de vetste écht digitale synth?

Hanz

Anonieme Analogist
Weer es wat anders dan analoog, analoger, analoogst... ;)
Wat is nou volgens julllie de allermooiste bak die nou eens wat verder gaat dan het stereotype Virtueel Analoge / Substractieve idee?

Ik heb zelf een aantal favorieten:
1) De Kawai K5000, dè additieve synth... klinkt geweldig en ook 'n plaatje om te zien...
Wat ontzettend jammer dat Kawai is opgehouden met synthesizers bouwen, ik vind dit echt een hoogtepunt in de recente synth-geschiedenis.

K5000w_b.jpg

2) De Waldorf Microwave familie... wel substractief, maar dankzij de wavetable synthese en uitgebreide modulatiematrix in staat tot vernieuwende sounds. De versie I met z'n vette analoge filter en rauwe sounds tot en met de XT met z'n geweldige user interface... endless rotaries...

microwave-XT-black.jpg

3) De Yamaha FS1r; het toppunt van FM synthese met 8 operators en formant synthese mogelijkheden.
Een geweldenaar in 1U rackspace.
Ongelofelijk dat Yamaha niet verder is gegaan met deze technologie...

FS1R350.jpg

4) De Yamaha VL-1; misschien technisch ingehaald (alhoewel?), maar als muziekinstrument nog altijd een van de meest dynamisch bespeelbare toetsen solo instrumenten die je zult vinden.
Physical Modelling biedt mogelijkheden van eeuwenoude akoestische instrumenten tot de gekste theoretische mogelijkheden die je maar kan bedenken.
Een opvallende bak met z'n notenhouten look... de minimoog voor de jaren 90?

vl1.jpg

Welke horen er volgens jullie nog meer bij het lijstje?

Laatst gewijzigd:
v-synth

v-synth

Denk dat de V-synth echt een van de dikste digitale synths is op dit moment, alleen een rare multitimraliteit en menustructuur. Vandaar dat die weg moest helaas. Had namelijk de key versie. Rack versie had beter gefunktioneerd bij mij.

Attachments

• v-synth-xt_diagonal.jpg
    v-synth-xt_diagonal.jpg
    19,7 KB · Bekeken: 128
Re: de vetste écht digitale synth?

Origineel geplaatst door Hanz
Weer es wat anders dan analoog, analoger, analoogst... ;)
Wat is nou volgens julllie de allermooiste bak die nou eens wat verder gaat dan het stereotype Virtueel Analoge / Substractieve idee?

3) De Yamaha FS1r; het toppunt van FM synthese met 8 operators en formant synthese mogelijkheden.

Maar ik denk niet dat er een grotere programming hell bestaat dan de FS1r, ookal heb ik 'm niet gehad ! zo extreem veel mogelijkheden met zo weinig knoppen!

De nord mod G2 natuurlijk!!!!! (ennatuurlijk een beetje de fs1r)

Neuron

meer meer

Attachments

• this thread is worthless without pics.gif
    this thread is worthless without pics.gif
    41,6 KB · Bekeken: 128
Nou niet echt moedersmooiste ,maar qua verkoop aantallen denk ik dat de jv-1080 toch ook wel in het rijtje thuis hoort.
En dat je mag spreken van een mijlpaal.

Wanneer het over uiterlijk gaat, gaat mijn voorkeur naar de digitale synthjes die er een beetje nostalgisch zien.
Ms-2000-b bijvoorbeeld.
Maar die grote zwarte monsters zoals korg T1 , xp-80 ,A90 vind ik ook geen straf.

Qua geluid zweer ik bij mijn 01w/fd.
Heerlijke pads,en de 01w kaart serrie vind ik ook erg goed.
Mijn pasgekochte wavestation sluit hier dan ook perfect bij aan.
Nou kan ik tenminste supercombi,s maken.

Hier nog zo'n digitale held.

:halleluja

Attachments

• roland jd800.jpg
    roland jd800.jpg
    22,3 KB · Bekeken: 130
Dan nomineer ik nog eventjes mijn Korg Z1;)

Synclavier ll is the first truly portable digital system to offer limitless programmable control. Lighter than a Mini-Moog, its keyboard unit tucks under one arm. Its computer is so compact, it fits into an Anvil case less than 20 inches square. Yet Synclavier ll offers more programmable and real time control than any other synthesizer in the world.

Attachments

• synclavierii.gif
    synclavierii.gif
    36,2 KB · Bekeken: 129
kurzweil kurzweil kurzweil

en dan in mijn persoonlijke ervaring de k2000
ik heb m gewoon verkocht omdat ie teveel kon... t duizelde me echt veels te veel al die mogelijkheden...

ik ben nou eenmaal van de vele knoppen... en dat was nou t enige wat ie niet had.

rvooh@ Meer meer

U vraagt wij....

Attachments

• supernova.jpg
    supernova.jpg
    41,6 KB · Bekeken: 130
Ik heb nu de Virus TI...qua mogelijkheden ongetwijfeld top op dit moment....maar qua klank blijf ik toch zeggen : Novation Nova of Supernova...maar dat zijn VA's...

Verder : de Nord G2 doet z'n best,maar is naar mijn mening een overschatte synth,vooral qua sound (en het gebruiksgemak is ook niet echt om over naar huis te schrijven)...

Als je kijkt naar welke digitale synth de grootste stempel op de hedendaagse muziek heeft gedrukt ben ik toch bang dat het de Roland JV-1080 is...niet normaal hoeveel presetjes daaruit gebruikt zijn/worden....

Digitaal genoeg?

Sound-wise, the DX-1 is like a fatter DX-7. It too features FM synthesis. That means that although the DX-1 is a digital synthesizer, its sounds are unique and fresh with an analog/digital hybrid feel. Programming however, is not at all like analog synth programming. All DX series synths use FM synthesis and all are rather difficult to program or, at least, difficult to understand what to program. Fortunately the advanced DX-1 has display screens that show amplitude modulation, envelopes, velocity, levels and de-tuning parameters unlike previous DX synths so you can better visualize what and how you are editing parameters.

Attachments

• dx1.jpg
    dx1.jpg
    34,3 KB · Bekeken: 138
Origineel geplaatst door Ramirez
Digitaal genoeg?

Sound-wise, the DX-1 is like a fatter DX-7. It too features FM synthesis. That means that although the DX-1 is a digital synthesizer, its sounds are unique and fresh with an analog/digital hybrid feel. Programming however, is not at all like analog synth programming. All DX series synths use FM synthesis and all are rather difficult to program or, at least, difficult to understand what to program. Fortunately the advanced DX-1 has display screens that show amplitude modulation, envelopes, velocity, levels and de-tuning parameters unlike previous DX synths so you can better visualize what and how you are editing parameters.

toen ik dit zag dacht ik gelijk: Ah leuk om mn dx200 mee te vervangen(dx200 klinkt nogal crap). Helaas ligt deze niet in de prijsklasse van de andere dxen, damn tussen de 7 en de 9000 dollar wordt er voor dit ding gedokt8D

dat moet de rozzbox wel zijn

rozzbox_display.jpg

rozzbox_anschluss.jpg

rozzbox_env.jpg

erg makkelijk en overzichtelijk te programeren maar toch een van de completere interfaces

voor mij is er toch maar eentje hoor..... :{ :{ (over mijlpaal gesproken !!)

fairlightcmi1.gif

Back