Alesis A6 Andromeda geschikt?

Haha Anita, geweldig :okdan: Mocht Alesis dan ooit met een uitgebreidere komen die nog bruter klinkt dan gaat die Sjonnie heten, nietwaar?

Even serieus, ik weet wat je bedoeld. Zo ben ik namelijk begonnen. Mijn synthesizers klonken over m'n Sony versterker en JBL speakers/woofer zeker niet slecht, maar de dag dat m'n Genelecs eindelijk aangesloten konden worden werd ik toch even wakkergeschud. Ineens was alles veel gedetailleerder. Eigenlijk had ik het dus moeten omdraaien: eerst monitoren alvorens de synthverzameling te completeren.

(er zitten DCO's in, dus echt heel erg warm is hij daarom niet),

pure onzin. d'r zitten 32 _echte_ VCO's in een Andromeda.
zet de background tuning maar eens uit en laat hem een minuut of 10,15 driften. FYI: een VCO die continue getuned wordt is echt iets heeel anders dan een DCO

en niet warm genoeg? echt wel!

Ik vind hem zelfs te warm, ik denk een gevaarlijk apparaat om u aan te verbranden of om moni's te blowen!

hieeeeeeehaaaaaaaaaaaaa!

:W :W :W

en net of een synth met DCO's niet warm kan klinken? Heeft ook nog wel te maken met filters en zo hoor!!!!. Er zij zat synths met VCO's die niet erg warm klinken.

Is de Andromeda nou al een beetje 2-e hands te krijgen ? En zo ja, aan wat voor prijs moet je dan denken ?

Is de Andromeda nou al een beetje 2-e hands te krijgen ?

in ieder geval niet in NL. ze zijn hier ook nog maar kort en zeer beperkt leverbaar geweest en zo heel erg veel zijn er vlgns mij dus niet verkocht hier. Dus ook weinig of geen 2de hands aanbod. Duitsland misschien? In Amerika zeker maar zo'n (kwetsbaar) monster invoeren uit de USA is ook geen pretje

ik kan me niet voorstellen dat iemand z'n Andromeda na nog geen jaar weer wegdoet, daar is het echt een veel te goeie en diepe synth voor. je hebt minstens een paar jaar nodig om hem helemaal te doorgronden!

ikzelf wil ermee begraven worden - of liever nog: erin :duivels:

klein puntje van kritiek op het Andromeda gebeuren: DE KNOPPEN DRAAIEN VEELSTE SOEPEL!!!!!! Sorry, moest ik even kwijt.

mee eens, maar dat is met een jaartje of 10, 15 wel over :)

Ik heb vorige week bij verspuy even met de Andromeda mogen spelen en wat mij eigenlijk meteen opviel waren idd de knoppen. Deze draaien zeker zeer (te) soepel en ze voelen ook niet erg stevig aan.
Dat verbaase mij een beetje voor zo'n dure synth. Op de klank is verder niks aan te merken! :D

Ik heb een Andromeda prototype. (bouwjaar '99 serienummer #010) De knoppen daarop zitten nog véél losser.

Gelukkig heeft Alesis er iets aan gedaan. Maarre... het had steviger gekunt.

Heeft te maken met de - ik durf het bijna niet te zeggen - verkoopprijs. Hij zou anders heel veel meer gaan kosten...

Begin nou a.u.b. niet dat ie al veel te duur is. Daar hebben we de Voyager thread voor! :D

Deze draaien zeker zeer (te) soepel en ze voelen ook niet erg stevig aan

maar ze zijn wel degelijk goed en betrouwbaar, en hebben ook een uitstekende (hoge) resolutie. daar kunnen sommige anderen (nord,waldorf) nog een puntje aan zuigen!

hoe ze het op de echt lange termijn houden valt nog te bezien maar ik heb vooralsnog geen enkele reden om me zorgen over te maken. na ruim half jaar intensief gebruik is er in ieder geval nog geen kraakje te bespeuren

Back