De grote modular (ab)users tread

Jazeker, al sinds 1999. Hierbij wat foto's:

Attachments

• kymadesk.jpg
    kymadesk.jpg
    110,4 KB · Bekeken: 100
Mijn DSP knaagdier de Capybara320

Attachments

• capybara320.jpg
    capybara320.jpg
    94,8 KB · Bekeken: 106
En een screenshot

Attachments

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    100,4 KB · Bekeken: 95
en dit faalt niet,...?

digi modulair ...is gewoon heel goed voor stukken minder en alles midi controlled ...
wil ook wel wat zeggen - minder variabel zegmaar

erg goed voor experimentele muziek [ook goa / moderen styles dance music ]
nee in mijn electro / drum & bass weinig digi modulair ,...

*D

Het topic krijgt een iets andere wending...
MSDOS, ik was Kyma weer even vergeten, het is een fantastisch systeem, op papier. Helaas wordt dit soort systemen niet in elke muziekwinkel verkocht zodat je het eens kunt proberen. Ik was/ben aan het overwegen om al mijn synths te verkopen om er een modulair systeem voor terug te kopen, ook vanwege ruimtegebrek. Kyma heeft mischien niet de klank van een Buchla systeem (mijn voorkeur), maar heeft wel zoveel meer andere dingen die ook erg mooi zijn.
Als je ooit een keer een lezing gaat geven of een andersoortige demo dan houd ik mij aanbevolen!

Origineel geplaatst door R-ond
en dit faalt niet,...?

digi modulair ...is gewoon heel goed voor stukken minder en alles midi controlled ...
wil ook wel wat zeggen - minder variabel zegmaar

erg goed voor experimentele muziek [ook goa / moderen styles dance music ]
nee in mijn electro / drum & bass weinig digi modulair ,...

*D

Kyma is zeer stabiel, helaas niet cheap. MIDI is alleen voor de Motormix of Lemur controllers (OSC is in de planning). De Wacom werkt gewoon als stuursignaal direct in Kyma sample precies en zou je de 8 in/outs kunnen combineren met een analoge modular, zowel als stuursignaal of als klankbron het wordt geprocessed en het komt er één sample later weer uit!

Origineel geplaatst door MSDOS
Kyma is zeer stabiel, helaas niet cheap. MIDI is alleen voor de Motormix of Lemur controllers (OSC is in de planning). De Wacom werkt gewoon als stuursignaal direct in Kyma sample precies en zou je de 8 in/outs kunnen combineren met een analoge modular, zowel als stuursignaal of als klankbron het wordt geprocessed en het komt er één sample later weer uit!
Zucht, ja dat is inderdaad mooi een latency van 1 sample...

Origineel geplaatst door mikanik
Het topic krijgt een iets andere wending...
MSDOS, ik was Kyma weer even vergeten, het is een fantastisch systeem, op papier. Helaas wordt dit soort systemen niet in elke muziekwinkel verkocht zodat je het eens kunt proberen. Ik was/ben aan het overwegen om al mijn synths te verkopen om er een modulair systeem voor terug te kopen, ook vanwege ruimtegebrek. Kyma heeft mischien niet de klank van een Buchla systeem (mijn voorkeur), maar heeft wel zoveel meer andere dingen die ook erg mooi zijn.
Als je ooit een keer een lezing gaat geven of een andersoortige demo dan houd ik mij aanbevolen!

Hoewel Kyma absoluut niet bedoeld is om andere synths na te bootsen. Zou je in principe een cycle van een Buchla oscillator kunnen samplen en deze gebruiken met Modal Synthese en Cross Filtering. Hiermee krijg je wel de klankkleur van een Buchla, maar de drive en fluctuatie zul je zeker missen.

Wat ik bedoel is dat beide systemen hun beperkingen hebben waardoor er ook een eigen geluid ontstaat. Bij Kyma heb ik het gevoel dat er meer mogelijk is dan met ieder ander modulair systeem, dat is iets wat mij heel erg aanspreekt (kan tegelijk een valkuil zijn).

kyma heeft een aantal unieke features (aggregate synthesis!), is ontzettend stabiel, werkt imo erg snel en gemakkelijk, en is echt een alles in 1 synthese oplossing - maar is ook vreselijk overpriced, vooral nu cpu-kracht zo ontzettend goedkoop is. ik zou graag een kyma versie zien die draait op powercore-achtige kaarten, of wellicht op de GPU's van de nieuwere nvidia/ati kaarten..

Origineel geplaatst door mikanik
Wat ik bedoel is dat beide systemen hun beperkingen hebben waardoor er ook een eigen geluid ontstaat. Bij Kyma heb ik het gevoel dat er meer mogelijk is dan met ieder ander modulair systeem, dat is iets wat mij heel erg aanspreekt (kan tegelijk een valkuil zijn).

De enige valkuil is dat je er tijd en studie in moet steken. Doe je dit niet... dan zal Kyma niet aan jouw verwachtingen voldoen. Maar als je de motivatie hebt, dan kunnen jouw stoutste dromen wel eens realiteit worden!

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ziet er zeker mooi uit die Modcan :halleluja

Ga je hem nog volmaken? :)

jazeker ik heb net vorige week wat modules besteld

1x dual LFO
1 x Dual quantizer
1 x super Delay (tot 8 sec. delaytijd:) :) )

@Mono, jazeker zit er een frequency shifter in echt een buitenaards mooi ding
verder bestaat het systeem uit de volgende modules:
2 VCO 01B
1 dual VCO 46B
1 dual mixer 27B
1 s&h/noise/ring mod 07B
1 VC DADSR 04B
1 dual ADSR 47B
1 moog LPF 44B
1 multi filter 10B
1 VCA panner 21B
1 freq shifter 39B
1 phase shifter/timbre mod 06B
1 3x1 mixer 09B
1 multiple 48B
1 attenuator 49B
1 pulse divider/VC switch 20B
3 cases with 50B power supply

Dat is een mooi setje modules zeg!
Van de zomer doe ik mischien weer een meeting met Imipolex.
Zou koel ziijn om wat modulars bij mekaar te zien.

Nice,nice

MSDOS hoeveel kaarten heb je in je machine?

Stijn als je die delay hebt zou ik graag je mening erover willen hebben,ik zou hem ook willen,en twijfel tussen de modcan en de COTK.

Origineel geplaatst door stijn
jazeker ik heb net vorige week wat modules besteld

1x dual LFO
1 x Dual quantizer
1 x super Delay (tot 8 sec. delaytijd:) :) )

@Mono, jazeker zit er een frequency shifter in echt een buitenaards mooi ding
verder bestaat het systeem uit de volgende modules:
2 VCO 01B
1 dual VCO 46B
1 dual mixer 27B
1 s&h/noise/ring mod 07B
1 VC DADSR 04B
1 dual ADSR 47B
1 moog LPF 44B
1 multi filter 10B
1 VCA panner 21B
1 freq shifter 39B
1 phase shifter/timbre mod 06B
1 3x1 mixer 09B
1 multiple 48B
1 attenuator 49B
1 pulse divider/VC switch 20B
3 cases with 50B power supply

is modcan duurder dan .....wiard/blacet of ook die range ,...looks iig good!
en frequency shifter ,...heb keertje artikel gelzen in sos
datw as die van as ,...hebben er ook ,
was best een dure ,..800 eu ofso

wat doet t precies ,....iets ri ring mod....nee he ...?
:geslaagd:

Back