goedgevig-/geloofwaardigheid

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
ik heb uit vrijgevigheid en goedgelovigheid iemand geholpen aan een manual. Dit omdat ik er 2 HAD. De verhalen van degene die me heeft benaderd was dat deze persoon zich erin wilde verdiepen (achteraf gezien dus hele "wilde" verhalen). De persoon heeft me benaderd nav een thread over het apparaat.

Uitendelijk is gebleken nadat de manual werd opgehaald het apparaat amper binnen 1 week in de verkoop is gezet :stupid

Nu heb ik zelf het apparaat (ik heb er 2) in de verkoop gezet. Morgen komt een potentiele koper langs en voor mn eigen apparaat wil ik ook een manual houden. Hierdoor moet ik dus kosten maken van € 15,- --> daar baal ik dus van!

Uit goedgevigheid wil je iemand verder helpen en dit heb ik gebaseerd op een aantal telefoongesprekken met de persoon in kwestie. Maar dan zie je dat het apparaat vrij snel daarna in de verkoop wordt gezet. Hhierdoor voel ik me dan behoorlijk genaaid! Wees dan zo eerlijk om te zeggen.. : "ik wil graag de manual, omdat ik het als totaalpakket wil verkopen." (eerlijkheid wordt het meest gewaardeerd!)

De persoon in kwestie heb ik ook een PB gestuurd met de verdere uitleg:
"als je het apparaat daadwerkelijk zou gebruiken zou ik niet klagen, nu wel! Ik had het erg netjes gevonden als er even contact was geweest over verkoop en of ik wel/niet de manual terug zou willen hebben."

Ik heb tot nu toe een heleboel goede ervaringen via het SF, oa. een SF-lid die me heeft geholpen heeft met het toesturen van iets op zijn kosten (het was niet veel maar zegt wel iets over zijn (sociale) mentaliteit, dit geldt ook voor een ander SF-lid (vorig jaar iets bij hem gekocht op vooruitbetaalbasis en ben pas uiteindelijk na een paar weken langsgeweest om het op te halen en wat verdere tekst en uitleg erover te krijgen). Vanuit deze ervaringen heb ik dus ook gehandeld.

het niet de bedoeling om iemand door het slijk te halen!
maar ik moest dit (mn boosheid) ff kwijt en een aantal van jullie zullen mogelijk dezelfde ervaring hebben uit het verleden.

Het gevolg is dan ook dat ik minder snel vrijgevig zal zijn en redelijk teleurgesteld ben in de persoon!

Laatst gewijzigd:
Als je z'n mailadres weet van de verkoop (als die niet over SF gaat), kun je 'm aanmelden voor allerlei gratis onzin (zoals hondenbrokken), en dan niet voor 1 ding, nee voor alles wat er is, da's vreselijk irritant (mocht je wraakgevoelens koesteren). 8D

Origineel geplaatst door divi
de slechterik profiteert van de goederik. 't is spijtig maar zo gaat het nu eenmaal. ik probeer ondanks alles mijn geloof in de mensheid te bewaren.

zo wacht ik ook op 25 euro (van een "vers" SF-lid!!) , al maanden, ondanks meerdere toezeggingen dat hij het zou storten cq langsbrengen...

het gaat om het principe..

ik heb de moed opgegeven

in ieder geval ,dat doe ik dus nooit meer..onder vertrouwen iets meegeven en later laten betalen!

ik heb een antwoord gekregen op mn PB.

Er zijn een aantal punten (toen was niets duidelijk over mijn verkoop/geen geld voor de manual gevraagd) waar ik de persoon gelijk in kan/moet geven en heb dit ook gedaan. Wie de bal kaatst kan um ook terugverwachten!

Denk dat ik weer een duidelijk leereffect heb gehad en topic closed voor mij.
Wil er verder geen aandacht/energie meer aanbesteden.

Mn boosheid heb ik al van me afgeschreven! :D

enne vertrouwen in de mens moet je altijd (proberen te) houden

:closed :doei:

jij hebt niet van veel dingen 2 manuals sms .. ;)
zal je ff pb-en we hadden nog een afspraak verzet .. en vergeten !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back