[help]computer start traag op

Ik heb mijn gehele harde schijf geformatteerd. Windows opnieuw geinstalleerd. Ik was iets te gretig met installeren van een INTEL chipset update en VIA chipset, waardoor ik denk dat hij nu zo traag is. Wat is het probleem!! Tijdens het opstarten blijft heel lang Intel Pentium 4 in beeld staan. Dat logo. Na 1 minuut ongeveer zie ik het scherm met de standaard regeltjes bij het opstarten heel snel voorbij razen en dan start XP pas op.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Geheugen? Ik heb nu weer mijn c schijf geformatteerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Een bios update uitgevoerd, maar nog steeds zonder resultaat.
Nu geen Intel en Via update meer gedaan. Dat wordt toch geinstalleerd via XP? Of wordt dat op een chippie weggeschreven.

Wie helpt mij?
Ben al veel te lang bezig. K*t computers ook

Origineel geplaatst door trash
Die intelupdate gaat via windows.
Maar check je ram eens http://www.memtest.org/
Zou ook niet zomaar je bios gaan flashen om die rede.
, check ook wat er mee opstart met windows.
Dit handige tooltje kan je mischien ook gebruiken, http://www.lavalys.com/

Thanx. Ga het proberen.
Houd je op de hoogte

KUn je dat startscherm ook stilzetten. Het scherm wat je aan het begin ziet om welk moederboard het gaat en wat voor PCI kaarten hij leest?

Zo ja, welke toets moet ik dan indrukken?

Staat je pc niet gewoon geheugen te testen? Als je op ESC drukt, loopt ie dan gewoon door?
Das namelijk een optie in bios of uitgebreide geheugentest aan of uit te zetten.

En anders zou je een kunnen beginnen met alle losse kaarten (behalve video) uit je pc te halen en hardisk/cdrom los te koppelen. Geheugen module ff in andere bank stoppen of indien meerdere modules, even eentje verwijderen.

Gewoon een beetje testen met alles wat los kan. :eureka: (niet de processor uiteraard).

als je er echt niet meer uit gaat komen kun je eens een bios reset doen. Probleem kan niet in windows zitten als 'ie in het eerste bootscherm blijft hangen.

Hij doet het weer!! Joepie ik ben blij

Ik heb het geheugen eruit geschoven en er weer in geklikt. Wel eerst mezelf ontladen via de koelkast. De grafische kaart eruit gehaald en er weer ingestoken. Opstarten en hij schiet nu in 1 keer door. Wel maf want ik heb dus niet aan het geheugen of de grafische kaart geweest. Blijkbaar kan er dan toch iets niet lekker meer aansluiten. Warmte zet uit, maar of dat ook met computeronderdelen gebeurt lijkt me sterk. De computer is nog niet oud, dus stof kan het ook niet wezen. Ik rook niet binnen , dus dat zou het ook niet kunnen zijn. Groot raadsel, maar hij doet het weer.

Thanx allemaal voor de reakties

En of dat met computer onderdelen gebeurt. Juist met Pentium 4's daar kun je na stevig gebruik een behoorlijk ei op bakken. Gelukkig nog niet zo erg als met de laatste Apple G5's maar warm worden ze wel. Het gebeurt alleen niet zo vaak meer omdat de huidige kaarten /geheugen modules e.a. chips veel beter vastzitten, maar als ze al niet goed vast zaten is de warmtewisseling waarschijnlijk net voldoende om dat te laten gebeuren.

Origineel geplaatst door MadDonna
En of dat met computer onderdelen gebeurt. Juist met Pentium 4's daar kun je na stevig gebruik een behoorlijk ei op bakken. Gelukkig nog niet zo erg als met de laatste Apple G5's maar warm worden ze wel. Het gebeurt alleen niet zo vaak meer omdat de huidige kaarten /geheugen modules e.a. chips veel beter vastzitten, maar als ze al niet goed vast zaten is de warmtewisseling waarschijnlijk net voldoende om dat te laten gebeuren.

Ach zo! Dus het kan toch

Die Donna van de foto is anders ook hot:D

Back