Blinde test VST/Hardware !

Origineel geplaatst door Arv
HA! Wanneer kunnen Dione en ik onze prijs in ontvangst nemen?

:D

Bacardi graag....en omdat ik de snelste was wordt dat een 3 liter fles Bacardi Black...:)

Alsjeblieft! :D

Bacardi-Black.jpg

dank u...

maar serieus : ik denk dat zo'n test moeilijk te doen is zonder op kritiek te stuiten...d'r zit ook een groot verschil in ff wat geluidjes laten horen en het daadwerkelijk gebruiken van geluiden in de mix,hoe ze reageren op modulaties,hoe de filters klinken enz.....als je die eerste geluiden in een track had zitten was het veel moeilijker geweest...helemaal als je eq,compressie en fx gaat gebruiken...

Bedankt Division voor de test. Ik vind het een leuke manier om met de klanken om te gaan.
Ik vind al dat gezeur, dat het niet kan enzo, gezeur. Zo zie je maar weer, als mensen zichzelf te serieus nemen is er weinig lol te beleven.

Wie gaat de volgende test organiseren?:koffie:

ik had t dus ook goed, allemaal software....
had alleen beter mn mond kunnen houden welke softsynths, want ik zat er kompleet naast :o:

wel flauw trouwens zo'n test uitvoeren en er dan geen hardware tussen zetten ..... :engel:

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

wel flauw trouwens zo'n test uitvoeren en er dan geen hardware tussen zetten ..... :engel:

als ie zelf hardware had gehad,had ie zelf al duidelijk het verschil kunnen horen en had ie nooit meer deze test geplaatst...:D

Origineel geplaatst door dione
als ie zelf hardware had gehad,had ie zelf al duidelijk het verschil kunnen horen en had ie nooit meer deze test geplaatst...:D

Mijn virus TI komt eraan :D
Maar ik blijf erbij dat je met een goede VST echt superieure geluiden kan maken die zelfs niet aan een Virus oid moeten onderdoen, het gaat er om wie aan de knoppen zit ;)

Origineel geplaatst door MOON
Bedankt Division voor de test. Ik vind het een leuke manier om met de klanken om te gaan.
Ik vind al dat gezeur, dat het niet kan enzo, gezeur. Zo zie je maar weer, als mensen zichzelf te serieus nemen is er weinig lol te beleven.

Wie gaat de volgende test organiseren?:koffie:

Dank je, ik ben ook benieuwd wie ook wel eens wat wil organiseren, altijd leuk :D

Als je dit geen goede test vindt, omdat de geluiden niet hetzelfde zijn.... dan ben je wel een oude zeikerd zeg.

Als je van mening bent dat er een verschil in klank is tussen een vsti en een hw synth (va), maar je hoort het in een willekeurige song niet....Dan is dat precies hetzelfde als met deze test: want in een song staat er toch ook nooit bij of ze vsti's of va's gebruikt hadden?! In een song hebben ze ook nooit een vsti- en een va vergelijking erbij, daar is het gewoon een stuk ingespeeld melodie

Dus ik snap al die commotie niet... Als je het niet kan horen dan is er geen verschil in klank:smeris:

Test was wel leuk, maar ik vind dat er dan wel een hardware bak tussen gegooid zou moeten worden, om te kijken of er verschil zou zijn :D

Origineel geplaatst door Division
Maar iedereen spreek elkaar een beetje tegen? Ik wou gewoon initiatief nemen met een vriend en laten zien dat de karakteristieken echt wel niet hoeven te onderdoen aan VA

Hoe kan ik nu op basis van deze test bepalen of ding A onderdoet voor ding B. Ik heb alleen A gehoord :D

Ik vraag me tevens af of de nood voor bewijs dat vst's net zo goed kunnen klinken als VA'er heden ten dage nog wel is :gaap:

Maar verder wel een aardig initiatief :biertje:

Origineel geplaatst door mc_kwok
Hoe kan ik nu op basis van deze test bepalen of ding A onderdoet voor ding B. Ik heb alleen A gehoord :D

Ik vraag me tevens af of de nood voor bewijs dat vst's net zo goed kunnen klinken als VA'er heden ten dage nog wel is :gaap:

Nou je kon zo wel zien dat een hoop mensen software als HW bestempelden, in zekere mate telt het dus wel :D Maar het is niet echt een serieuze test, gewoon eens leuk om te doen en misschien zijn er wel mensen die er toch iets aan hebben? :)

Ik vind het trouwens niet erg dat mensen beginnen "zeuren" over de geloofwaardigheid van de test, integendeel: ik ben er blij mee dat mensen opbouwende kritiek geven! Dommer zal ik er niet van worden, en omdat ik niet de enige ben die deze feedback leest zijn er dus sowieso mensen die er wat aan hebben! :)

Iedereen bedankt voor zijn of haar bijdrage! En indien je de test nog wil doen en niet voorbij de lijn hebt gelezen, ga je gang! :D

Tjah ik vind dan weer dat de topictitel deze test ook meteen overbodig maakt.

De topictitel doet insinueren dat er hardware en software is gebruikt in de test en dit beinvloed meteen de testresultaten. Je gaat namelijk zoeken naar een hardware synth die het meeste lijkt op at je hoort. Aangezien veel softsynths gemodelleerd worden aan de hand van populaire hardware synths is het ook helemaal niet vreemd dat er veel hardware synths worden genoemd door forumleden.

Het resultaat is een test met een uitslag die je eigenlijk van tevoren al kon vaststellen. En het resultaat is ook een test die helemaal niets zegt over de verhouding tussen software en hardware synths.

Wat de test wel zegt is dat het menselijk brein redelijk makkelijk te beinvloeden is zolang je het bij aanvang van een dergelijk test de juiste informatie verschaft.

Just my 2 eurocents.......

Als het maar klinkt, hard of soft lekker belangrijk...................

Origineel geplaatst door Septic

AMEN!

:halleluja :halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door Septic

Nja, dat bedoel ik dus. Ik denk / hoop dat de opinie is van het gros van het (actieve) forum. Daarom vraag ik me af waarom het nog nodig is een test uit te voeren die de kwaliteit van VSTs moet aantonen :)

Origineel geplaatst door Acidfever
Tjah ik vind dan weer dat de topictitel deze test ook meteen overbodig maakt.

De topictitel doet insinueren dat er hardware en software is gebruikt in de test en dit beinvloed meteen de testresultaten. Je gaat namelijk zoeken naar een hardware synth die het meeste lijkt op at je hoort. Aangezien veel softsynths gemodelleerd worden aan de hand van populaire hardware synths is het ook helemaal niet vreemd dat er veel hardware synths worden genoemd door forumleden.

Het resultaat is een test met een uitslag die je eigenlijk van tevoren al kon vaststellen. En het resultaat is ook een test die helemaal niets zegt over de verhouding tussen software en hardware synths.

Wat de test wel zegt is dat het menselijk brein redelijk makkelijk te beinvloeden is zolang je het bij aanvang van een dergelijk test de juiste informatie verschaft.

Just my 2 eurocents.......

is een beetje placebo-effect

Back