haaaaaaaaaaaaaaaak
haaaaaaaaaaaaaaaak
Ik denk dat er drie soorten synthesizer liefhebbers zijn:
a) Muzikanten die bijvoorbeeld in bruiloft bandjes en zo werken.
2) puristen zoals denk ik de meeste op het synthforum.
III) Succesvolle artiesten die het als een soort van synthesirsers hun hobby gemaakt hebben.
Zijn wij ( 2 ) niet maar een heel klein gedeelte van de synth markt. Clavia bijvoorbeeld maakt mooie synths voor ons synth nerds, maar bestaansrecht ontlenen ze daar niet aan. Roland en Yamaha ook. Zonder toetsenisten van bruiloft en rock bandjes ( a ) zijn ze failliet, die willen Nord Leads, Motifs en andere meuk. En ze zijn er ook niet bang voor om daar wat voor te betalen. Wij ( 2 ) zijn veeeeeeeeeeeeeeeel kritischer en ik denk dat wij onze centen veel moeilijker uitgeven. De meeste muziekzaken zullen dit wel kunnen bevestigen. En dan heb je groep III.. De Tools, Monster Magnets, NINs en Beat Meat Manifestos... Die hebben daar wel geld voor over... Dus misschien is er wel markt voor die duurdere fabrikanten, maar zijn die kopers gewoon een stuk stiller op het internet. Heeft MarcMarc omzet? [/B][/QUOTE]
ik kan mezelf wel aardig vinden in dit .....app evolutie verhaal
de thuis muzikanten = best een grote groep
maar een fabriek/compagnie/of klein bedrijf als sherman kan niet bestaan dmv ons soort mensen
de 2nd hands synthfreaks,..er moet gewoon een groot aantal verkocht worden om t rendabel te houden
of je moet net als bv yamaha / roland ...tig byproducten hebben ,...
ik denk wel dat de thuismuzikant de 2nd hand markt lekker aan t rollen houd zo en door mondelinge reclame er wel veel meer mensen aan zo,n nieuwe bv sherman of ander app gaan denken
als ik iet wil hebben ,...komt niet van tv of radio ,..ik kom bijna nooit in een muziek winkel ,...
en waar t heen gaat ;....kijk maar naar hoe we gingen van junos naar jx-en naar de jd800
[mega hybride analoog feel en digy synth] naar de x & jv series van roland tot het workstation tydperk ala triton/motifs waar we nu ongeveer zijn!
om uiteindelijk weer terug te zijn waar we 15 jaar geleden waren
in de muzikale rondvraag naar goedklinkende [analoog of niet ] synths rompler/digi/analogof hybide idd
wegaan wel de goede kant op met de anologe app van dave smith en meer van dit soort hybride equipment
analoog pad en digi controle [
waldorf goed voorbeeld ....kben dr wel weg van de micrwave&pulsebv ...en betaalbaar
bucla = niet betaalbaar voor de meeste onder ons ,..en dan heb ik t niet alleen over t forum gasten
,...meer over de semi pro muzikanten ,...die muziek maken puur voor t genot soms wat uit brengen en niet voor t geld
de mx5/3en cwejman en meer van dat soort semi modulair geweld dat zie ik graag de komende 10 jaar goedkoper worden worden en meer verschijnen ,....
maar ja tis goedkoper om er een digi gestuurde matrix in te zetten ala vroeger de vx600/matrix 12 en soo had
handson control mag wat meer kosten ,...
en wat jhonny zei = is een hele goeie ; marc marc ik heb t een en ander gezien waar ik mn wenk brauwen omhaag van gingen ,..eg fatt spul ,..wie koopt dat bell laboratoryzzz
anders nog iets
oja voor hybride plaatjes verwijs ik u ...
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=14495&goto=nextoldest