Bars & Pipes vs Octamed

DJefke

Ingeburgerd
Ik heb gisteren mijn Amiga CDTV aan mijn synths gekoppeld omdat ik die zou willen gebruiken als sequencer. Nu zit ik met de vraag welke soft ik het beste draai? Tussen de berg floppies die ik bij mijn Amigas heb gekregen zat (naast protracker en andere zooi) MED v2.13. Maar dat werkte niet echt vlot. Op de MIDI-in neemt maar om de paar seconden een noot aan, wat niet echt lekker werkt dus ;) Als ik een bestaande track afspeel over de MIDI, dan speelt die een tijdje lekker door, maar dan houdt de MIDI er af en toe mee op.

Dat moet dus beter kunnen vind ik, dus heb ik wat vraagjes:
- Zit ik gewoon met een brakke versie en moet ik de laatste versie zoeken van Octamed?
- Gebruik ik beter Bars & Pipes? Wat zijn de grote verschillen? (jaja, Octamed is ook een tracker, dus enkel verschillen op MIDI-gebied natuurlijk :P).
- Wat zijn eigenlijk de systeem-eisen voor die software? Trekt mijn simpel CDTV'tje dit wel? Uiteindelijk is het maar een simpele A500 met CDrom en MIDI in een stijlvol zwart kastje.

Re: Bars & Pipes vs Octamed

Origineel geplaatst door DJefke
Ik heb gisteren mijn Amiga CDTV aan mijn synths gekoppeld omdat ik die zou willen gebruiken als sequencer. Nu zit ik met de vraag welke soft ik het beste draai? Tussen de berg floppies die ik bij mijn Amigas heb gekregen zat (naast protracker en andere zooi) MED v2.13. Maar dat werkte niet echt vlot. Op de MIDI-in neemt maar om de paar seconden een noot aan, wat niet echt lekker werkt dus ;) Als ik een bestaande track afspeel over de MIDI, dan speelt die een tijdje lekker door, maar dan houdt de MIDI er af en toe mee op.

Dat moet dus beter kunnen vind ik, dus heb ik wat vraagjes:
- Zit ik gewoon met een brakke versie en moet ik de laatste versie zoeken van Octamed?
- Gebruik ik beter Bars & Pipes? Wat zijn de grote verschillen? (jaja, Octamed is ook een tracker, dus enkel verschillen op MIDI-gebied natuurlijk :P).
- Wat zijn eigenlijk de systeem-eisen voor die software? Trekt mijn simpel CDTV'tje dit wel? Uiteindelijk is het maar een simpele A500 met CDrom en MIDI in een stijlvol zwart kastje.

Octamed op een A500 weet ik niet, Octamed Pro niet want daar moet je volgens mij Kickstart 3.0 voor hebben.
Bars and pipes is een automatische begelieidings software dacht ik me zo te herinneren. Protracker en Med moet zeker werken

Octamed / Med / Fasttracker of zelfs Protracker lijkt me makkelijk om zelf iets mee te maken. (ik heb er zelf ook jaren mee gewerkt met octamed)

En ik vermoed dat je midipoorten gaar zijn, laat er eens een techneut naar kijken of het soldeer nog goed zit. Waarschijnlijk zijn er in de loop der jaren vele dingen aangehangen waardie ie een beetje gaar zijn, vermoed ik...

Re: Re: Bars & Pipes vs Octamed

Origineel geplaatst door Septic
En ik vermoed dat je midipoorten gaar zijn, laat er eens een techneut naar kijken of het soldeer nog goed zit. Waarschijnlijk zijn er in de loop der jaren vele dingen aangehangen waardie ie een beetje gaar zijn, vermoed ik... [/B]
Bij slecht contact zou het wegvallen van de midi veel chaotischer zijn en zeker niet voorspelbaar, wat nu wel het geval is.

Octamed op een A500 weet ik niet, Octamed Pro niet want daar moet je volgens mij Kickstart 3.0 voor hebben

OctaMED Pro V5 doet het in ieder geval nog op een A500 met Kickstart 2 (zojuist getest). Ik denk dat de OctaMED SoundStudio's het niet meer doen.

Bars and pipes is een automatische begelieidings software dacht ik me zo te herinneren.

Staat me ook bij dat 't niks was. Ik heb hier nog wel een coverdisk waar 't op staat geloof ik.

OctaMED is trouwens altijd erg slecht geweest met midi-in opnemen. Midi-out zou echter retestrak moeten zijn. Maar versie 2.x, da's wel erg oud (relatief gezien dan natuurlijk -- alle versies zijn inmiddels oud).

Ok, dan zal ik v5 maar eens opsnorren. Die floppy zat ook nog tussne de voorraad, maar die was blijkbaar gaar.

Ja die bedoelde ik ook sorry, Octamed Soundstudio V1.0 draaide ik op de A1200

Kan je trouwens gratis downloaded tegenwoordig, google maar effe.

Best is Octamed v4.00 te gebruiken op een 68000 (of CDTV)
deze heeft een eigen gfx interface,
al de volgende versies hebben een GUI interface die trager is.

Bars&Pipes is een Midi / Multimedia Sequencer,
en nog steeds revolutionair vind 'k!

Ik gebruik een combinatie van B&P, SoundStudio en m'n SynthCtrtl Plugin
die via arexx en nsm werkt.

Octamed of SoundStudio heeft kwa midi out één van de strakste op amiga gebied,
BnP is een ramp zonder de taskpri te veranderen,
maar eenmaal dit gepatcht gaat het wel.
Een atari STE is wel het strakste dat ik al ben tegengekomen..

Kwa midi in kun je bij B&P zelfs 16 of meer kanalen tegelijk recorden,
maar daar moet je wel best een 68060 amiga voor hebben.

Op een CDTV is B&P wel te traag,
voornamel'k ivm de gfx update.
en met 1MB zit je ook wel erg krap denk 'k.

Op m'n A1200/020/8MB draait B&P wel,
maar verwacht geen supersnelle screen updates.

... dus best is een tracker zoals Med v4.00 te gebruiken voor je CDTV denk 'k
Deze heeft kwa midi alles zoals bij de laatste Med-SoundStudio
maar met eigen GFX (en zonder Arexx dacht 'k)

StephenM

Back