zo maar door.. En heb liever niet dat dat straks ook bij een Behringer pa'tje gebeurd.. ;)

Ja, als je op een Behringer flink loopt te raggen, zoals sommige DJ's doen, dan is ie zo kapot. Gebruik je um thuis of in de studio (of zelfs live) zonder er wild mee om te gaan dan gaan ze jaren mee... Ik heb al sinds 1996 of 1998 een Behringer mixer en pas onlangs had ik een probleempje met een van de kanalen (stereokanaal deed alleen mono). En kraakjes? Nog nooit!

Die suggestie van Jedee lijkt mij zo gek nog niet, zeker met die USB interface, is dat een leuk dingetje. En het blijft een feit: als je maar 150 euro wilt uitgeven dan moet je ook wat inleveren: en bij Behringer betekent dat: NIET mee raggen!

Oke..

En die Omnitronic van €89 zal dus wel hele slechte kwaliteit zijn, nog slechter dan de Behringers? :D

Alleen de naam al : Omnitronic... heerlijk... doet me aan mijn eerste mixer denken, de Turbo 2000!

Die omnitronic ziet eruit als een behringer 1202... voorspelt m.i. weinig goeds... Voor 150 euro krijg je weinig kwaliteit vrees ik, of je moet 2e hands gaan kijken.

Misschien een 2e hands Soundcraft Spirit? Okay, ze zijn wat groter, maar ze zijn voor live wel ideaal... Lange (10 cm) faders, 3 aux, mutes en pfl's (pfl hebben die kleine donders meestal niet, erg onhandig!), 4 bands eq...
Ik weet niet wat andermans ervaringen zijn, maar die van mij (een F1) gaat al weer een jaar of 7 mee naar iedere optreden en vertoont geen technische problemen. Natuurlijk kan dat per mixer verschillen, maar ik zou persoonlijk niet twijfelen om een 2e hands Spirit te kopen. Al helemaal niet als 'ie alleen in de studio heeft gestaan.

Trouwens, je hebt het over een paar synths, pc, enz... Zonder de enzovoorts is dat toch al 4 kanalen. Hoeveel kanalen wil je eigenlijk?

Laatst gewijzigd:
Soundcraft Spirit mixers zijn inderdaad aan te raden.
overzichtelijk, stevig... gewoon goede mixers.

als mijn behringer het begeeft dan ga ik voor een spirit:)

Ik zou persoonlijk ook naar een tweedehands Soundcraft op zoek gaan.

Een tweedehands Mackie 1202 VLZ Pro is misschien ook een idee, die zou je denk ik met een beetje geluk ook wel voor 150- op de kop kunnen tikken. Heb je alleen geen faders en slechts 4 preamps.

Ik heb een Yamaha MG 12/4 staan die vervangen wordt door een grotere mixer.
Er zitten geen effects in, 12 kanalen en is zeer solide gebouwd. Heeft verder altijd bij mij thuis gestaan, voor 160 euro gaat ie weg.
Als je geinteresseerd bent laat het even weten via deze topic...

Ik haak even in, gezien ik ook nog een niet te duur maar toch degelijk mixertje zoek.

Vraag: wat is het verschil tussen britisch eq en normale eq?

Dj Bob: ik zie in je gearlist de Audiophile 2496.. Die heb ik ook, althans voorlopig nog, want als je er een mixer, je midi-keyboard en b.v. een of meerdere synths op aan wilt sluiten, heb je dan geen andere geluidskaart nodig? :)

Origineel geplaatst door 1pauluzz1

Dj Bob: ik zie in je gearlist de Audiophile 2496.. Die heb ik ook, althans voorlopig nog, want als je er een mixer, je midi-keyboard en b.v. een of meerdere synths op aan wilt sluiten, heb je dan geen andere geluidskaart nodig? :)

Ligt er maar net aan wat je wil. Als je 4 synths bijv op je mixer aansluit en een 2496 heb, komt het allemaal op het zelfde kanaal binnen, en kan je dus bijv geen vst FX per kanaal doen. Daarvoor heb je dan weer een geluidskaart nodig met meerdere inputs.

Op dit moment zie ik toch nog even af van een mixertje, aangezien het nog niet nodig is met 1 synth, want ik degene waar ik wat over aant opzoeken was koop ik toch niet..

