Poly Evolver vs Mono Evolver

Resonance

Turn up the reso!
Zit nog steeds met een dilemma...

De mono en de poly evolver staan nu al een tijd op mn verlanglijst...

Tijdje terug heb ik op musicstore een mono evolver besteld maar nooit antwoord gekregen niet netjes trouwens, maar ik ga ervan uit dat ze niet op voorraad waren op dat moment..

ondertussen is mn budget weer wat groter geworden dus wat dat betreft misschien ook maar beter dat ik geen antwoord terug kreeg.. Want nu heb ik nog weer eens de kans om de poly evolver rack te overwegen..

qua prijs verhouding is de mono eigenlijk best wel duur .. als je voor iets meer als dubbel de prijs de kracht van 4 heb..
Of de rack is erg goedkoop tis maar hoe je t bekijkt.. alleen heb ik sterk mn twijfels of ik die kracht wel ga gebruiken .. ik layer bijna nooit patches nu is de mono evolver wel weer iets heel anders dan ik gewend ben dus misschien zal ik juist bij deze synth wel willen layeren ..

ff uitproberen is er iig niet bij ..

dus ik hoop eigenlijk dat er hier wat bezitters van een mono of poly de knoop voor me door kunnen hakken met goede argumenten en t liefsts geluids fragmenten

wat trouwens veel mensen niet weten.. de Mono klinkt gewoon stereo en niet mono...

Mono of Poly?

Ik heb zelf de rackversie gehad.

En als ik je goed begrijp zit je te twijfelen tussen de desktop mono en rack poly.
Ik gebruikte de kracht van de poly niet en dacht daarom, ach ik koop ooit wel weer een monodesktop

Het nadeel van een rack is dat je maar 2 knopjes hebt, ookal werkt editen heel simpel je zult toch de editor veel
gebruiken. Een ander ding is de rackversie ook maar twee audio in door het filter kan halen dus niet 4x! Een voordeel is dat
er wel ook nog een audiomix in funkties is wat weer handig is om andere gear zonder kleuring in te mixen.

Een voordeel van de desktopversie is dat jer iets meer knoppen hebt en zo live meer kunt draaien.

Persoonlijk lijkt de monokeys & polyrack mij een vette combo!

Succes

Origineel geplaatst door pal
Persoonlijk lijkt de monokeys & polyrack mij een vette combo!

dat zou ik ook denken. kan je met de mono beginnen met heerlijke interface en als je stemmen mist een rek erbij kopen.

of je scoort NU die mono evolver desktop van Conso voor 375. kan je morgen of overmorgen al proberen en ervaren hoe die evolver eigenlijk is.

Had net een bod gedaan van 350,- maar ik gun hem wel iemand anders hoor, heb zelf geen haast ;-)
Denk dat je die dingen altijd wel vrij snel weer verkocht krijgt voor dezelfde prijs

ik vin dat blauwe zogenaamde mono ding zo ongeloofeloos vet
eg nie normaal meer
hij puilt bijna uit
zoveel zit erin.
ik ben dr echt heel blij mee; maar ik moet zeggen dat t de honger eigenlijk alleen maar groter maakt; ik zit nu nog meer te flirten met die poly-keys

;)

Origineel geplaatst door markaugust
ik ben dr echt heel blij mee; maar ik moet zeggen dat t de honger eigenlijk alleen maar groter maakt; ik zit nu nog meer te flirten met die poly-keys

;)

Precies, daar ben ik ook een beetje bang voor :D
maar goed, ik heb nog zoveel dingen op mn verlanglijstje staan dat ik niet snel een mono en een poly samen zal kopen..
en een poly keys al helemaal niet..

zou je misschien wat geluids fragmentjes willen posten? ik vindt die mp3tjes op de dave smith site weinig aan ..
ben erg benieuwd naar de distortion en de feedback ..

heb trouwens conso een PB gestuurd maar die reageert niet.. sowieso voor 70 euro meer heb je een nieuwe + 3 jaar garantie ... dus of 375 wel zo'n goeie deal is?

Koop gewoon de mono desktop versie, vind je het niks dan verkoop je hem weer. Vind je het tegek dan koop je er gewoon toch een rack bij, kun je die meteen aansturen met je desktop versie en heb je 5 stemmen ;-)

Ik heb wel wat geluidjes voor je. Waarschijnlijk wil je 't nog wel ruiger hebben dan dit, maar 't is beter dan nix he?

http://planetunknown.goddeloos.nl/temp/evolver01.mp3
eenvoudige melodie, die lief begint, maar in 't tweede deel behoorlijk op z'n donder krijgt. Alleen een beetje reverb toegevoegd uit m'n lexicon

http://planetunknown.goddeloos.nl/temp/evolverdemo.mp3
arpeggio waar vooral de feedback loops op subtiele wijze 't laag behoorlijk open trekt. De vaute ritmes komen uit de RM1x, verder is 't één evolverpatch, zonder effecten of zo.

