Ethereal
Instant Fuck-up
Origineel geplaatst door gremlin23
Op Mac misschien. PC drivers zijn optimaal![]()
Ook geen driverproblemen hier...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Op Mac misschien. PC drivers zijn optimaal![]()
-De effecten van de 01x zijn helemaal niet zo verkeerd. Ze hebben veel gemeen met de SPX2000 unit van Yamaha en dat zegt wel wat. De reverbs zijn dik in orde en ik vind ze mooier en fijner klinken dan de reverbs op een Powercore kaart!
De andere effecten zijn ook zeer ok!![]()
)Origineel geplaatst door technomauriesje
How about de Tascam FW 1884, die zit kwa specs en prijsklasse ondertussen ook ernstig in de de buurt van de 01x en Projectmix. Iemand ervaring met deze bak?
Verschillen (of juist overeenkomsten) die ik zo al weet op te noemen:
- Uitbreiding mogelijk via ADAT
- 4 mic pre-amps
- Minder visuele feedback (geen dot-matrix schermpjes)
- ASIO driver ()
- 4x midi in/uit
- 100 mm faders
Ik heb 1 keer foley effecten opgenomen via de FW, dat klonk goed, maarja ik kan het nergens mee vergelijken.
Groeten, Maurice

Origineel geplaatst door Grooveron
(ik luister wel met een monitor set van 3500 Euro)

Origineel geplaatst door jaccis
Gooveron thanx !!
Voor mij is de kogel nu helemaal door de kerk ( ben inmiddels gaan luisteren voor de 2de keer )
Bedankt voor je toch wel uitgebreidde test !
Hoe komt het eigelijk dat je ze allebei hebt kunnen testen in je studio ??
Werk je toevallig in een muziekzaak ?![]()
Mooie vergelijking maar het zegt uiteindelijk niet zo veel
Stel dat de Projectmix inderdaad wat scherper en helderder klinkt, dan is dat nog geen reden om te zeggen dat de aanschaf van het ene apparaat een betere keus is dan het andere (dit zegt Grooveron niet, maar ik maak het even duidelijk).
Het verschil is uiteindelijk heel klein en dus zal het gebruik van de 01x of de Projectmix er niet voor zorgen dat je muziek beter gaat klinken. Dat doe je allemaal zelf.
De 01x biedt echter veel en veel meer mogelijkheden voor een gelijkwaardige prijs:
EQ op elke channel.
Dynamics (compressie, limiting, ducking) op elke channel.
2 Goed klinkende Send FX.
EXTRA bussen voor externe FX Units.
mLan!
De 01x is gewoon een volledige op zichzelf staande mixer en daarnaast is het ook nog een mega vette controller !
Hiermee vergeleken is de M-Audio Projectmix eigenlijk een firewire-geluidskaart in een groot plastic omhulsel (voor controller functies).
Ik ben zelf uitermate tevreden met de 01x. De geluidskwaliteit vind ik top. Ik ben echter niet in de gelegenheid om dit apparaat zei aan zei met een projectmix te vergelijken. Wie weet, misschien zou ik toch de 01x beter vinden klinken. Misschien ook niet.
Als er voor mij sprake is van een geluidsverschil dan is dat tussen de pre-amps van mijn Yamaha i88x en die van de 01x en ik weet wel zeker dat de i88x preamps (1&2) beter klinken dan de projectmix.
Uitendelijk vind ik maar een ding echt mooier en cooler aan de Projectmix en dat is de doos waarin het apparaat wordt verkocht!!
![]()