de vetste écht digitale synth?

Origineel geplaatst door Acidfever
"Wat is nou volgens julllie de allermooiste bak die nou eens wat verder gaat dan het stereotype Virtueel Analoge / Substractieve idee?"

Dat is de originele vraag....dus niet "noem de vetste VA synth die je kent" ofzo!

De allermooiste bak is zonder twijfel in mijn opinie de Waldorf MicroWave XT. Niet normaal wat je daarmee kunt...

Maar wat ik ook een mooie digitale synth vind is de Emu XL1 module, en de andere modules van Emu in dit genre. Deze modules gaan qua filters veel verder dan de Virtueel Analoge synthesizers.

@bvdb.
Maar wat ik ook een mooie digitale synth vind is de Emu XL1 module, en de andere modules van Emu in dit genre. Deze modules gaan qua filters veel verder dan de Virtueel Analoge synthesizers.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Helemaal mee eens.
Voor het geld krijg je toch een aardige verzameling goede kwaliteit sounds in huis.
Ik heb de proteus 2000 en de virtuoso gehad.
Het schreeuwd wel om een editor als je er wat dieper in wilt duiken.
Je dial krijgt het anders heel zwaar,en gaat op den duur zelfs in grotere aantallen verspringen.
Opzich nog geen probleem.kwestie van de dial open maken,de getande krans schoonmaken en het contact veertje opnieuw afstellen.

Ik kan natuurlijk wel gaan vertellen hoe fantastisch de virtuoso wel niet klinkt enz enz.
Maar heel dit forum staat al ramvol met dit soort uitspraken.
En eigenlijk heb je er als lezer geen ene reet aan zonder een demo,spec enz.

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die af en toe maar op goed geluk op een advertentie af gaat.zonder ook maar iets van die ene bak gehoord te hebben.
Met name de wat oudere inpopulaire synths,exp-boards,drum bakken,modules,efx,mengpanelen,samplers,recorders,sequencers,patchers is vaak barweinig over te vinden.zelfs bij synth search en vintage synth explorer mis ik een hoop.

In dat opzicht zou het mischien best mooi zijn als er een aparte afdeling gemaakt zou worden,die iedereen dan aan kan vullen.
Klik op het merk/model en zie:Spec,commentaar,foto's enz.Eventueel als het mogelijk is een demotje.
Dit zou een heleboel threads schelen.

Maar waarschijnlijk is het te mooi om waar te zijn.zucht....
Dit zou een giga bibliotheek betekenen.

Origineel geplaatst door Ramirez
Je dial krijgt het anders heel zwaar,en gaat op den duur zelfs in grotere aantallen verspringen.
Opzich nog geen probleem.kwestie van de dial open maken,de getande krans schoonmaken en het contact veertje opnieuw afstellen.

Dit van de dial is inderdaad het grootste minpunt van de modules. Precies zoals je het omschrijft gaan ze in grotere aantallen verspringen op den duur. Ik wou dat ik dat dan zelf kon repareren, maar dat is totaal niet voor mij weggelegd. Wat ik doe is de 4 draaiknoppen, naast de volumeknop, in deep edit-mode zetten. Op die manier gebruik ik de grote dial om van het ene menu naar het volgende menu te springen met 1 click, en vervolgens die 4 draaiknoppen te gebruiken om in een menu de boel te editten. Op deze manier gebruik ik de grote dial veel minder intensief en gaat hij dus minder snel problematisch doen. En die 4 draaiknoppen naast de volumeknop zijn stabiel genoeg om een lange tijd mee te gaan.

Origineel geplaatst door Ramirez
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die af en toe maar op goed geluk op een advertentie af gaat.zonder ook maar iets van die ene bak gehoord te hebben.
Met name de wat oudere inpopulaire synths,exp-boards,drum bakken,modules,efx,mengpanelen,samplers,recorders,sequencers,patchers is vaak barweinig over te vinden.zelfs bij synth search en vintage synth explorer mis ik een hoop.

In dat opzicht zou het mischien best mooi zijn als er een aparte afdeling gemaakt zou worden,die iedereen dan aan kan vullen.
Klik op het merk/model en zie:Spec,commentaar,foto's enz.Eventueel als het mogelijk is een demotje.
Dit zou een heleboel threads schelen.

Zoiets als de synthsite Sonicstate doet? Wel handig, maar bij sommige apparaten daar zijn er zoveel reviews, commentaar, van gebruikers dat het gewoon demotiverend werkt om alle reviews helemaal door te nemen. En de specificaties van apparaten zijn altijd wel te vinden op het net, net als foto's.

Origineel geplaatst door BvdB
Zoiets als de synthsite Sonicstate doet? Wel handig, maar bij sommige apparaten daar zijn er zoveel reviews, commentaar, van gebruikers dat het gewoon demotiverend werkt om alle reviews helemaal door te nemen. En de specificaties van apparaten zijn altijd wel te vinden op het net, net als foto's.

Bovendien heb ik vaak grote twijfels bij de objectiviteit van dergelijke reviews.

Die reviews ben ik ook nooit zo happig op.
Tips zou mischien beter zijn.

Het zou meer uit een oogpunt zijn om apparaten aan het daglicht te brengen waarvan je niet eens wist dat ze bestonden.
Het is natuurlijk lastig zoeken naar iets waarvan je het bestaan niet eens kent.

Zeker als je opzoek bent naar bijvoorbeeld exp boards.
Ik ken namelijk geen enkele site die van alle merken alle boarden toont,laat staan een demotje erbij.

Het zou in iedergeval een mooie aanvulling zijn op dit forum.

@bvdb.
Zoiets als de synthsite Sonicstate doet?
------------------------------------------------------------------

Zoiets,maar dan beter.
Een roland a50 of a70 is daar al niet te vinden.En zo zijn er nog veel meer.

Ik dwaal een beetje van het onderwerp digitale synths af.
:confused:

Back to basic

Origineel geplaatst door anoniempje
dat moet de rozzbox wel zijn

rozzbox_display.jpg

rozzbox_anschluss.jpg

rozzbox_env.jpg

erg makkelijk en overzichtelijk te programeren maar toch een van de completere interfaces

kwerd in een keer weer in de rozz manie gesmeten toen ik dit plaatje zag is dit model een diegoedkope,...zeg maar ik keek ff op zn site en zag ondertussen app. van 840.- eu
das weer wat ander
welke isnou welke :okdan:
lijkt me nog steeds een ok app. ipv een stom mono synthje aka minimoog

ohhhhh kbedoel sh / cs5 / teisco 60f

De Nord Modular Keys.

de oscar mag toch niet ontbreken, 1 van de eerste digitale synths en vind nog maar eens een vettere ;)

Attachments

• osc.jpg
    osc.jpg
    56,8 KB · Bekeken: 122
moog oscar? :) vind hem er wel stoer uit zien zo in ieder geval!

... dat was de eerste prototype... obv van een Moog the Source :)

Back