anti ruis spray

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

fuse

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Een maat van me vertelde dat ik anti ruis spray op m'n contacten moest sprayen om zo van de ruis af te zijn. Weet iemand die waar te koop toevallig?

als je contact spray gaat gebruiken zou ik dat nog is goed overwegen... is vaak het begin van het einde...
het gaat meestal van kwaad tot erger, je kunt beter wat alcohol gebruiken om contcaten mee schoonte maken

Origineel geplaatst door da goose
als je contact spray gaat gebruiken zou ik dat nog is goed overwegen... is vaak het begin van het einde...
het gaat meestal van kwaad tot erger, je kunt beter wat alcohol gebruiken om contcaten mee schoonte maken

Maar het werkt zooooo goed!:)
Alleen heb ik idd ook wel eens gehoord dat als je er eenmaal aan begint het na een tijd alleen maar erger wordt...

Origineel geplaatst door Origin X

Maar het werkt zooooo goed!:)
Alleen heb ik idd ook wel eens gehoord dat als je er eenmaal aan begint het na een tijd alleen maar erger wordt...

dat is wat ik bedoel inderdaad.
het is een tijdelijke oplossing

Contact schoonmaken met alcohol (+96%) lijkt mij niet verkeert.

Gebruik beslist geen alcohol met een te laag %tage. Wanneer het zuiver alcohol betreft is het deel dat geen alcohol is, water. Dus als je alcohol met een te laag %tage gebruikt zal je je contactpunten gaan kortsluiten.

Waar koop je alcohol van 96%? Bij de laboratorium groothandel. Of iemand die het destileren van alcohol als hobby heeft (drankstoken).

Greetz,

Yawgmoth

water is pas stroomgeleidend als er zouten in opgelost zijn

Origineel geplaatst door glennplumber
96% alcohol .... kan je toch gewoon bij de apotheek kopen.

Of de drogist. :)

Alcohol is inderdaad beter om te gebruiken, maar je haalt hiermee ook de smering van de schuif/slider weg, waardoor ie minder soepel beweegt. Er schijnen speciale smeermiddeltjes te bestaan voor schuiven en pots, alleen zou ik even niet weten welke dat zijn.

ligt eraan welke contact spray je gebruik, je heb geloof ik verschillende soorten. zo heb je geloof ik ook contact spray die ontzettend vet is, helaas maak deze niet de klank van je synth vetter ;) maar je kan je best voorstellen dat je die troep niet op je spullen wil hebben

Als je contact spray hebt gebruikt, moet je daarna spoelen met contactwash (dat goedje neutraliseert de contact spray), vervolgens moet je dan nog even een lubrispray gebruiken.

3 busjes dus, 8 euro per bus is 24 euro.....

En Anti ruisspray....LOL

Contact spray is vochtig en trekt daarom ook een hele hoop stof aan. je kan idd 't beste alcohol gebruiken. Maar daarmee haal je de ruis niet weg volgens mij, maar krakende faders kan je zo wel kraakvrij maken.

btw. zijn d'r hier ook mensen die krakende potmeters op hun Sherman hebben/gehad?
Zoja, kan je daar makkelijk bij om schoon te maken?

contact reiniger

contact reiniger

Bij de MediaMarkt heb ik contact-reiniger rekocht. Dat is een soort pen met daarin borstels, die je af kunt knippen als ze vuil worden. Ik heb er verschillende spullen kraakvrij mee gekregen.

Grappig, was bedoeld als slechte grap. Toch een hoop zinnige reacties opgeleverd.

Bedankt! :)

Als bij mij kabels rot gaan doen pak ik altijd een paar nieuwe. Ik heb nl. een voorraadje van die zooi. (patch,lange kabels en midi kabels) Moet er niet aan denken om niet verder te kunnen als je nou net lekker bezig bent en je hebt last van een rotte kabel. Gebeurt altijd als de winkels net dicht zijn.
En goedkope kabels koop ik ook niet, ook niet het allerduurste trouwens. Zou zonde zijn om je goede apparatuur aan meukkabels te hangen. Dan maar wat meer dokken en je daar niet meer druk over hoeven te maken. :)

Ik heb eens contact spray gebruikt voor de Penny & Giles faders op een mengtafel van anderhalve ton...het bleek toen een tijdelijke oplossing. je bleef het elke maand doen en bij zo'n apparaat is dat niet zo makkelijk. Wij besloten toen alle faders te vervangen.

Ik ben ook voor de alcohol oplossing, met een zeer hoog alcohol gehalte, meer dan 96 % inderdaad.

[vieze man mode]
Lekker die alcohol.
Ff lekker snuive.
Lekker ja.
Mmmm.... snif snif.
Lekker.
Snif snif...... lekker.
Hehehehehe..... lekker.
[/vieze man mode]

Is wel duur spul, gewoon bij de apotheek te halen. Niet te zuipen natuurlijk. (is vet giftig)

als je vet te hoog verwarmd komt er een giftige rook vrij
(wit kleurig)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back