digitaal of analoog ?

Gezien de vraagstelling zal het wel digitaal zijn }:|
Maar het klinkt analoog. Ik hoor een variatie in de snelheid van de "beating" van wat lijkt op 2 oscillatoren waarvan de onderlinge verhouding iets verloopt, al verloopt dit in een sprongetje en niet vloeiend, dus daarom gok ik nu maar op digitaal.

Ik zal mezelf wel belachelijk maken hiermee ;{

Analoog of een minimax ofzo ;)

Origineel geplaatst door wouw
Gezien de vraagstelling zal het wel digitaal zijn }:|
Maar het klinkt analoog. Ik hoor een variatie in de snelheid van de "beating" van wat lijkt op 2 oscillatoren waarvan de onderlinge verhouding iets verloopt, al verloopt dit in een sprongetje en niet vloeiend, dus daarom gok ik nu maar op digitaal.

Ik zal mezelf wel belachelijk maken hiermee ;{
Mijn gevoel zegt ook digitaal. Maar ik zou er niet mijn leven op durven zetten :)

Wat valt er dit keer te verdienen? :P

Ik denk digitaal, ik zou niet precies kunnen zeggen waarom, het is slechts een gevoel. Maar ik durf er wel het leven van m'n buurman op te zetten :D

een *.wav is altijd digitaal..............:P

Hmm ik heb maar enkele X in mijn leven naar iets echt analoog opgenomen kunnen luisteren, maar dat klonk toch net even anders als dit. Daarom zet ik mijn zinnen op digitaal.

Leuke test wel trouwens :D

ik hoor geen tikje, geen extra oscillator, geen verloop, ik kijk niet naar een wav editor, ik luister gewoon.
digitaal.

Fragment 1 klinkt goed vol, zou misschien wel analoog kunnen zijn, of in ieder geval de laatste generatie digitaal.
Het 2e fragment klinkt platter waardoor ik een associatie heb met de vorige generatie digitaal.

Leuk dit! Hier eentje van mij, zelfde vraag: Digitaal of analoog?

Attachments

• analoof of digitaal3.wav
    984,4 KB · Bekeken: 116
Erg grappig dit idd :)

Ik neem mijn woorden terug : beide analoog.

Die van Alphatronic is wel de digitale versie denk ik :)

(Maar ik zal je eerlijk zeggen: ik zit te cheaten hier, want ik heb de echte en de plugin voor me en zelfs dan vind ik het nog lastig!)

Wat maakt het eigenlijk uit, als het maar goed klinkt. En als er maar een hoop druk- en draaiknoppen opzitten en geen menu's :D
En als je de aan-schakelaar aanzet dat je meteen kunt beginnen, dat het ding niet vastloopt etc etc

Trouwens, valt de uitslag dit jaar nog te verwachten ?

Origineel geplaatst door wouw

Trouwens, valt de uitslag dit jaar nog te verwachten ?

Ja.

De eerste file is van de Clavia G2 dus digitaal.
Ik heb wel alle moeite gedaan om het zo analoog mogelijk te laten klinken. Het is een Diy filter met distortion tussen alle filterpolen en in de feedback loop enz.

De tweede file is van de Roland System 100 dus analoog.

P.s. Ik kan de 3e file hier niet downloaden. Dat ga ik zo even bij iemand anders proberen en vanavond een gok wagen.

Re: digitaal of analoog ?

Origineel geplaatst door Patat Met
Effe een makkelijke test.
Ipv digitaal vs digitaal een digitaal vs analoog testje.

Is deze file digitaal of analoog gemaakt?

Zo te zien digitaal

Origineel geplaatst door Patat Met
Ja.

De eerste file is van de Clavia G2 dus digitaal.
Ik heb wel alle moeite gedaan om het zo analoog mogelijk te laten klinken. Het is een Diy filter met distortion tussen alle filterpolen en in de feedback loop enz.

De tweede file is van de Roland System 100 dus analoog.

P.s. Ik kan de 3e file hier niet downloaden. Dat ga ik zo even bij iemand anders proberen en vanavond een gok wagen.
Tering dan lijkt ie toch verdomd veel op de MS20 die ik hier heb staan!
Zal ik eens stukje posten?

Back