Welke analoge sequencer moet ik nemen?

Kijk ook eens naar de A-155/154 plus extra's van Doepfer. Deze heeft voor het geld wat je uitgeeft aan de RS-200 plus extra's meer mogelijkheden. Dit is dan ook de reden dat ik voor de Doepfer sequencers heb gekozen. In mijn sequencer kast zitten: 2x A-155, A-154, A-160/161, A-165, 2x A-150, A-171, A-180 en RS-170.
Ipv de A-171 cv slewlimiter wil ik de A-162 trigger delay, want ik gebruik de A-171 meestal daarvoor. Andere opties zijn de A-152 Aderessed S&H/Switch en de A-166 logic modules.

Maar de RS-200 is ook erg goed natuurlijk, het is maar wat je wilt.

Bedankt voor alle tips! :okdan:

Ik kreeg gisteren bericht van Noisebug:

The Milton sequencer is on its way, we expect it to be ready to sell until after this fall

Nu weet ik niet of ik daar op ga zitten wachten, want ik verwacht niet dat ik hem dan voor het einde van het jaar heb. Vooral niet gezien de Plan B reputatie. Misschien dat ik hem maar gewoon bestel, dan kan ik over 2 jaar als ik hem eindelijk heb altijd nog mijn andere seq wegdoen :peukie:

Ik denk dat ik dan voor de rs200 ga. Met de extra modules lijkt me dat de beste optie. De Q960 moet ik ook combineren met extra modules en dat wordt al snel weer een dikke kast erbij. Als ie niet zo de moeite waard is bespaar ik liever de ruimte.

Doepfer vind ik niet interessant, voornamelijk door de bouwkwaliteit. Ook vind ik hun spul gewoon oerlelijk :r. Heb eerder een aantal doepfer bakken gehad (regelwerk, ms202), en ben er nooit blij mee geweest. Dan geef ik graag wat meer geld uit voor kwaliteit.

Cheers

Bedankt voor alle tips! :okdan:

Ik kreeg gisteren bericht van Noisebug:

Nu weet ik niet of ik daar op ga zitten wachten, want ik verwacht niet dat ik hem dan voor het einde van het jaar heb. Vooral niet gezien de Plan B reputatie. Misschien dat ik hem maar gewoon bestel, dan kan ik over 2 jaar als ik hem eindelijk heb altijd nog mijn andere seq wegdoen :peukie:

Ik denk dat ik dan voor de rs200 ga. Met de extra modules lijkt me dat de beste optie. De Q960 moet ik ook combineren met extra modules en dat wordt al snel weer een dikke kast erbij. Als ie niet zo de moeite waard is bespaar ik liever de ruimte.

Doepfer vind ik niet interessant, voornamelijk door de bouwkwaliteit. Ook vind ik hun spul gewoon oerlelijk :r. Heb eerder een aantal doepfer bakken gehad (regelwerk, ms202), en ben er nooit blij mee geweest. Dan geef ik graag wat meer geld uit voor kwaliteit.

Cheers

Toevallig een link naar de juiste site voor meer info over de Milton aub?
Is het een nieuwe complete if weer een DIY knuteslpakket die eraan komt?

:okdan:
Ik kan je ook heel zeer de Analague Systems scale programmer aanraden.
Dat is eigenlijk 1 van mijn favoriete modules voor bizare sequences.

Ik zit na lang zoeken ook de AS RS200 te overwegen maar MP wat bedoel je met die scale programmer... ik zit de AS site af te struinen (veel te gekke modules overigens) maar ik weet niet welke je bedoeld

Of bedoel je daar gewoon de sequencer zelf mee....

Ah ja...

Ik zat eigenlijk te denken aan de gewone quantiser erbij, maar die scale generator lijkt me idd erg interessant

Hoe is AS met leveren eigenlijk, moet je maanden wachten of is het met een aantal weken binnen.

man,man,man..

das een ramp!

men 2 oude sexquencers vind ik nog 1 van de betere ooit gemaakt

attachment.php

maar ik vind men kleintjes ook wel goed:

attachment.php
Wat zijn dat voor grote bakken?

Heb net effe naar wat files van de Klee geluisterd en dat algoritmisch componeren heeft wel wat.