<Flauwe mode>
Verschil Britisch EQ en normale?
De British EQ is in Engeland gemaakt, en de ander in China? :geslaagd: :D
</Flauwe mode>

Origineel geplaatst door elektrovolt
Soundcraft Spirit mixers zijn inderdaad aan te raden.
overzichtelijk, stevig... gewoon goede mixers.

als mijn behringer het begeeft dan ga ik voor een spirit:)
2e hands folio sx is onder de 250 vaak te vinden

Origineel geplaatst door DJBob
Ligt er maar net aan wat je wil. Als je 4 synths bijv op je mixer aansluit en een 2496 heb, komt het allemaal op het zelfde kanaal binnen, en kan je dus bijv geen vst FX per kanaal doen. Daarvoor heb je dan weer een geluidskaart nodig met meerdere inputs.

Op dit moment zie ik toch nog even af van een mixertje, aangezien het nog niet nodig is met 1 synth, want ik degene waar ik wat over aant opzoeken was koop ik toch niet..

<Flauwe mode>
Verschil Britisch EQ en normale?
De British EQ is in Engeland gemaakt, en de ander in China? :geslaagd: :D
</Flauwe mode>

Hehe.. okey dan, bedankt voor je reactie :)

Kleintje

Kleintje

Ik heb net deze Tapco Mix 260 FX (gemaakt door Mackie) als kleine extra mixer gekocht bij Thomann:

http://www.thomann.de/thoiw7_mackie_by_tapco_mix_260_fx_prodinfo.html

8 mono en 2 stereo kanalen en simpele ingebouwde fx.

Zelf gebruik ik al een tijd een Mackie 1604 VLZ Pro tot grote tevredenheid, maar wilde voor 'mobiele' projectjes een kleintje erbij hebben. Heb daarvoor ook al een Yamaha MG16FX. Die laatste is trouwens een flink stuk duurder dan de Tapco maar ik kan helemaal geen kwaliteitsverschil bespeuren. Verbazingwekkend toch wel voor deze prijs (ik heb € 179 betaald.) De ingebouwde fx stellen niet heel veel voor, paar aardige galmpjes en eenvoudige delays maar daar had ik ook weinig van verwacht, en dat is in de Yamaha hetzelfde verhaal.

Tapco heeft trouwens een kleine reeks kleine mixertjes op de markt gebracht. Aanrader. Erg leuk spul!

Laatst gewijzigd:
ik zou wel graag een 4 of 6 kanaals mixertje met 4 individuele mono bussen erbij willen hebben..
volgens mij bestaan deze alleen niet of wel?

Re: Kleintje

Re: Kleintje

Origineel geplaatst door grandaddy
Ik heb net deze Tapco Mix 260 FX (gemaakt door Mackie) als kleine extra mixer gekocht bij Thomann:

http://www.thomann.de/thoiw7_mackie_by_tapco_mix_260_fx_prodinfo.html

8 mono en 2 stereo kanalen en simpele ingebouwde fx.

Zelf gebruik ik al een tijd een Mackie 1604 VLZ Pro tot grote tevredenheid, maar wilde voor 'mobiele' projectjes een kleintje erbij hebben. Heb daarvoor ook al een Yamaha MG16FX. Die laatste is trouwens een flink stuk duurder dan de Tapco maar ik kan helemaal geen kwaliteitsverschil bespeuren. Verbazingwekkend toch wel voor deze prijs (ik heb € 179 betaald.) De ingebouwde fx stellen niet heel veel voor, paar aardige galmpjes en eenvoudige delays maar daar had ik ook weinig van verwacht, en dat is in de Yamaha hetzelfde verhaal.

Tapco heeft trouwens een kleine reeks kleine mixertjes op de markt gebracht. Aanrader. Erg leuk spul!

Kan bovenstaand bericht niet meer editten maar er zit een stomme fout in: deze mixer heeft 4 mono en 4 stereo kanalen, (dat is dus iets heel anders dan 8 mono en 2 stereo :stupid :stupid)

zo zoek ik een mixer, minimaal 8 kanaals, met op ieder kanaal en direct out.
ennige sugesties ;)

Back