Prophet64 Cartridge released

Voor de retromannen (en vrouwen) onder ons:

Prophet64 is a suite of very user friendly music applications for the Commodore 64 platform.
Designed to hook up to modern MIDI equipment with either DIN-sync or third party MIDI interfaces, it makes your old computer become a highly useful music tool.

The software is distributed on a hardware cartridge that plugs right into the back of your C64.
No disk or tape loading, just plug and play!

The Cartridge contains the whole suite of applications.

With an array of music software that mimics modern and classic sequencing devices through versatile user interfaces, Prophet64 opens the door for everyone who wishes to explore the world of the legendary audio circuit (the "SID") in the Commodore computers.

Instead of collecting dust in the closet, you can put your C64 at work right beside the synthesizer rig in your studio today! Add some in-fashion bleeps and blops to your latest track, an extra bass flavor, an additional lead sound or why not an 8-bar break with Rob Hubbard drums?

The possibilities are endless.

Prophet64 Site

Bassline Soundclip #1
Bassline Soundclip #2
Drummer Soundclip

(meer clips op de site zelf!)

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Hoelang duurde het voordat je hem binnen had nadat je de betaling had gedaan???

2 Juni (op de releasedate) heb ik betaald en gisteren (8 juni) lag ie op de deurmat.

Met pinksteren er tussenin een teringlangzame levering dus. :duivels:

maar het moet ook wel helemaal uit zweden komen dat verklaart wat (ik vroeg me altijd al af waar die jongens ergens zaten)
maar binnen enkele dagen dus...
ik hoop alleen dat ze de handleiding ook snel af hebben.... ik heb mijn cardridge heel vene getest..
hij doet het... alleen moet ik nog wel het een en ander om gaan bouwen... ik heb mijn potmeter vast gesoldeert op controller Y2. in de nieuwe versie is de roulerende controller denk ik vast gezet op X1 en zijn de andere 3 vrij toewijsbaar (?) ik kom er alleen nog niet achter hoe.
Maar ik had wel de indruk dat de nieuwe versie zelfs nog iets beter klinkt dan de oude.

Hmm, dit klinkt zwaar interessant.
En voor het geld hoef je het ook niet te laten.

Ben wel benieuwd: ik heb een Koala pad, een soort touch-pad die de X en Y coords naar de potmeters stuurt.
Kan je volgens mij wreed wazige effecten mee maken :D

Wil wel ff wat samples horen van de mensen hier...

Hoe zou je dit het makkelijkst met midi kunnen besturen?
Ik heb namelijk geen kennis met solderen, en zou een soort van kant-en-klare oplossing willen.

Zodra ik mijn cartridge binnen heb, post ik mijn bevindingen.

Origineel geplaatst door MicroFi
Hoe zou je dit het makkelijkst met midi kunnen besturen?
Ik heb namelijk geen kennis met solderen, en zou een soort van kant-en-klare oplossing willen.

Zodra ik mijn cartridge binnen heb, post ik mijn bevindingen.
het makkelijkst is om hem te syncen met dinsync. en dan gewoon patterns sequences zoals je met een 303 zou doen.

Ik wist niet dat dat ding een dinsync aansluiting had.
Dat betekent dat je dus een "din to midi" doosje kan kopen, en hem zo via midi aansturen?

Verder heb je niets nodig?

Dat betekent dat je dus een "din to midi" doosje kan kopen, en hem zo via midi aansturen?
De cartridge zelf heeft GEEN aansluitingen voor dit soort praktijken.
Je kan zelf een DIN-sync module maken, die je in de C64 steekt.

Ondertussen is er een MIDI module in ontwikkeling, maar die is nog niet gereed voor productie.

Origineel geplaatst door AxiMaxi
De cartridge zelf heeft GEEN aansluitingen voor dit soort praktijken.
Je kan zelf een DIN-sync module maken, die je in de C64 steekt.

Ondertussen is er een MIDI module in ontwikkeling, maar die is nog niet gereed voor productie.

Die DIN-sync module is wel, onzettend simpel. Eigenlijk is het alleen maar aansluitingsconverter. Zelf heb ik een DIN chasisdeel rechtstreeks op de poort gesoldeerd en in de C64 gemonteerd.

Ik gebruik zelf een Doepfer MSY-2 en sync hiermee 2 C=64´s.
Loopt al 2 jaar probleemloos!
Ik heb de kabels zelf gesoldeerd. Ik ben geen soldeerheld maar dit was een eenvoudig klusje!
Ik kan het aanbevelen. Alleen al om de C=64 als filter te gebruiken is erg inspirerend!

dread

Mijn cartridge is eindelijk ook aangekomen.
Ik heb hem gisteren even snel opgestart, om te kijken welke mogelijkheden de cartridge bood. Jammer genoeg kon ik niet zo op 1, 2, 3 een leuke bassline uit het apparaat toveren, maar ik heb toch al wat kunnen klungelen om een idee te krijgen. Ik heb gezocht op de website, naar een handleiding voor de verschillende apps op de cartridge, maar die zijn nog niet beschikbaar.

Iemand die dit wel al heeft, of mij een beetje op weg wil helpen?

Mijn cartridge is eindelijk ook aangekomen.
(...)
Iemand die dit wel al heeft, of mij een beetje op weg wil helpen?
Lid worden van de Yahoo group, daar worden zo nu-en-dan tips gepost.

Origineel geplaatst door AxiMaxi
En voordat mensen nou voor een dure Philip Rees MDS (MIDI <-> Sync24 convertor) naar de winkel rennen: ik kwam de Dtronics MS-06 op een Nederlandse website.

[doorhaal]Iemand hier ervaring mee?[/doorhaal]

Ah, er zijn ook al ervaringsdeskundigen op Synthforum.

Ik heb ook mijn cartridge en PCB binnen :okdan: maar nu vraag ik me af hoe ik hem precies met midi sync kan laten lopen via die Dtronics MS-06??
Want als ik het goed begrijp heb ik alleen dat kastje nodig en hoef ik verder niks te solderen :confused: om hem met midi sync te laten lopen?? oftwel de C64 heeft sync uit?????

Ik snap het gewoon ff niet meer

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
oftwel de C64 heeft sync uit?????

Doet mij deugd dat er nog steeds mensen zijn die zich inlezen op het produkt voordat ze het aanschaffen... :erm:

Neen, de C64 heeft geen sync uit.
Ja, je moet solderen.

Op pagina 14 van de manual (dat is engels voor handleiding) staat hoe je zelf een din/sync interface kan solderen voor je C64.
Ies niet moeilijk.

Hier:
http://www.prophet64.com/files/Prophet64_GettingStarted.pdf

Origineel geplaatst door Nowald
Heb hem ook binnen, nu nog een c64 scoren
Nog even ter herinnering: zorg dat je zo'n oude, bruine neemt als je die SID wilt verdubbelen.
In de nieuwe witte is 't wat krap.

Maar dat had je uiteraard al in de handleiding gelezen ;)

Back