Ga toch maar eens de A-152 aanschaffen. Past alleen niet meer in m'n sequencer kast, maar goed ik wilde toch al een 3e A-155 en dan moet er maar een extra sequencer kast bij.

welke analoge step sequencer

welke analoge step sequencer

ik zoek een step sequencer die in iedergeval cv en midi heeft, via deze sequencer wil ik dus ook een analoge cv bak via midi kunnen bespelen (als dat kan)

Het moet een 2x 16 steps sequencer zijn en moet o.a. twee Moogs aan kunnen sturen 10volt

ik heb al gekeken naar oberkorn van analog solutions die lijkt wel ok echter zoek ik nog iets anders, heeft iemand suggesties?

Mja, heel erg veel keuze voor MIDI én CV heb je niet; Doepfer MAQ 16/3 en MFB Step-64, even uit m'n hoofd.
Oh ja, wat misschien een grappige (freaky) optie is, is de Flame Echometer. Maar da's niet op basis van specs die ik zeker weet, het is op het oog nogal een onduidelijk bakje (maar wel leuk, lijkt me).

Sequenced die doepfer nou analoog, of is de sequence digitaal? Ben al een poos opzoek naar een analoge sequencer. En de cyclodon is niet meer te krijgen.

ik zoek een step sequencer die in iedergeval cv en midi heeft, via deze sequencer wil ik dus ook een analoge cv bak via midi kunnen bespelen (als dat kan)

Het moet een 2x 16 steps sequencer zijn en moet o.a. twee Moogs aan kunnen sturen 10volt

ik heb al gekeken naar oberkorn van analog solutions die lijkt wel ok echter zoek ik nog iets anders, heeft iemand suggesties?

yoooh ...gozerttt
wordt lastig denkik
de regelwerk doet niet meer dan + volt trigger
wel een sequencer inside = leuk ..oja x 8 ook nog

heb jij nioet nodig
ik denk dat een kenton pro 2000 wel ok is heeft ook 6x [8 kan ook ? ]
aux uit ,...kan dus div signalen uit geven aan " je M:luv:G prodigy ,z " filter cv in ,nou wordt t spannend ...ja tog !

iig is een sequencer voor cv gate ...standalone ...= wat ander verhaal,
de maq los eraan koppelen is de beste oplossing
die is voor 1 synth dus , drie rijen met knoppen sturen via midi uit [want de maq is een midi / cv gate coverter ] wel weer 5 + volt trigger ,
dat midi out signaal [ toon hoogte / not-on-off] gaat weer je kenton in
die t weer convert naar ..je dual signaal !

snappie ty nog

asje wouw / boemtsjak mailt vraag je de upgrade van + 5 volt signaal
naar 10 volt signaal moog trigger *D
das een simple transistor schakelingetje ...x 2 in de moog te monteren ...
ziet niemand,..kost je een tientje ofwat

en dan twee keer een maq
er is geen beter sequencer voort geld
rest is duuuur
bv p3 colin frasier [ new model ] 1400 schritmacher = ook erg duur
allemaal stand alone midisequencer x8 track ...
nog geen dedicated cv signaal omvrming...

:doei:kzou dat schemaatje doen ,...en een maq16/3 scoruh
leo vragen die weet r altyd weleen tje =):bekdicht:
sc6 khebje moog knoppie gevonden nog !!!! :yamaha::halleluja

Hey Ron-d,

hahaha thanks voor je info, die Moogs zijn echt top, gek dat ie niet sneller verkocht is. Ik heb mijjn techneut al gesproken ik maak een niewe kast van eikenhout en laat hem compleet modificeren met vele extra's. Kan een paar maanden duren maar dan heb ik ook wat bijzonders :luv:

Ik zat te denken aan het inbouwen van een sequencer in de kast zelf, maar misschien dat ik dat toch niet ga doen. de mods wil ik egenlijk niet in de frontplates boren maar direct eronder in het hout x2 natuurlijk :{ blauwe leds etcetera nog meer :{:{

top dat je dat knopje hebt gevonden ik pb je nog ff

kent iemand die oberkorn van analog soluitions toevallig? misschien jij Ron-d, hij ziet er goed uit kwa specs ook 10 volt.

Back