Vraag: Een goede apple emulator voor PC?

Ik heb software voor mijn MPC60 die draait op Apple. Nu heb ik geen Apple, maar wel een PC.
Kent er iemand een goede Apple emulator, waardoor ik dat programma om samples te dumpen en te rangschikken kan gebruiken?

apple emulatoren bestaan gewoonweg niet omdat je met 2 verschillende soorten processoren werkt met ieder een andere instructieset.

Een virtual PC oid bestaat gewoonweg niet.

Tip: neem een nieuwe intel mac en maak met bootcamp een dual boot. Probeer OS X. Je zal het geweldig vinden en nooit meer terug willen ;)

Tip2: tja en waarom anders niet gewoon een goedkoop xdehands appletje nemen? Neem ook een goedkoop apple laptopje om een Opcode Studio 5 LX te programmeren...

Origineel geplaatst door anoniempje
welk programma toevallig?

Ik heb dus de Roger Linn 3.10 software

Attachments

• manual1.2(e).pdf
    78,1 KB · Bekeken: 149
Ondersteunt die MPC60 toevallig ook SCSI:SMDI?
Of anders midi:smdi?

Denk nl. niet dat er emulators zijn die ook SCSI ondersteunen.

Origineel geplaatst door fuse
Ondersteunt die MPC60 toevallig ook SCSI:SMDI?
Of anders midi:smdi?

Denk nl. niet dat er emulators zijn die ook SCSI ondersteunen.

Er zit geen scsi op helaas. Wel een poort die erop lijkt met zelfde aansluiting, maar die is om andere MPC's te lussen

Anders ga ik het wel met awave proberen. Die leest wel oude MPC sounds

apple emulatoren bestaan gewoonweg niet omdat je met 2 verschillende soorten processoren werkt met ieder een andere instructieset.

Dat is juist het hele idee van een emulator, dat je een processor nadoet die je niet hebt. En er wordt al cross-processor geemuleerd zolang als er computers bestaan.

De PowerPC is al geemuleerd op i386: http://pearpc.sourceforge.net/. Da's een recente. Ik heb vroeger wel 68k-Macs geemuleerd gehad. Kan alleen zo snel niet meer op de naam van die software komen.

Maar ik heb inderdaad voor mijn Studio 5 ook gewoon een oude Mac gekocht voor weinig.

PearPC ondersteunt SCSI?
BaseliskII wel, maar die komt niet hoger dan OS8 dacht ik.

In tegenstelling tot de Atari ST en de Amiga zijn ouwe Macs inderdaad karig bedeeld met emulators...
Ben ook al eens op zoek geweest naar een goeie emulator die ook MIDI aankon (dat ging ook niet altijd), en dan met name voor OS9... dan kon ik tenminste de Yamaha VL1 expert editor draaien...
Toenertijd was er niet heel veel te vinden, Basilisk staat me inderdaad bij... ik weet wel dat je OS8 of 9 gewoon gratis kunt downloaden bij Apple.
Ik zal binnenkort nog eens uitzoeken of er alweer wat vordering is, soms komt er opeens wat 'los' op dat gebied.

Origineel geplaatst door etaoin
http://pearpc.sourceforge.net/. Da's een recente. Ik heb vroeger wel 68k-Macs geemuleerd gehad. Kan alleen zo snel niet meer op de naam van die software komen.

Ik probeerde deze te downloaden, vanaf diverse servers en verschillende versies. Wanneer ik het zip bestand open en op exe klik, dan doet die niks

RTFM
:biertje:

MpcpgmMaker

MpcpgmMaker

Dit programma is voor de MPC2000/3000.

Re: MpcpgmMaker

Re: MpcpgmMaker

Origineel geplaatst door mrk
Dit programma is voor de MPC2000/3000.

Maar ik heb de Roger Linn 3.10 software erin. Die is gelijk aan de 3000

scsi zit niet van oorsprong op de mpc60 inderdaad, trouwens die nieuwere roger linn 3.10 software ondersteunt wel scsi en je kunt met dat os er ook een scsi kit inzetten, moet je even op de roger linn website kijken.

Ik heb dus de Roger Linn 3.10 software

ik bedoelde eigenlijk welk programma je op je apple/pc wou draaien voor die mpc60

Origineel geplaatst door anoniempje
ik bedoelde eigenlijk welk programma je op je apple/pc wou draaien voor die mpc60

Zie het PDF file een stuk terug

Met dat programma kun je gemakkelijk sounds toewijzen aan pads en geluiden verslepen van je harddisk naar de diskette

Dit programma kan dus een file schrijven die direkt te lezen is in de MPC
Heb je dus geen SCSI voor nodig

Diskette? o.0

Origineel geplaatst door Slipperman

Een virtual PC oid bestaat gewoonweg niet.

Tip: neem een nieuwe intel mac en maak met bootcamp een dual boot. Probeer OS X. Je zal het geweldig vinden en nooit meer terug willen ;)

Tip2: tja en waarom anders niet gewoon een goedkoop xdehands appletje nemen? Neem ook een goedkoop apple laptopje om een Opcode Studio 5 LX te programmeren...

Da's niet waar. Dat is nou net de grap van emulatie. Dat er een andere processor geemuleert wordt. Dat kan dus wel degelijk en volgens mij bestaan er ook gewoon mac emulatoren voor windows.

virtual PC werkt idd niet en dat komt omdat Virtual pc zich richt op virtualisatie en niet op emulatie. Dat is nogal een groot verschil namelijk.

kweet t dit heeft niks met muziek te maken maar virtualisatie is nou eenmaal m'n werk dus kon t niet laten :geslaagd:

Back