Vraag: Een goede apple emulator voor PC?

Je gaat die .pgm en samples op een diskette zetten?
Dat zou wel moeten kunnen met die pearpc bijvoorbeeld.

Daarmee kunnen ze ook OSX draaien dus oudere OS'en moet ook lukken.
Zelf kwam ik tot 8.1 met versie 0.3.x.

En als je wil kun je zelfs een 64bits emulator bouwen om op je 32 bits cpu van een ander type te kunnen draaien. Wordt hij wel trager van maar is verder geen probleem.
Maar de moelijkheid licht nog altijd in het stuk software dat tussen het OS en de processor zelf zit. (BIOS zeg maar) Plus evt virtuele hardware die ook nog geemuleerd moet worden.

je had vroeger CherryOS, een mac emulator voor Windblows, maar daar heb ik al een tijdje niks van gehoord.
PearPC is een andere optie, eerder genoemd, heb ik zelf geen ervaring mee.
Waar ik wel ervaring mee heb is het installeren van Mac OS X, de gepatchte intel versie op een AMD 64 bits processor (Sempron 64 bit)
Dat liep vanaf het begin uitstekend. Het probleem wat je dan alleen hebt is dat niet alle hardware ondersteunt werd, mijn geluidskaart werd bijvoorbeeld niet herkend.
Maar wat misschien nog wel een betere oplossing is, is gewoon ff naar http://www.tweedehandsmac.nl gaan en daar voor 30 euro een G3 iMac op de kop tikken en voor 150 euro heb je een 400 mhz G4.

Meeste apple emulators zijn eigenhandig door apple de nek omgedraaid omdat ze niet wilden dat die op de markt kwamen en behalve hobbyisten ook 'normale' mensen het gingen gebruiken.
Nu die PowerPC versies langzaam verdwijnen zal dat wellicht geen probleem meer zijn.

Een oud bakkie voor weinagh is idd een erg pragmatische oplossing oid.

Hier twee iMacjes bij condor computers in Zeist
iMac
Processor: G3 - 233 MHz Geheugen: 160 MB Harddisk: 4 GB
Poorten: USB UTP
ALLE KLEUREN LEVERBAAR

- CD SPELER

LET OP ZONDER TOETSENBORD EN ZONDER MUIS

- 3 MAANDEN GARANTIE
- MAC OS 9 GEINSTALLEERD

Prijs: 15 incl. btw

----------------------------------------------------------------------------------------
iMac Rev. C Blueberry
Processor: G3 - 266 MHz Geheugen: 160 MB Harddisk: 6 GB
Poorten: USB UTP

- CD SPELER

LET OP ZONDER TOETSENBORD EN ZONDER MUIS

3 MAANdEN GARANTIE

Prijs: 19 incl. btw

Thanx allemaal voor de reaktie. Ik heb inmiddels een Apple converter gedownload. Vreet wel CPU, want mijn ven gaat er spontaan van draaien
naam:
BasiliskII

Back