hip hop beat met glas

jakaan

Gedeactiveerd account
Ik zat op een dag lekker binnen met een glas opelsap naar old skool hip hop te luisteren. (goede combinatie )
Uit verveling ging ik een betje tegen mijn glas tikken, klonk wel leuk bij de hip hop.
Daarna ging ik met een natte vinger over de rant van het glas, toen kon ik het glas horen zingen.
Ik vond dit wel vet, dus heb ik het met cool edit pro opgnomen en gesamplet, en met FL studio een beat van gemaakt.
De beat is slecht dat weet maar luister gewoon even naar de sample die is echt mooi.

http://rapidshare.de/files/18741001/beat.mp3.html

tja, dat klinkt idd als een gesampled glas :) Vind het verder niet zo heel bijzonder hoor. Wel leuk als effectje te gebruiken denk ik (of om een lead te dubbelen, te gebruiken in de bridge, etc), maar te weinig om een track aan op te hangen.

Ja idd, maar het is wel leuk om op deze manier (natuurkundig) samples te maken.
Cker omdat ik pas 16 ben.:)

Ik kan m niet downloaden, zal wel aan mij liggen.

Dat je 16 bent maakt niet uit, ik vind je idee in ieder geval tof en het laat zien dat je creatief bent. Dat ga je ook nodig hebben als je doorgaat met muziek maken. :okdan:

niet dat het echt veel boeit maar je heb al een paar de nadruik gelegd op je leeftijd. Ik krijg een beetje een idee als of we 16 jarigen als zwaksocialen moet beschouwen, maar dat terzijde.

sample is idd lekker vol, maar valt voor de rest weinig over te zeggen.

ja, grappig dingetje... alleen wat saai

waar ik eigenlijk meer benieuwd naar ben is wat een 16-jarige onder old school hiphop verstaat? :)

Old skool hip hop noem ik.

Public enemy (ben naar het concert geweest)
Run DMC
T la rock
terminator X
scholly-d
Mantronix
LL cool J (in de jaren 89 tm 92)
En nog veeel meer van die shit.

Ik vind oude muziek altijd beter dan de commerciële rot muziek van tegenwordig.

gr Jakaan

EPMD, Boogie Down Productions, Ultra Magnetic Mc's.......

Je hebt qua hiphop iig wel smaak... je had ook veel van die kansloze top40 rap op kunnen noemen van tegenwoordig..

?

?

die lui zijn grotendeels ook loaded.....dus.:gaap:

In Amsterdam is Ali-B nu al "No school"

Wat neemt de criminaliteit daar toe. Afgelopen week 2 kansarme jongeren op een scooter die eventjes in een drukke straat een raam inrammen en binnen 2 tellen een navigatie systeem jatten uit een net geparkeerde NUON auto. Sorry moest het even kwijt. Mijn moeder is er net komen wonen en miste ook al 2 ramen.
Signalement.
leeftijd 16 tot 18jr
getint
blauwe scooter
zwarte sweater met capuchon

Origineel geplaatst door jakaan
Cker omdat ik pas 16 ben.:)

Zeg, hoor jij niet al op bed te liggen ? :smeris:

Ik deed dat soort dingen al toen ik vier was, terwijl mijn cassettebandje met sesamstraat liedjes door de speakers pompte.

Ja maar ik denk dat de meeste jongens/meisjes van mijn leeftijd niks anders doen dan de hele dag tv kijken msnen blowen enz.

Origineel geplaatst door De Bezige Bij
Ik deed dat soort dingen al toen ik vier was, terwijl mijn cassettebandje met sesamstraat liedjes door de speakers pompte.

wauw! toen je vier was al!?
dan ben je ondertussen vast en zeker de nieuwe beethoven!!!

Origineel geplaatst door chielos
wauw! toen je vier was al!?
dan ben je ondertussen vast en zeker de nieuwe beethoven!!!

In 1991 bestond er nog geen hiphop

hehehehe ik hoor hem wel .. die beat is wack ja maar dat had je zelf ook al door .. nu nog een dikke beat er onder .. das iig stap 1 zou ik zeggen ..

en je kan niet jong genoeg beginnen met muziek ! :okdan:
en alleen in het weekend blowen he !

Back