Origineel geplaatst door Hanz
Tja, simpel eigenlijk: wil je akkoorden spelen of niet.

hier had ik dus helemaal niet aan gedacht... dom van me .. mono synth kan natuurlijk geen akkoorden spelen..
maar ik denk dat ik m vooral voor leads en vage geluidjes ga gebruiken ..

verder zou ik wel graag eerst de mono willen kopen en daarna de poly als de mono bevalt ..
maar ik moet ook nog monitors kopen en ik wil nog zo graag een TB ..
dus dat kan voorlopig nog lang niet uit .. dus t is echt de mono of de poly rack ..
de reden dat ik verkocht ben aan de evolver is omdat ik eens een stukje hoorde wat dione had gepost..

een klein stukje intro met een zalige hardcore sound wat puur uit de evolver kwam .. hij heeft zelf een poly rack maar t geluid was gemaakt met 1 stem.. dus als ik zulke sounds ook uit de mono kan halen ben ik denk ik sterk tevreden..
de geluiden die hanz gepost had en die wel meerdere stemmen gebruiken vond ik ook erg mooi alleen zou ik zelf niet snel zulke geluiden gaan gebruiken.. wel wil ik ook graag vage psy geluiden maken en wat ik zo gehoord heb denk ik dat dit ook prima moet lukken met 1 stem?

en bedankt voor de geluidsfragmentjes proto :)

meer geluidjes zijn welkom en t liefst met 1 stem zodat ik een goed idee krijg wat je met de mono kan

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Precies, daar ben ik ook een beetje bang voor :D
maar goed, ik heb nog zoveel dingen op mn verlanglijstje staan dat ik niet snel een mono en een poly samen zal kopen..
en een poly keys al helemaal niet..

zou je misschien wat geluids fragmentjes willen posten? ik vindt die mp3tjes op de dave smith site weinig aan ..
ben erg benieuwd naar de distortion en de feedback ..

heb trouwens conso een PB gestuurd maar die reageert niet.. sowieso voor 70 euro meer heb je een nieuwe + 3 jaar garantie ... dus of 375 wel zo'n goeie deal is?

Conso heeft je vanmorgen vroeg al een e-mail gestuurd. Misschien moet je je postbus eerst even checken. Je pb hier op het forum werkte niet vanochtend. :okdan: En wanneer je € 75 voor een nagenoeg nieuwe exemplaar niet genoeg verschil vindt laat je'm gewoon lekker staan hier. Voor mij geen enkel probleem verder.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

Nee, eigenlijk is 300,- meer dan zat voor een tweedehans. :duivels:

Origineel geplaatst door conso
Conso heeft je vanmorgen vroeg al een e-mail gestuurd. Misschien moet je je postbus eerst even checken. Je pb hier op het forum werkte niet vanochtend. :okdan: En wanneer je € 75 voor een nagenoeg nieuwe exemplaar niet genoeg verschil vindt laat je'm gewoon lekker staan hier. Voor mij geen enkel probleem verder.

ah ik zie t nu :)

sorry de email waarmee ik 4 jaar geleden synthforum mee geregistreerd heb gebruik ik niet zoveel ..
zal gelijk ff terug mailen :biertje:

Nee, eigenlijk is 300,- meer dan zat voor een tweedehans. :duivels:

Wat goed dat jij dan gisteren binnen een paar minuten na plaatsing ondanks de 'vaste prijs' vermelding meteen toch € 350 bood... Leermoment: je bent dus eigenlijk te goed voor deze wereld. :okdan:

Nu nog eentje vinden die nóg beter is. :mega:

Wat goed dat jij dan gisteren binnen een paar minuten na plaatsing ondanks de 'vaste prijs' vermelding meteen toch € 350 bood... Leermoment: je bent dus eigenlijk te goed voor deze wereld. :okdan:

Nu nog eentje vinden die nóg beter is. :mega:

Dit was (ook) jolig bedoeld Pal !

Maar een mede-forumlid gaf me zojuist de hint (:okdan: ) dat het misschien niet zo zou overkomen. Ik wijt het maar even aan de flinke koorts waarmee ik al de hele dag al gedwongen zit door de werken.

:doei:

Je moet elkaar toch een beetje kunnen pesten, zolang het maar niet haatdragend is toch, ben blij dat je hem snel en voor een goede prijs verkocht hebt. Probeer ik ook altijd ;-)

heeft ReSoNaNcE hem nou gekocht?

:koffie:

Y

Y

Ja, vind ik ook hoor. Maar goed, wanneer je niet fit bent valt het er wel eens een beetje anders dan bedoeld uit.

Uhm.... ReSoNaNcE, heb jij'm gekocht (vraagt pal ?) :eureka:

Je moet elkaar toch een beetje kunnen pesten, zolang het maar niet haatdragend is toch, ben blij dat je hem snel en voor een goede prijs verkocht hebt. Probeer ik ook altijd ;-)

heeft ReSoNaNcE hem nou gekocht?

:koffie:

Re: Y

Re: Y

Ja, vind ik ook hoor. Maar goed, wanneer je niet fit bent valt het er wel eens een beetje anders dan bedoeld uit.

Uhm.... ReSoNaNcE, heb jij'm gekocht (vraagt pal ?) :eureka:

als t goed is wel ja :)

Mono keys lijkt me trouwens ook wel wat, maar heb er helaas geen ruimte voor .. de mono evolver kan mooi op t plekkie staan waar mn nova heeft gestaan qua ruimte en qua kleur vullen ze elkaar prima op :W

Back