GEM Equinox thread

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik heb hem nog nooit gehoord....

Op papier ziet het er fascnierend en exotisch uit....en voor de prijzen waar ze tegenwoordig voor gaan......ik zoek al een tijdje een rompler die mijn studio waardig is :D misschien is het de GEM EQUINOX?

Is het wat?

Iemand sound snippets van dat ding?

Hoe zijn de choir sounds? (Een rompler staat of valt uiteraard met de CHOIR SOUNDS!)

ik heb hem een tijdje gehad. Qua sound deed ie mij wel een beetje denken aan de Roland JV1080, heel clean en hi-fi geluid. Ik vond het best een aardige synth, vergelijkbaar met wat de concurrentie op dat moment uitbracht. De drawbar sectie vond ik erg goed, lekker intuïtief, de groovebox functies heb ik nooit serieus gebruikt. Voor de prijs waar je ze tegenwoordig voorbij ziet komen (2ehands) is het een koopje! :okdan:
Let trouwens goed op dat de zijpanelen niet los zitten. Da's nogal een zwak punt bij de gem equinox en s-serie.

en ja, de choirs klinken heel aardig :D

Minpunt vond ik dat ie live niet echt door de mix snijdt, het geluid laat zich gauw op de achtergrond drukken (en dan hebben wij nog een heeeel bescheiden gitarist, tenminste in vergelijking met de 'standaard' gitarist ;))

Is dit niet zo'n typische synth die bij heel veel nederlandstalige produkties gebruikt is?

Origineel geplaatst door smackos
Wat zijn "groovebox" functies?

Nou, op de equinox kan je patterns programmeren die je onder afzonderlijke toetsen kunt zetten. Beetje vergelijkbaar met de rps-functie op de roland xp workstations.

@ Smackos:

Ik heb de Equinox een klein jaar gehad. Ik vind het een mooie synth. Die Groove patterns zijn wel handig, zeker als je ze MIDI gaat bewerken in je PC/Mac.

De sounds zijn goed te noemen al zijn sommige stereo-samples duidelijk hoorbaar naar mono geconverteerd.

Een echt grote + zijn:
- de filters (5 typen met overtuigend resonantie)
- de effecten (3x en van zeer goede kwaliteit).
- 2000 geheugenplaatsen en de rest kan op flop.

Minpunten zijn:
- het besturingssysteem kan niet altijd goed overweg met MIDI (reden voor verkoop)
- te klein display.

Hij is best goed gebouwd. Je kunt er 32mb RAM in kwijt en een harde schijf van 2gb. De GEM leest Akai S1000, Ensoniq en Roland sample waar.

Ik heb tijden in mijn bandje gebruik gemaakt van de Equinox 88 toetsen. GEM is vooral bekend door het hoge Franz Bauer gehalte. Toch zijn er leuke dingen mee te doen. De reden dat ik er zoveel plezier van heb gehad, is dat de sounds voor live gebruik zo goed aan te passen zijn - destijds hadden Yamaha, Korg en Roland niet die flexibiliteit.

Luister maar eens naar de sounds op deze opnamen. Het blijven opnames gemaakt in de demo sfeer, op de brakke zondagochtend van de mengtafel ;)

Narcotic
UIteraard de synth partij. Wel een zelfgemaakte sound

Stiekem gedanst Pads = Equinox, alleen solo geluid van 1:52 komt uit de WK8 (maar is evengoed uit de Equinox te halen).

Kingston town Lead ook zelfgemaakt.

Hou me vast Gelayerde piano van de equinox. Het laag is wat wegvallen ben ik bang, er zit wel genoeg druk ondeirn in de pads.

Enjoy :engel: Trouwens, bovenstaande mag misschien als sluipreclame worden gezien (;)), ware het niet dat ik er niet meer bij zit (maar de demo's staan nog wel online).

Hoi Smackos,

ik heb er ook een, en die staat nog te koop ook.
Er zijn inmiddels een tweetal min of meer geïnteresseerden. Eentje via marktplaats, en eentje van 'ons' forum.
Mochten beide personen besluiten om hem niet te kopen, dan mag hij wat mij betreft best wel een weekje of zo uit logeren bij jou.
Kan je hem wat uitproberen.
Mocht je hem interessant genoeg vinden, neem je hem over.
En anders komt hij weer terug naar zijn baasje.
Dit uiteraard alleen indien de Equinox lief en netjes behandeld en verzorgd wordt.

Peter

Back